CI: PAS A PAS PER LA CONSTRUCCIÓ D’UN GEGANT

El curs passat vam iniciar el projecte dels gegants, i el volíem acabar al primer trimestre d’aquest curs. Però seguim estirant el fil i no ens cansem d’explorar i engrescar-nos amb el tema.

Se’ns va passar pel cap la idea de construir un gegant entre tots, més ben dit un gegantó!!

I tal dit, tal fet!

Vem fer la llista dels materials que necessitariem i a qui calia demanar ajuda:

A la sortida de Queixans, Vilallobent i Puigcerdà vam veure com era l’estructura interna, la cadireta, vam prendre mides per fer-lo adaptat a la nostra  alçada. Necessitàvem   un ferrer que ens la construís, i qui millor que un pare d’un alumne, el Jordi Fabra, el pare del Joan ens va ajudar.

Després de tot ens vam posar en contacte amb el Miquel Rosell Coma, el “pare” de l’Hércules i la Lampègia, els gegants de Llívia. Va venir a l’escola a explicar-nos com va fer els gegants de Llívia. També  ens va assessorar de com havíem de fer el cap i el tronc.

Per fer les espatlles ens calia una estructura ovalada de fusta amb una canya ben forta per fixar-hi el cap. Aquesta vegada ens va ajudar el Jonàs Sandoval, el pare de l’Abril, que treballa de fuster.

Amb l’esquelet a punt havia arribat el moment de posar-nosa treballar de valent:

Amb un globus vam fer la forma del cap. I amb molts i molts paperets de diari i cola blanca calia donar forma al cap i les espatlles.

La setmana vinent seguirem treballant. Hem de fer-li la cara i els cabells, i després vestir-lo

Quin familiar s’anima a ajudar-nos a cosir??

Qui tingui ganes i idees per a fer un vestit  que ens avisi!!!

Us seguirem informat de com va el procés de construcció

Fins aviat!!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *