Criteris correcció Expressió escrita, competències bàsiques

Taula de puntuacions

0 punts 1 punt 2 punts
Competència discursiva Adequació i coherència El text no respon adequadament al tema demanat i/o no incorpora els requeriments que es demanen, com ara posar títol. El text respon aproximadament al tema demanat i/o incorpora com a mínim dos dels requeriments, però no inclou el títol. El text respon al tema demanat i incorpora els requeriments que es demanen.
Les idees costen de seguir. Les idees es desenvolupen de manera general i/o poc ordenada. Les idees es desenvolupen ordenadament, amb una certa complexitat.
El registre no és apropiat. Hi ha algun error de registre. El registre és apropiat.
Hi ha moltes repeticions i inclou informació irrellevant. Hi ha alguna repetició i inclou informació irrellevant. No repeteix idees ni inclou informació irrellevant.
El text no està organitzat en paràgrafs. Falta de coherència textual. El text conté algun error en la distribució dels paràgrafs (manca o excés). Poca coherència textual. El text està correctament distribuït en paràgrafs. Bona coherència textual.
Correcció lingüística Lèxic El text està escrit amb un vocabulari pobre, poc precís i repetitiu. El text està escrit amb un vocabulari limitat, poc variat i/o amb repetició de determinades paraules. El text està escrit amb propietat lèxica. El vocabulari és adequat, precís i variat.
El text conté força interferències amb altres sistemes lingüístics. El text conté alguna interferència amb altres sistemes lingüístics. El text no conté interferències amb altres sistemes lingüístics.
Té més de 3 errors lèxics. S’admeten 2 o 3 errors lèxics. S’admet 1 error lèxic.
Ortografia ·   Cal marcar totes les faltes d’ortografia, fins i tot si n’hi ha més d’una en una mateixa paraula.

·   La mateixa falta només es comptarà una vegada.

·   Les errades en l’accentuació compten com a falta, inclosa la diferenciació entre accent obert i tancat.

·   Una minúscula després de punt es comptarà com una falta d’ortografia.

·    S’anotarà el nombre de faltes d’ortografia en el quadrat corresponent (FO).

L’escrit té més de 8 faltes. L’escrit té entre 5 i 8 faltes. L’escrit té 4 faltes o menys.
Morfosintaxi Aquest aspecte té en compte:

·   La construcció gramatical i les concordances, l’ús dels temps verbals, l’ús dels pronoms, la complexitat de les oracions.

·   Les interferències morfosintàctiques (per exemple: tenir que, hi ha que, m’haig d’anar…)

·   L’ús dels signes de puntuació.

El text té 4 o més errors de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. El text té 2 o 3 errors de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques. Hi ha fins a 1 error de construcció, concordança, temps verbals, pronoms i/o interferències morfosintàctiques.
Les frases són simples, amb abundància de coordinació. Utilitza estructures complexes.
Hi ha més de 4 errors de puntuació. Hi ha 3 o 4 errors de puntuació. Hi ha fins a 2 errors de puntuació.
 

Presentac

Per presentació s’entén: lletra entenedora, línies rectes i separades i distribució de l’escrit en el full (marges).
Lletra molt poc entenedora, línies tortes i presentació poc acurada. No hi ha marges. Lletra poc entenedora, línies força rectes i presentació acurada. Hi manca algun dels marges. Lletra entenedora, línies rectes i presentació acurada. Marges ben distribuïts.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>