Gust per llegir

Tots sabem de la importància de la LECTURA, per això us animem a que compartiu una estona de lectura cada dia amb els vostres fills i filles.

Us animem a fer lectura silenciosa, en veu alta, en família, … i inclús en diferents idiomes!

En els següents links trobareu gran varietat de llibres, vídeos, audiollibres…

 

Propostes didàctiques pels nostres alumnes

Sabem que les famílies ho esteu fent genial, no us pensàveu que éreu tan creatius ni imaginatius, oi? Quan tornem els nens ens explicarem com ha quedat la cuina després de fer aquestes galetes tan bones, els quadres que heu pintat, els balls que heu compartit i les trampes que heu fet amb els jocs de taula.

Els mestres de l’escola aconsellem que feu un horari i destineu unes estones a fer les següents tasques:

  • Fer un diari: Explica el que fas i afegeix fotos, dibuixos, enganxa trossos de revista… 
  • Inventar i representar una obra de teatre.
  • Anem a comprar: Fer una parada de venda perquè aprenguin el valor dels diners i treballin els euros.
  • Elaborar una maqueta amb material que tingueu a casa.
  • “Què hi veus des de la finestra de casa teva?: fes un dibuix del que veus de d’alguna finestra de casa i escriu una paraula, frase, sentiment, pensament…

El conte del Coronavirus

La situació que se’ns ha presentat no és fàcil de gestionar ni pels adults ni pels petits de la casa. Però, cal explicar el motiu de tot plegat. Us deixem un conte i uns vídeos que potser ens pot ajudar a entendre millor la situació que estem visquent.

 

 

Gimnàstica esportiva, 4t

A Educació Física els nens i nenes de 4t han estat assajant molt en grup coreografies de gimnàstica esportiva.

Mireu quin és el resultat del nostre esforç!

EXPOSICIÓ “MAR DE FONS”

Dins el 8è Festival de Fotografia FINEART d’ Igualada,  els alumnes de les classes de l’Orenga i Espígol (3r) han  visitat l’exposició de l’anoienca Lídia Carbonell “MAR DE FONS”.

Les fotos de la Lídia reflexen clarament que el MEDI AMBIENT està en perill, que si no posem remei, les escombraries i sobretot els PLÀSTICS es faran “senyors” del nostre planeta.

Les seves explicacions van captar l’interés dels nois i noies que ràpidament  es van interessar pel tema i van preguntar i suggerir idees sobre que calia fer.

Moltes gràcies Lidia Carbonell per les teves fotos i les teves explicacions. No les oblidarem.

Anuncis dels Invents, 4t

Els de quart hem treballat els invents de manera cooperativa. Des de la creació de la idea (mapa del projecte, repartiment de tasques, creació…), a la marca, l’eslògan, el logo, el guió i gravació d’un anunci fent servir un programa amb “croma” (com el que utilitzen els metereòlegs). Mireu els anuncis finals.

Dia de la DONA

Per celebrar el DIA de la DONA ens hem aplegat tots els alumnes al pati per escoltar el Manifest que han preparat els alumnes del Grup de Mitjans i gaudir d’una petita representació. Des de l’escola fomentem la igualtat de gènere en tot el què fem.

FEM JOCS COOPERATIUS A LA LUDOTECA

Els alumnes de tercer hem anat a la ludoteca a jugar.

Els jocs que feiem eren COOPERATIUS. Ens havíem d’ajudar uns als altres per poder guanyar. Ha estat molt divertit. Tots hem guanyat, almenys amb consells, rialles…

L’estona s’ha fet curta a la Ludoteca Sant Miquel d’ Igualada.

LES BACTERIES,XERRADA DE MAICA BERZOSA

La Maica és la tieta del Pol Berzosa ,treballa en un laboratori d’aigües i ens ha explicat com es multipliquen les bacteries, com les tracten al laboratori …

El primer que ha fet es demostrar-nos practicament amb globus i cigrons com es multipliquen. També hem vist un video de com es reprodueixen en 24 hores. Sabent que ho fan cada 20 minuts  hem calculat que cada bacteria es reprodueix 72 vegades en un dia formant colonies bacterianes.

Hem pogut observar  mostres de diferents bactèries , hem vist com es creen i com s’alimenten.

Moltes gràcies Maica!

!

ENS VISITA SALVADOR COMELLES, ESCRIPTOR

Els alumnes de 3r, el dimecres 26 de febrer vam rebre l’esperada visita de Salvador Comelles, escriptor de novel·la, poesia i contes.

Vam gaudir de la seva visita gràcies al programa Autors a les Aules de l’ILC (Institució de les Lletres Catalanes). Aquesta activitat permet que els alumnes entrin en contacte directe amb escriptors, per tal de promoure la literatura catalana i el foment de la lectura.

Teníem molta curiositat per conèixer un escriptor, per això vam preparar-nos per la seva visita. A les aules de 3r vam reservar una racó de lectura amb els seus llibres: novel·les, poesia, contes i vam endinsar-nos-hi tot llegint una sèrie de llibres seus.

Vam començar amb la novel·la “Bona nit, Joan!” que llegeixen els alumnes de 1r, vam descobrir-hi una aventura entre somnis i un joc de paraules. De novel·les en té unes quantes més, les estem llegint.

Vam descobrir la col·lecció de Contes del dret i del revés, on es presenta el conte tradicional, i en Salvador Comelles en proposa una nova versió, és molt divertit llegir-los, ens ha fet pensar, imaginar i canviar el nostre punt de vista. A l’Espai Fer-la Petar del Grup de Mitjans hem treballat “La Caputxeta Vermella/El Llobató Vermell”, com a proposta dins l’activitat que promou el CRP “Què et passa Caputxeta?”, on participem.

En Salvador també té llibres d’endevinalles i enigmes, en les sessions de lectura, ens divertim resolent-ne.

També ens hem iniciat en la lectura i recitació de poemes. Entre tots vam llegir l’”Abecedari Poètic”, un poema per cada lletra de l’abecedari, tot i que en faltaven algunes la W i la Y, suposàvem que li devia costar trobar paraules amb aquestes lletres, en la visita li ho vam preguntar i ens ho va confirmar. Cada dia, la Roser i la Gemma ens han llegit algun poema dels seus llibres: “El circ”, “Capicua”, “Bona nit. Poemes per a l’hora d’anar a dormir”, “Paraules amb cap i peus”, “Boníssim! Poemes per llepar-se’n els dits”, “Qui la diu, qui l’endevina?”, “Bon dia. Poemes de bon matí”, “Com gat i gos”,…

Mentre anàvem llegint volíem saber coses sobre ell, per això vam preparar una sèrie de preguntes per fer-li: Quants llibres has escrit? Escrius en més llengües? A quins idiomes t’han traduït? Ets il·lustrador? Amb quants il·lustradors has treballat? Qui els tria? Quan tardes a escriure un llibre? Com escrius a mà, en ordinador, amb llapis, amb bolígraf? Com t’inspires? Et dediques a alguna cosa més a part de ser escriptor?…

Quan va venir el Salvador, ens les va contestar totes i ens va explicar encara més coses!

Vam explicar-li que amb motiu del Dia Mundial de la Poesia, participem en l’activitat Paraules al carrer que gestiona el CRP de l’Anoia, i que aquest any hem decidit que recitarem poemes seus.  Per això ens hem distribuit en grups i hem seleccionat els poemes que més ens han agradat, ara ens tocarà preparar-nos per recitar. El Salvador durant la visita ens va donar alguns consells: memoritzar-los, triar el to de veu, ressaltar alguna cosa, no fer cantarella,…

Quan vam acabar la sessió va ser molt amable i ens va dedicar tots els llibres que hem llegit, i va anar a saludar totes les aules del grup de Mitjans.

Ens va entusiasmar conèixer un escriptor en persona i poder-hi parlar, preguntar-li sobre els seus llibres, sobre com s’inspira, com escriu,… fins i tot li vam fer suggerències de paraules per ampliar la seva obra!

Gràcies Salvador!

LA RAQUEL GARCIA ENS PARLA DELS VIRUS , LES MALALTIES QUE PROVOQUEN I COM PREVENIR-LES

La Raquel , la mare de l’Ona Vidal, és metgessa de Sant Joan de Déu, l’hospital de nens. Ens ha vingut a fer una xerrada. Hem vist imatges de virus, hem aprés com hem de prevenir algunes malalties i hem aprés com es vesteixen els metges i els malalts quan hi ha malalties infeccioses. Una tarda molt agradable on hem aprés molt.

Moltes gràcies Raquel!

Visitem el canal taronja (1r B)

Els alumnes de 1r B hem visitat els estudis del canal taronja. Hem vist el plató i la sala de càmeres i so. Ens ha agradat moltíssim!

ELS ALUMNES D’I5 VISITEM LA BIBLIOTECA CENTRAL D’IGUALADA

Aquest matí, els Dofins i les Balenes d’I5 hem visitat la Biblioteca Central d’Igualada.

Gràcies al ratolí Coloraines i al drac Bibló, hem recordat les normes que hem de seguir a la biblioteca i quins contes són els més adequats per la nostra edat. Així doncs, hem gaudit d’una bona estona entre contes!

Mussols i esquirols a l’escola

Durant aquest 1r quadrimestre els Mussols i els Esquirols ens hem anat adaptant a l’escola.

Hem conegut nous espais i nous companys.

Hem gaudit molt tot jugant i fent moltes activitats: psicomotricitat, jocs al pati, pintura, espais, hort,…

Aquí teniu una mostra que esperem que us agradi.

Espais a educació infantil 19-20

Un curs més continuem amb les tardes d’espais i donem la benvinguda als alumnes d’I3. Els més menuts s’han adaptat molt bé a la nostra dinàmica, compartint joc, espais de relació i aprenentatge.

Gaudim de 9 espais d’aprenentatge: cos i moviment, teatre, matemàtics, científics, sopa de lletres, vull ser, nit i dia, art i arquitectes.

DIJOUS LLARDER: ruta de 3r

El Dijous Llarder es tradicional fer sortida, caminar, jugar, embrutar-nos…Les nenes i nens de tercer, aquest any no ens hem mogut d’ Igualada…però hem fet uns quants km.

…només sortir de l’ escola vam enfilar pel carrer del Dr. Fleming i vam continuar per la llarga avinguda del Dr. Pasteur, tots dos reconeguts científics que vam fer descobriments i vacunes per combatre microbis (tema que estem estudiant en aquest moment). Vam empalmar amb la Via Verda, vam seguir pel barri de Fàtima, creuant el pont nou fins arribar a Sant Jaume Ses Oliveres passant per l’Universitat i  recordant el què ja havíem aprés quan treballavem el projecte Igualada.

A Sant Jaume Ses Oliveres vam esmorzar, jugar i vam fer un taller sobre l’ermita i la seva construcció romànica. Després vam anar al Parc Puig Cornet on ens vam trobar amb els companys de primer i segon i després d’un bon dinar no vam parar de jugar, fer cabanyes…vam tornar pel Parc de Vallbona donant volta fins arribar a l’escola.

Hem caminat, hem aprés , hem jugat i sobretot ens ho hem passat molt bé.

.

Campanya de consum de fruita

Els alumnes de 5è i 6è participem en la Campanya de consum de fruita, formant part del Programa de consum de fruita i hortalisses a les escoles de la Unió Europea.

Els objectius principals són, d’una banda, augmentar el consum de fruita i, d’altra banda, incidir en la necessitat d’una alimentació saludable.

Cada mes anem rebent fuita de temporada i de proximitat. L’alumnat ha respost molt bé.

Bon profit!

 

Dijous Llarder a la Fou (6è)

El passat dijous 20 de febrer els alumnes de 6è vam fer una llarga caminada fins a la Fou de Sant Martí de Tous.

Arribar a la Fou va ser una llarga passejada tot gaudint del paisatge primaveral, de la companyia dels amics, …

Un cop a la Fou i havent mirat el salt d’aigua, als nois i noies se’ls va explicar la llegenda de “La donzella de Tous i la Cova del Diable”.

Una jornada molt agradable.