CS: Avui ens ha rebut el Sr. Alcalde!

Aquest matí, els alumnes de Cicle Superior hem estat rebuts a l’Ajuntament de la Vila pel Sr. Alcalde.

Havíem convingut amb ell aquesta trobada  que li vam sol·licitar, ja fa temps, amb una carta formal que li vam fer arribar.

El motiu de la visita era, per una banda, explicar-li tota la feina que hem estat fent en el nostre projecte. I, per l’altra, que ell ens expliqués el funcionament d’un Consistori, el nombre de Regidors que té l’Ajuntament, com funcionen i s’organitzen els plens…etc.

L’Emma i la Naila han estat les encarregades de presentar el Power-Point on es recollia tota la informació de tot el que hem fet. Les enquestes als botiguers, familiars, vianants sobre tot el que creien que es podia millorar del poble. Li hem passat les estadístiques amb diagrames de sectors de les respostes recollides i li hem expressat que ens agradaria dur a terme algun projecte conjuntament amb el Consistori.

Per la seva banda, l’Elies ens ha explicat com funciona l’Ajuntament.  Com era format l’equip de govern, per partits que treballen en coalició. Dins l’equip hi ha 5 persones que formen part del govern i 4 de l’oposició.

Actualment hi treballen unes vint-i-cinc persones per l’Ajuntament, comptant personal administratiu, de govern, brigada…etc.

Els assumptes es decideixen en els Plens Municipals. Que són una mena de “reunions” on es convoquen a l’equip de govern i a l’oposició per aprovar els assumptes referents al municipi. Allí s’hi realitzen votacions i s’aproven o es rebutgen les propostes.

Normalment, els plens tenen lloc cada tres mesos. N’hi ha que són ordinaris i n’hi ha que els anomenen extraordinaris.

L’Alcalde també ens ha parlat del projecte d’aigües termals que estan fent al Parc de Sant Guillem.

I, per acabar, ens ha presentat la proposta del “PETIT ALCALDE”, la possibilitat de formar un consistori infantil. Tenir uns representants que puguin fer de porta-veus a l’Alcalde mitjançant la figura d’aquest Petit Alcalde.

Ara ens toca, reflexionar i veure cap a on volem seguir el nostre projecte i, si acceptem la proposta que ens han fet de crear aquest mini-consistori a l’escola.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *