Stop-motion a 4t (Activitats cíviques i culturals)

L’alumnat de 4t ha preparat uns vídeos sobre valors a Activitats cíviques i culturals. Els han realitzat amb la tècnica d’animació stop-motion, que consisteix a capturar fotografies, movent els elements lleugerament per tal de produir una sensació de moviment.

Per grups, han elaborat un guió, han preparat l’escenografia i els materials que necessitaven, i finalment han fet les fotografies corresponents per tal d’obtenir el resultat final.

A continuació, us deixem un recull de fotografies.

Dia Internacional de les Dones

Us sonen les siluetes d’aquestes dones? Doncs son dones artistes! Normalment tots i totes reconeixem molts homes artistes però no tantes dones! El 8 de març és el Dia Internacional de les Dones i, a l’escola, ho hem treballat des d’aquest punt de vista.

Cada cicle ha investigat sobre una artista diferent i ha reproduït obres amb la seva tècnica. El divendres 8 de maig, ens vàrem reunir al gimnàs i vàrem compartir l’activitat. Finalment, cadascú va posar un cercle dins les siluetes de les artistes; si no la coneixien, hi posaven un cercle vermell i, si la coneixien, un cercle verd. Una activitat que ens ha servit per reflexionar.

Cliqueu a la imatge per veure com han quedat les siluetes.

 

 

Treballem els oficis a I5!

Durant aquest trimestre, l’alumnat de i5 hem estat treballant els oficis d’una manera molt propera. Els nens i nenes han estat els encarregats de fer de reporters i reporteres i investigar les feines dels seus familiars. Hem conegut: fotògrafes, pagesos, mestresses de casa, mecànics… Molts d’ells i elles han vingut a la nostra aula a ajudar als seus fills/es a explicar-ho. Aquí us en deixem un resum:

L’hort d’educació infantil

Aquest segon trimestre hem estat cuidant molt l’hort.

Primer, l’alumnat de i5 va anar a comprar el planter i, després, amb grups heterogenis d’alumnes de i3, i4 i i5, hem anat a plantar i a regar. A més a més, també hem fet uns cartells amb el nom de tot el que hem plantat: bròquil, coliflor, enciam, cebes i bledes. Ara ja comença a fer goig! Cliqueu la imatge i ja veureu que treballadors/es:

Simulem el funcionament d’una planta potabilitzadora

Aquest trimestre, l’alumnat de 3r i 4t està treballant l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 6: Aigua neta i sanejament. Una de les activitats realitzades ha estat una simulació d’alguns dels passos fonamentals del funcionament d’una planta potabilitzadora. L’experiment realitzat ens ha mostrat la fase de floculació i sedimentació i la fase de filtració.

A continuació, us deixem un recull de fotografies.

Presentació del violí i la guitarra a 2n

En les darreres sessions de música, l’alumnat de 2n que toca un instrument l’ha vingut a presentar a la resta de companys i companyes.

La Clàudia, que toca el violí, després de mostrar-nos les curiositats d’aquest instrument ens va tocar un parell de peces ben divertides. El Joel ens va presentar la guitarra. Un cop anomenades les parts principals, va tocar peces que l’alumnat coneixia com l’Himne de l’alegria i Do re mi al jardí.

La resta d’alumnat va estar molt atent i encuriosit, gaudint d’aquest moment de música en directe.

El Protagonista de la setmana I4

Com ja sabeu ja hem iniciat el treball del Protagonista a la classe dels Coets i ja estem a l’equador!  De moment els i les nostres protagonistes han estat el Saúl, amb el conte Aquí no!, la Chloe amb La caputxeta vermella, el Joel explicant-nos el conte El botiquín de la doctora Nora, l’ Adai amb el conte Els tres porquets, el Marc ens va explicar el conte de l’Elmer, l’Alba amb el conte Les 7 cabretes i el lloip i finalment i per acabar aquest primer torn, el protagonista Leo, explicant-nos el conte De què fa gust la lluna?.  Ho heu fet totes i tots molt bé! Durant les properes setmanes gaudirem dels nostres protagonistes restants!

Clicant damunt la imatge podreu veure els vostres fills i filles en plena acció! Esperem que ho gaudiu tant com hem fet nosaltres!

Audició musical

El passat dijous dia 15 de febrer, l’alumnat de primer curs de l’escola, va assistir a una audició de música al teatre l’Amistat de Mollerussa.

Alumnes i professors de l’escola municipal de música de la ciutat de Mollerussa, ens van ensenyar com sonen diferents instruments.

Ens van tocar peces musicals tot viatjant per diferents països fins arribar a Catalunya on van interpretar la sardana tan coneguda, Coti per Coti del grup The Tyets.

Ens ho vam passar d’allò més bé gaudint de la música.

 

Setmana esbojarrada!

La setmana passada vàrem fer cas a les ordres del Rei Carnestoltes i cada dia vam venir a l’escola vestits/es d’una manera diferent! Cliqueu a la imatge si ens voleu veure tot divertits/es!

Finalment,  el divendres a la tarda, vàrem fer una bona desfilada.  Aquest any estem molt enjogassats/es, el projecte interdisciplinari d’escola va de jocs! Cada cicle va mostrar la seva disfressa amb molt d’entusiasme i sobretot molta elegància.

Per acabar, vam assaborir un berenar de pa amb xocolata i sucs, gentilesa de l’AFA. A partir d’ara tots a fer bondat, ben segur que aviat arribarà la Vella Quaresma.

Us deixem un recull de fotografies.

 

Presentació del violí i la trompeta a 3r

A música, l’alumnat de 3r treballa els instruments i les seves famílies. Aprofitant que tenim alumnes que toquen instruments de corda fregada i vent metall, els vam animar a portar-los a l’aula.

La Tània ens va ensenyar les parts del violí i ens va tocar un parell de peces. En Joan, ens va mostrar curiositats de la trompeta i també ens va fer un petit concert. La resta d’alumnat va poder gaudir de veure en directe aquests instruments i escoltar el seu so de ben a prop.

 

Building sentences in 1st grade

The 1st graders of our school have been learning about pets, their adjectives and how to make sentences about them.

In groups, we ordered the words in the correct way to make affirmative, negative and interrogative sentences.

We have also talked about our pets and the ones we would like to have at home and where they live: inside or outside.

Have a look at our photos by clicking on the following picture:

Celebrem el dia de la Pau i la no-violència escolar

El passat 30 de gener va ser el dia de la Pau escolar i, a la nostra escola, vam vetllar per reflexionar i conversar sobre aquest tema vital per a la bona convivència. Durant el dia vàrem fer un treball a les aules partint de conflictes reals i també de contes per pensar.

Finalment, a la tarda, ens vam unir tots i vam sortir a la pista a ballar una cançó molt especial:

Volem la Pau de Dani Miquel

Podeu clicar a la imatge per veure’n fotografies i, més avall a l’enllaç, per veure’n el vídeo:

Vídeo:

https://youtu.be/hdjy5oUdXTY

La Festa de la Pau a Ràdio Raval

Amb motiu de la celebració del Dia Escolar de la No-violència i la Pau, els i les reporteres de segon, ens han preparat un fragment d’un poema sobre la pau, fet cançó de la mà de Dàmaris Gelabert i els seus convidats. Esperem que us agradi!

Aquí us deixem l’enllaç de la cançó:

Dàmaris Gelabert & Convidats – La Festa de la Pau