Taula de puntuacions
0 punts | 1 punt | 2 punts | ||
Competència discursiva | Adequació i coherència | El text no respon adequadament al tema demanat i/o no incorpora els requeriments que es demanen, com ara posar títol. | El text respon aproximadament al tema demanat i/o incorpora com a mínim dos dels requeriments, però no inclou el títol. | El text respon al tema demanat i incorpora els requeriments que es demanen. |
Les idees costen de seguir. | Les idees es desenvolupen de manera general i/o poc ordenada. | Les idees es desenvolupen ordenadament, amb una certa complexitat. | ||
El registre no és apropiat. | Hi ha algun error de registre. | El registre és apropiat. | ||
Hi ha moltes repeticions i inclou informació irrellevant. | Hi ha alguna repetició i inclou informació irrellevant. | No repeteix idees ni inclou informació irrellevant. | ||
El text no està organitzat en paràgrafs. Falta de coherència textual. | El text conté algun error en la distribució dels paràgrafs (manca o excés). Poca coherència textual. | El text està correctament distribuït en paràgrafs. Bona coherència textual. | ||
Correcció lingüística | Lèxic | El text està escrit amb un vocabulari pobre, poc precís i repetitiu. | El text està escrit amb un vocabulari limitat, poc variat i/o amb repetició de determinades paraules. | El text està escrit amb propietat lèxica. El vocabulari és adequat, precís i variat. |
El text conté força interferències amb altres sistemes lingüístics. | El text conté alguna interferència amb altres sistemes lingüístics. | El text no conté interferències amb altres sistemes lingüístics. | ||
Té més de 3 errors lèxics. | S’admeten 2 o 3 errors lèxics. | S’admet 1 error lèxic. | ||
Ortografia | · Cal marcar totes les faltes d’ortografia, fins i tot si n’hi ha més d’una en una mateixa paraula.
· La mateixa falta només es comptarà una vegada. · Les errades en l’accentuació compten com a falta, inclosa la diferenciació entre accent obert i tancat. · Una minúscula després de punt es comptarà com una falta d’ortografia. · S’anotarà el nombre de faltes d’ortografia en el quadrat corresponent (FO). |
|||
L’escrit té més de 8 faltes. | L’escrit té entre 5 i 8 faltes. | L’escrit té 4 faltes o menys. | ||
Morfosintaxi | Aquest aspecte té en compte:
· La construcció gramatical i les concordances, l’ús dels temps verbals, l’ús dels pronoms, la complexitat de les oracions. · Les interferències morfosintàctiques (per exemple: tenir que, hi ha que, m’haig d’anar…) · L’ús dels signes de puntuació. |
|||
El text té 4 o més errors de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. | El text té 2 o 3 errors de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. | Hi ha fins a 1 error de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. | ||
Les frases són simples, amb abundància de coordinació. | Utilitza estructures complexes. | |||
Hi ha més de 4 errors de puntuació. | Hi ha 3 o 4 errors de puntuació. | Hi ha fins a 2 errors de puntuació. | ||
Presentació |
Per presentació s’entén: lletra entenedora, línies rectes i separades i distribució de l’escrit en el full (marges). | |||
Lletra molt poc entenedora, línies tortes i presentació poc acurada. No hi ha marges. | Lletra poc entenedora, línies força rectes i presentació acurada. Hi manca algun dels marges. | Lletra entenedora, línies rectes i presentació acurada. Marges ben distribuïts. |