COMPROMISOS
Per part del centre
- Facilitar una formació i educació que contribueixi al desenvolupament integral l’àmbit afectiu, psicomotor/motriu, psicològic, social) de la personalitat de l’alumne o alumna i vetllar pels seus drets en l’àmbit escolar.
- Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de l’alumne o alumna i de la seva família.
- Informar la família del projecte educatiu (PEC) , de les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC), dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic i de les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats individuals de l’alumne o alumna.
- Mantenir comunicació regular amb la família a través de l’e-mail , de l’agenda i informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o l’alumna, en els dos informes d’educació infantil i tres a educació primària . A més a més una entrevista, com a mínim , cada curs escolar i sempre que es cregui necessari.
- Controlar i prendre les mesures davant les faltes d’assistència no justificades de l’alumne o alumna al centre, i comunicar qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
- Atendre les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família , en el menor termini possible i amb la flexibilitat que es pugui oferir dins l’horari escolar. Recordem que està establerta una hora setmanal d’atenció a les famílies.
- Donar a conèixer les normes de convivència que regeixen l’escola i les mesures correctores en cas d’incompliment.
- Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si escau, el contingut, en el termini de cada curs escolar , en la reunió d’inici de curs.
Per part de la família
- Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i la de l’equip directiu.
- Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats i aportar suggeriments que són necessaris per aplicar el projecte educatiu del centre.
- Conèixer i respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes i les mesures correctores .
- Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, ajudant-lo a organitzar el temps d’estudi i de deures a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
- Cooperar de manera efectiva en l’orientació, l’estímul i l’esmena de l’actitud i la conducta dels fills/es i adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar .
- Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge i atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista i assistir, en la mesura possible, a la reunió d’inici de curs així com d’altres per tractar temes concrets (colònies)
- Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.
- Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i, si escau, el contingut, en el termini de cada curs escolar.