TANCANT TEMES: LA MÚSICA DELS ELS GEGANTS

AQUEST CURS LES NENES I ELS NENS DE CICLE INICIAL HEM REPESCAT EL PROJECTE QUE EL CURS PASSAT SE´NS VA QUEDAR INACABAT PEL TANCAMENT DE L’ESCOLA AL MARÇ.

HEM AVANÇAT LA NOSTRA INVESTIGACIÓ EN DUES LÍNIES:

D’UNA BANDA ENS VA SORGIR LA PREGUNTA : COM SONA LA MÚSICA DELS BALLS DELS GEGANTS? I PER L’ALTRE TENIEM PENDENT  VISITAR ELS POBLES DE LA CERDANYA ON HI HA GEGANTS.

ANEM PER PARTS,  ARA ENS CENTRAREM EN LA MÚSICA DELS GEGANTS:

A través de diverses audicions i gràcies a la bona oïda  dels infants i de les nocions musicals d’alguns d’ells vam anar enumerant alguns dels instrument que sentíem: la gralla, uns tambors, uns cascavells!!!

Vam fer recerca d’informació i hem aprés que els principals instruments que acompanyen els gegants són: la gralla, el sac de gemecs, el flabiol  i el tamborí.

La Natàlia ens va explicar que a l’escola cada setmana venen a assajar el grup de grallers de la colla gegantera de Llívia, i que millor que poder-los escoltar.

La Núria i el Jordi ens van venir a visitar. ens van fer un petit concert, vam aprendre el ball del PATATUF i els vam fer una entrevista.

AQUÍ TENIU UNA PETITA MOSTRA DE QUE VAM FER!!!

El Ball del PATATUF