Tertúlies literàries

Clica la imatge per veure més fotografies.

QUÈ SÓN?

Es tracta de la construcció col·lectiva de significat i coneixement sobre la base del diàleg amb tot l’alumnat participant en la tertúlia. El funcionament de les tertúlies dialògiques es basa en els 7 principis de l’Aprenentatge Dialògic i es desenvolupen en base a les millors creacions de la humanitat en diferents camps: des de la literatura fins a l’art o la música. A través de les tertúlies dialògiques es potencia l’apropament directe de l’alumnat sense distinció d’edat, gènere, cultura o capacitat a la cultura clàssica universal i al coneixement científic acumulat per la humanitat al llarg del temps. Les Tertúlies Dialògiques d’aquests àmbits es basen només en les obres que tothom està d’acord que formen part de les millors creacions de la humanitat.

COM S’ORGANITZEN?

A cada sessió, tot l’alumnat participant exposa la seva interpretació sobre allò en el que s’està treballant en la tertúlia dialògica (un text literari, una obra d’art, una peça musical, una aportació matemàtica, etc.). Així, expressa a la resta allò que li ha suscitat, explicant per què li ha cridat l’atenció, relacionant-lo amb diàlegs previs en tertúlies anteriors, exposant la seva reflexió crítica sobre aquest tema, etc.  A través del diàleg i les aportacions de cada estudiant es genera un intercanvi enriquidor que permet aprofundir en allò sobre el que es parla a la tertúlia, promovent al mateix temps la construcció de nous coneixements.  En cada sessió una de les persones participants assumeix el paper de moderadora amb la idea d’afavorir una participació igualitària entre tot l’alumnat. Per exemple, a la tertúlia literària tot l’alumnat es compromet a llegir un nombre de pàgines o capítols i a triar paràgrafs que després a la tertúlia llegeixen en veu alta i expliquen el per què de la seva elecció. Debatent al voltant d’ells.