CURS 2023-24

 

INICIEM EL CURS AMB ALEGRIA I  MOLTES GANES!

EQUINOCCCI DE PRIMAVERA

L’equinocci és cadascun dels dos moments de l’any en què el sol passa l’equador celeste. Durant els equinoccis, la nit i el dia tenen la mateixa durada en tot el món, llevat en els pols. La paraula equinocci ve del llatí aequinoctium i significa “igualació amb la nit”.
Si us toca el sol al balcó o entra per la finestra, també podeu fer l’experiment des de casa. Poseu una cadira o un pal d’escombra i cada hora aneu mesurant i marcant l’ombra. Al final del dia, unint tots els punts, ens apareixerà una línia …?

Si ho feu podeu enviar-nos les fotos al correu de l’escola i les penjarem a la web i a Telegram.

 

 

Fotos de l’equinocci de primavera del curs passat.


FOTOS DE  L’EQUINOCCI DE PRIMAVERA D’AQUEST CURS.

Les mestres  tenien preparat una activitat per treballar l’equinocci de primavera. Com no ha estat possible fer-ho tots junts a l’escola, l’hem fet a casa i us volem mostrat el resultat.

,

 

Aprofitem per recomanar-vos aquest vídeo de ciències amb experiments molt fàcils i molt divertits

L’alumnat de 4t va a gravar a la ràdio

 

El passat 27 de febrer els nens i nenes de 4rt de primària van anar a la ràdio per gravar els poemes que van participar en el concurs de lectura en veu alta. Els nostres representants ho van fer d’allò més bé, però malauradament no van aconseguir guanyar el primer premi. Tot i així des de l’escola els felicitem i els engresquem a que continuïn llegint. Especialment aquests dies, segur que llegir en veu alta pels pares i els germans més petits farà que aquests dies es passin millor.

 

 

 

 

 

A primer escrivim un missatge secret amb tinta invisible

 

L’alumnat de primer seguint unes instruccions del llibre de català, vam escriure un missatge secret amb tinta invisible. Primer amb una cera blanca vam escriure o dibuixar el que volíem i després amb aquarel·les vam pintar a sobre del missatge. El resultat va ser fantàstic!!

Vam poder veure tot el que havíem escrit o dibuixat. Ens ho vam passar molt bé!!!

 


ENS MENGEM LA GEOMETRIA A P4

Tot va començar quan ens vam adonar que una galeta tenia forma de cilindre, els altres nens es van animar a buscar formes en els seus esmorzars.
– els vam classificar
-vam haver de resoldre algun problema
– i finalment vam organitzar un pícnic en tres grups: els que esmorzaven cilindres, els que menjaven esferes i els que tenien prismes!

 

 

 


FOTOGRAFIEM COSOS GEOMÈTICS AMB LES TÀBLETS A P4

 

Sabeu, el nostre entorn està ple de cilindres, prismes, esferes… !!

 

 

 

 

 


LA GEOMETRIA ESTÀ A TOT ARREU!

Ens ho hem passat molt bé buscant cossos geomètrics en edificis i fent les nostres construccions.

                             

  

DESCOBRIM I TREBALLEM ELS COSSOS GEOMÈTRICS A P-4

Juguem lliurement, ja que aquest joc afavoreix i proporciona els mitjans necessaris per resoldre els problemes que es puguin presentar.

 

 

 


Demanem als nens classificar els objectes, segons forma, característiques…
Entre tots revisem i obrim una conversa: perquè els hem classificat així?

Ja podem donar noms als cossos i parlar de quines són les seves característiques! Rodolen, s’ apilen, costats plans, corbs…

   

      

Escrivim missatges positius a P5

Les nenes i els nens de P5 hem engegat una activitat de lectoescriptura i educació emocional que consisteix en escriure’ns missatges positius i deixar-los a la nostra bústia personal. Per una banda aquesta activitat permet treballar el text lliure i potenciar la lectura i escriptura funcional. I per altra banda, permet treballar l’educació emocional fent augmentar l’autoestima, la cohesió de grup i les relacions socials positives.

 

 

 


L’alumnat de 1r visita el circuit del Terré.

 

El dimarts 10 de març l’alumnat de primer vam anar a conèixer el circuit del Terré. Allí el Pau  i la seva mare Maira ens van ensenyar la moto de trial i seu el funcionament.

El Pau va fer una exhibició pel circuit. Ens ho vam passar molt bé.

Moltes gràcies per tot!!!!

 

 

 


Com a part del projecte l’Aventura de la VIda, el dijous 5 de març es va dur a terme a l’escola una Xerrada per a les famílies.

El tema era LES NORMES I ELS LÍMITS. La xerrada va possibilitar un espai de debat familiar.

A segon treballem els sectors de producció amb les tàblets

L’alumnat de segon de cicle inicial a l’àrea de Medi Social, ens hem plantejat el repte de descobrir que és el treball i com es classifica.

Després de cercar informació, mirar vídeos, i compartir informació hem finalitzat el projecte fent un treball en grup. Aprofitant que a l’escola participem en el projecte d’innovació educativa Mòbils.edu i que tenim tàblets, les hem utilitzat també  per fer fotos dels murals i per gravar les presentacions.

Us deixem unes mostres. Esperem que us agradin!

FOTOS


VÍDEOS

PRESENTACIÓ

SECTOR PRIMARI

SECTOR SECUNDARI

SECTOR TERCIARI

Visita a la Depuradora d’Almenar. Cicle superior

El passat 4 de març, l’alumnat de cicle superior va realitzar una visita a la depuradora d’Almenar (EDAR) per poder conèixer de primera mà el tractament que se li fa a l’aigua que deixem anar al clavegueram, la qual conté tot tipus de residus i substàncies tòxiques (sabó, restes de menjar…). Aquesta aigua es retorna als rius i mars, i per tant l’hem de filtrar i depurar per evitar contaminar-los.

 

 

Amb l’ànim d’integrar els dispositius mòbils al màxim d’activitats possibles, de camí a la depuradora, es va utilitzar l’aplicació Wikiloc per poder veure la ruta que vam seguir, el temps que vam tardar i la distància recorreguda: 3 quilòmetres en uns 35 minuts. Aquí us la mostrem per si us animeu a fer-la!

 


Dissecció de pulmons i cor de xai

 

Dins el projecte “Experimentem”, a 5è hem fet la dissecció d’uns pulmons i un cor de xai.

El primer pas ha estat estudiar els òrgans del nostre cos amb l’ajuda de la realitat augmentada.

Les tàblets ens han ajudat molt a fer-nos una idea del funcionament d’aquests òrgans.

Per tal d’estudiar l’anatomia de l’aparell respiratori i circulatori, hem inflat els pulmons, hem vist les parts, els hem mirat a la lupa binocular, hem fet hipòtesis, hem vist l’interior del cor, hem reconegut aurícules, ventricles, artèries, venes… Però també hem sentit la seva textura, color, olor…

Hem treballat des de la perspectiva d’integrar les àrees científic-tecnològiques i artístiques (STEAM) per tal de desenvolupar el pensament crític i científic.

 

 

CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA 2020

00Els alumnes de 4t han participat en el concurs de lectura en veu alta organitzat per EMUN FM Ràdio i la Biblioteca d’Almenar. El concurs s’inclou al Programa Ones i Xarxa a Ponent en col·laboració del Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Segrià (PEE AS).

Totes lectures es poden escoltar en el podcast dela ràdio d’Ones i Xarxa a Ponent. d’EMUN

 


ELS EDISON A 4T!

L’alumnat de 4t inicia el treball amb els robots Edison com a eina educadora multidisciplinar per oferir solucions a tot tipus de reptes que es proposen utilitzant la programació amb codi i el pensament computacional.

 

 

EXPERIMENTEM AMB LA LLUM I EL SO A CICLE MITJÀ!

Els dies 12 i 19 de febrer, ens va visitar el Sr. Lorenzo Ramírez, un professor  jubilat i apassionat del món de les ciències, per a fer un taller de la llum i el so.

L’alumnat de 3r i 4t va poder experimentar amb elements propers a la vida quotidiana. Va resultar ben curiós i sorprenent!

 


Treball per projectes de 6è. L’astronomia.

Ja hem començat el projecte de sisè: L’ASTRONOMIA. Volem conèixer tot allò referent a l’ univers, l’ exploració de l’ espai, el nostre sistema solar, etc. Com activitats d’ impacte hem vist un vídeo sobre l’ arribada de l’ home a la Lluna i hem fet una pluja d’ idees utilitzant els ordinadors i les tàblets. Tots els nens i nenes han gaudit molt utilitzant l’aplicació per dir-hi la seva.

 


Fem robòtica a 1r.

L’alumnat de 1r ens hem iniciat a la robòtica amb les bee-bots. Aquests aparells són robots educatius programables per treballar l’orientació espacial, psicomotricitat, la lògica, estratègies, diferents seqüències i també el treball cooperatiu.

 

Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat molt!