Exponemos y presentamos nuestros inventos

Durante este tercer trimestre dentro del proyecto interdisciplinario de los inventos el alumnado de la escuela se ha convertido en auténticos inventores y inventoras.

El objetivo de las sesiones de proyecto ha consistido en diseñar y construir un invento partiendo de una necesidad. Las distintas construcciones se han realizado en grupos siendo necesaria la colaboración de todos y todas para pensar con los materiales para su elaboración, el funcionamiento y la creación final.

Finalmente, cada clase hizo una exposición de sus inventos. También se presentaron delante de los compañeros y compañeras de ciclo, los cuales tuvieron que valorar la funcionalidad, la originalidad y la presentación de cada invento.

En definitiva, una actividad dinámica, manipulativa y sobre todo muy creativa!

 

L’hort a Cicle Superior

L’alumnat de 5è i 6è durant el tercer trimestre hem sembrat i plantat diferents hortalisses i fruites. Els nens i nenes l’han estat cuidant, reganti hem anotat els progressos que observàvem al nostre hort.

Com a resultat hem pogut collir espinacs, enciams, bledes, alguna maduixa i ara esperem que ens creixin les carbasseres.

Us deixem un recull de fotos del nostre treball a l’hort. Feu clic a la imatge.

Bon estiu!

Sortida Primer: “Les textures del carrer”

Avui els de primer hem fet l’última sortida del curs.

Hem buscat textures pel nostre voltant i al Parc del Centenari hem trobat moltes. És entretingut buscar-les i després plasmar-les en un paper.  Només necessites un bon ull, una mica de paciència i molta d’il·lusió per veure com queden al paper.

Ens ha agradat aquesta pràctica i…. sota els arbres del Parc del Centenari hem après a fer textures doncs…, miris on miris sempre trobes alguna.

Ha estat divertit!! sobretot quan apareixen ratllant amb suavitat amb el llapis al damunt d’un paper en blanc.

 

Jocs d’aigua a Educació Infantil

Un any més, hem tornat a organitzar un matí amb jocs d’aigua al nostre pati.

Aquest curs hem pogut fer grups heterogenis amb l’alumnat d’I3, I4 i I5, cada grup identificat amb braçalets de colors.

Hem fet diferents jocs:

  • Pastetes amb sorra i aigua al sorral.
  • Punteria amb pistoles d’aigua.
  • Transvasaments amb embuts, tubs i ampolles d’aigua.
  • Cursa d’esponges.
  • Cursa de gots d’aigua.

Finalment, ens hem dutxat amb la mànega per treure’ns la sorra i ens hem estirat a la pista.

Ens ho hem passat molt bé!

Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.

Orles de 6è (curs 2022)

L’alumnat que va començar P-3 l’any 2013… ja està a 6è de primària!!!!! Aquest curs deixen l’escola de Golmés per encaminar-se cap a l’institut; per  descobrir noves amistats, nous aprenentatges… un canvi molt important per tots i totes! És per això, per acomiadar-los com es mereixen, que el passat divendres 17 de juny al vespre, vam fer la festa de les Orles al casal del poble. Va ser un acte molt bonic i ple d’emocions.

Us deixem un recull de fotografies:

Molta sort en aquesta nova etapa! Tot l’equip de mestres de l’escola desitgem que tingueu molts èxits!

 

Pasta de sal, una barreja genial!

Durant aquest trimestre, tot l’alumnat de l’escola, han fet d’escultors amb pasta de sal.  Primerament han pensat els ingredients i  passos a seguir per poder fer una figureta; han hagut de pensar què farien, com ho farien…Després han elaborat la seva massa i han creat la seva idea. Finalment, i després de pintar-ho, li han posat un títol ben original!

Les figuretes de pasta de sal han estat exposades pels  passadíssos de l’escola.

Tot passejant per l’escola, cada grup-classe ha pogut anar a veure les escultures dels artistes de les altres aules; les ha pogut admirar i gaudir!

Aquí teniu una mostra de l’exposició:

 

 

El meravellós món dels animals

Aquest trimestre l’alumnat de 3r hem treballat “el meravellós món dels animals” al projecte de medi.

Després d’investigar i recollir dades, els infants van començar a elaborar el producte final del projecte amb grups cooperatius. Per concloure el projecte, el passat dimecres 15 de juny van exposar-ho als seus companys i companyes.

Us deixem un recull de fotos perquè pogueu veure quines produccions ben xules i originals han realizat. Cliqueu sobre la imatge:

E-twinning project: Sharing makes us wiser

During all this school year the students from 4th grade have been carrying out an E-twinning project with a portuguese school in Aveiras de Cima.

We started in November with a first contact where students wrote a letter about themselves explaining how they are, likes and dislikes… Then they sent us Christmas and Easter cards. We also exchanged the information about our Catalan traditions and costums. In the last term, we talked about our villages and schools. Finally, we shared our summer plans.

We have improved our skills and intercultural dimensions by using English as a means of communication with our penpals from Portugal.

Click on the photo to see us participating in this European project.

Racons Matemàtics a Primer

Al llarg del curs els nens nenes de primer cada dilluns han fet Matemàtiques a través del joc, el dibuix i la manipulació. Hem mesurat, construït, dibuixat, retallat… i el joc ha estat un element important per a interioritzar conceptes matemàtics. Ens ho hem passat molt bé i aquí us deixem un petit recull d’aquests moments divertits i.. molt matemàtics!!!

Els nostres dilluns amb Racons Matemàtics. Clica per a veure les fotos.

Stefanie’s farewell

The 31st of May was the last day of Stefanie, the language assistant in our school for 4th, 5th and 6th graders.

She has been with us since she arrived in October from the USA. She has helped us in the English classes, she has explained a lot about US culture and we have learned with her a lot of American vocabulary.

We wanted to say thanks to her by giving her some presents like a special notebook with her story in our school and her pictures.

Thank you Stefanie and good luck!!!!!

 

Del tros a la llar

L’últim dia de maig l’alumnat de 4t, 5è i 6è vam anar d’excursió a la partida de Rufea a Lleida, dins del marc del programa de la fruita a l’escola.

Vam realitzar una visita i diferents activitats per tal de fomentar el consum de fruita i hortalisses de temporada i de proximitat. També vam fer un tast de productes de proximitat i vam plantar enciams. Tot això ens va servir per conèixer millor tot el procés productiu ja que el pagès de l’explotació ens va fer de guia.

Va ser una sortida profitosa però també molt calorosa.

 

 

 

9th English Day

This year the 6th graders of our school have participated in the 9th English Day of Pla d’Urgell.

Like last year, they have enjoyed the different activities in our school and in some of them, we have interacted with another school like in the ones called “Guess the sentence” and “Karaoke”. They have also used English as a means of communication with other students as well as they have had a great time.

Click on the photo if you want to see us participating in the English day.

 

 

Colònies Educació Infantil i Cicle Inicial 2022

El dilluns i el dimarts 16 i 17 de maig, l’alumnat de EI i de CI van anar de colònies a la finca Tamarit d’Altafulla.

Van gaudir de diferents tallers amb la temàtica dels “pirates”: manualitats, recerca de tresors, visita d’una sirena, joc de nit… La millor part va ser quan van anar a la platja a jugar i mullar-se els peus!

Els nens i nenes s’ho van passar molt bé, el temps va acompanyar i van poder estar a l’aire lliure i gaudir de l’espai i de tot l’entorn. Amb ganes de tornar-hi!

Podeu clicar a la imatge per veure’n fotografies:

 

Proyecto interdisciplinario: Imaginar para inventar

Este curso estamos trabajando el proyecto de los inventos. Lo primero que hicimos fue buscar un lema que nos acompañase a lo largo de todo el trayecto: IMAGINAR PARA INVENTAR.

También hemos buscado diferentes inventos para saber quién los creó, sus características, año invención… y prestando especial atención a las mujeres inventoras.Todo esto nos sirvió para representarlo en una línea del tiempo.

¿Cuál es el proceso a seguir antes de crear un invento? A partir de un problema, buscamos una solución, diseñamos y creamos el invento.

Otro aspecto que hemos tratado ha sido la evolución de los distintos inventos para ver sus cambios a lo largo de la historia.

También hemos descubierto qué países del mundo son los más “inventores”. ¡El mapamundi ha quedado muy interesante!.

Las próximas actividades  harán  que nos convirtamos en nuevos inventores y inventoras. Nuestras creaciones las presentaremos  en una exposición final.

Y recordad, DEJAR VOLAR VUESTRA IMAGINACIÓN… Y A CREAR!

 

Una visita inesperada a I5!

Aquesta setmana els nens i nenes d’I5 hem tingut una visita inesperada, ens ha vingut a veure en Rodolfo!

Dins de l’àrea de “Descoberta d’un mateix i dels altres”, estem realitzant el projecte del cos. En aquest hem treballat: els cinc sentits, les parts del cos, les limitacions amb les que conviuen les persones cegues i sordes i com es desenvolupen en la seva vida diària i ara coneixerem alguns dels ossos que formen el nostre esquelet. Per aquest motiu, gaudirem de la visita d’en Rodolfo durant uns quants dies.

Mireu amb quina alegria i emoció, els nens i nenes, han observat i han donat la benvinguda a en Rodolfo.

Estem tan contents de tenir-lo entre nosaltres que fins i tot hem afegit el seu nom a l’hora de passar llista.

Els alumnes de 5è fem teatre!

Aquest curs l’alumnat de 5è hem  representat dues obres de teatre dins de la Setmana del conte que celebrem a l’escola als volts de Sant Jordi.

El dilluns 25 d’abril per la tarda vam actuar per a tots els alumnes de l’escola. Primer vam escenificar una obra en anglès titulada ” Little Red riding Hood”. Els hi va agradar molt a tots sobretot per l’actuació del llop!!

I a continuació, vam representar “El molinet màgic” en català. S’ho van passar molt bé veient com s’escampava la sal.

Aquí us deixem un petit tast de les fotos que vam fer.

Si voleu veure els nostres vídeos:

 

Els secrets de la Missió Apilo XII

Avui els nens i nenes de cicle inicial hem tingut una visita molt “espacial”. Ens han visitat en Marc i el seu capità, en Pilós, agents especials 001 i 002 de la Missió Apilo XII.

A través d’un conte hem viatjat al Planeta Reciclatge i allà ens han format per a ser agents especials com ells i ajudar al planeta Terra a reciclar les piles i bateries correctament.

Tots hem superat la missió i per tant, ara tots som agents de l’Apilo XII. Ara ens toca explicar als terrícoles la nostra tasca.

 

Feu clic a la imatge per veure el reportatge.

Respiració pulmonar

Els i les alumnes de tercer de primària estan treballant a Coneixement del medi, el projecte “El món dels animals”, per aquest motiu, han realitzat un experiment per entendre una mica més la respiració pulmonar, les parts del sistema respiratori i el múscul que ajuda a fer aquest procés.

Clica l’enllaç per visualitzar les imatges: https://photos.app.goo.gl/EanVMLffy2H2B8oZ9

Primers Jocs Florals

Per a celebrar la diada de Sant Jordi  hem organitzat els primers Jocs Florals de l’escola.

Primerament, tot l’alumnat de primària van treballar, a l’aula, la tipologia textual de la poesia i cada alumne va acabar escrivint la seva poesia de temàtica lliure.

A continuació, els alumnes d’educació infantil van il·lustrar-ne les guanyadores de cada curs.

Finalment, el passat 25 d’abril, tot l’alumnat i mestres de l’escola, ens vam reunir a la pista i vam fer una bonica cloenda de l’acte: l’alumne guanyador de cada curs va sortir a llegir el seu poema junt amb els dibuixants d’educació infantil. A més a més se’ls va guardonar amb un regal personal a cadascun i un regal per a les aules dels alumnes d’infantil.

Podeu clicar a la imatge per veure més fotografies dels grans poetes i il·lustradors que tenim a l’escola: