Classcraft -Plataforma d’educació gamificada

Avui hem començat amb la plataforma Classcraft i estem començant a familiaritzar-nos amb tot el contingut ( personatges, poders, punts, energia, recompenses, comdenmes… )

Aquesta plataforma de gamificació a l’aula, en principi, permet millorar el comportament de la classe. Incentiva els estudiants amb riscos i recompenses reals dins la classe.

És un sistema de punts basats en comportaments o fets produits a classe. Del que es tracta es que els alumnes assoleixin el màxim nombre de punts:

Es poden guanyar punts si treballes molt a classe, ajudes a un company, estàs preparat abans que soni el timbre, ets puntual a l’escola, portes els deures fets cada dia…

Participen en grup, sobretot i també individualment.

I també poden tenir punts negatius del mateix tipus.

La seva missió es aconseguir punts i d’aquesta manera aconseguir poders i beneficis ( per exemple, poder preguntar al mestre si la resposta que ha fet a l’examen és correcte o poder entregar la feina un dia més tard )

També hi ha el sistema de missions. El mestre com si fos un joc de rol, pot crear una missió aprofitant els temes treballats a classe. Cada tram de la missió representarà una prova, en forma de preguntes o algun fet a classe. Si la superen passaran al següent nivell fins completar la missió.

Cada alumne de la classe té el seu personatge. Hi ha mags, guerrers i “curanders”.

També es possible la participació dels pares. Poden entrar amb un codi, relacionat amb el personatge del seu fill i poden entrar a mirar que tal va el seu fill a l’escola ( si ha guanyat molts de punts, ha perdut…).

Aquí teniu els alumnes de cinquè: