Programa d’innovació d’Acceleració a la Transformació Educativa (PACTE/EinesxCanvi)

El curs 2020-2021 la nostra escola va ser seleccionada per ser un centre facilitat en el Laboratori de Transformació Educativa i al llarg de tot el curs vam participar de manera activa en totes les sessions de seminari i d’acompanyament dels professionals que el dirigeixen.

El LAB de Transformació Educativa s’emmarca dins l’àmbit de les polítiques educatives per enfortir el model d’escola catalana, amb el propòsit transformador de millorar la qualitat educativa dels centres de Catalunya. Es tracta d’una estratègia departamental que preveu el treball i el suport de diferents unitats del Departament, dels Serveis Territorials, del Consorci d’Educació de Barcelona, i aliances amb altres agents, especialment l’Administració local i els ICE de les universitats en un nou escenari de corresponsabilitat que ha d’assegurar una millor prestació del servei públic d’educació. Les seves característiques estructurals i metodològiques li confereixen les característiques específiques d’una iniciativa I+D flexible en el conjunt de processos i estratègies i en constant progrés entre els “inputs” i els productes emergents dels seus “outputs”.

Aquesta iniciativa departamental es fonamenta en diverses experiències reeixides de centre i, especialment, del Programa d’Escola Nova 21. Pretén aconseguir models significatius i eficaços de transformació educativa en el paradigma de millora contínua. Consisteix en l’aprenentatge compartit dels centres i dels agents acompanyants amb l’objectiu d’induir la seva transformació de manera accelerada, a partir de la realitat singular de cada centre i d‘una exhaustiva diagnosi del seu projecte pedagògic. Preveu també l’acompanyament dels professionals dels Serveis Educatius, de la Inspecció i d’altres agents educatius i socials.

Actualment, l’escola compta amb un Claustre amb un ambient de treball rigorós i il·lusionat, disposat a formar-se, implicat en la transformació de l’escola i en el canvi de paradigma de l’educació. S’han fet propostes en l’àmbit organitzatiu de les aules, de metodologies globalitzadores, de processos d’avaluació i de concreció del currículum. Volem que l’alumnat sigui l’eix vertebrador dels aprenentatges de les competències i contribuir a la seva formació integral. Alhora, volem millorar la participació de tota la comunitat educativa i ser una escola més oberta i flexible a l’evolució de la societat i el món actual.

El nostre centre forma part del Programa d’Innovació Pedagògica d’Acceleració de la Transformació Educativa / Eines per al Canvi (PACTE) que és un programa que promou l’actualització del projecte educatiu dels centres participants amb l’acompanyament professional i la dotació dels recursos i les eines necessàries per impulsar processos de transformació educativa en els àmbits de l’organització, les metodologies d’ensenyament i aprenentatge, i el treball en xarxa intern i amb l’entorn.

Per a més informació del programa us podeu dirigir al següent enllaç: AQUÍ