PROJECTE PLANETA VIOLETA

Aquesta setmana els infants més grans de l’escola han iniciat el projecte Planeta Violeta. Ens van visitar dos personatges dels Atrapasomnis, ens van cantar cançons, i tots plegats vam ballar. També ens van regalar un llorer i un planeta que haurem de decorar al llarg de tots els reptes que ens han plantejat.

Ha arribat el tió

La tradició del tió a Catalunya

El tió és un dels elements més característics del cicle festiu de Nadal a les terres catalanes. El tió, o tronc de fusta, es fa cagar a les llars la nit de la vigília de Nadal. Fer cagar el tió és un ritual d’origen rural molt antic i relacionat amb la natura. Es tracta d’un tronc d’arbre que regalava aliments, però el seu significat va molt més enllà i augura el renaixement de la natura després del solstici d’hivern. El tió es porta a casa i cada família en té cura, tapant-lo amb una manta i donant-li aliments fins al dia que es fa cagar. Solia cagar les postres que es menjaven durant la celebració. Antigament, el tió es cremava després de Nadal, però amb el temps ha desaparegut el costum.

TARDA DE MANUALITATS EN FAMÍLIA

L’AFA va organitzar una tarda fora de l’horari escolar per fer una manualitat juntament famílies i infants. Va ser un goig veure’ls a tots plegats decorant mitjons.

 

1a CASTANYADA A L’ESCOLA!!!

Dijous 31 d’octubre de 2024 vam celebrar la primera castanyada de l’escola. Ens va visitar un castanyer molt especial que ens va repartir castanyes a tothom. Va ser una tarda màgica compartida amb tota la comunitat educativa. Va ser possible gràcies a cadascuna de les persones que formen part de l’equip: conserge, equip educatiu, monitores de menjador i famílies. Un especial agraïment a la nostra AFA per la seva implicació i dedicació.

                                                  

La Miss Ling ja ha arribat a l’escola!

A l’escola Joan Domènech i Moner ens ha arribat una viatgera britànica molt especial, la Miss Ling. Ella ens acompanyarà durant tot el curs i ho farà en anglès, ja que no sap parlar cap altre idioma. Amb ella treballarem la llengua anglesa a través de cançons, balls i jocs.

En tenim moltes ganes!

L’ESCOLA ESTÀ EN MARXA

 

El centre Joan Domènech i Moner ha engegat per primera vegada el curs escolar. Aquí us deixem un petit tastet d’aquests primers instants de la vida a l’escola. Entre tots estem construint, a poc a poc, el projecte educatiu del centre.

 

Interactuem amb els elements de la natura

 

 

Iniciant-nos amb els hàbits i rutines

 

Investigant en el nostre entorn

 

Expressant-nos a través del dibuix

 

 

Dinant plegats

 

Experimentem amb la pintura