Tres espais de convivencia

En aquest article explicarem un tema que hem treballat en el mòdul MFG2 (Entorn Social i Territorial).  Per tal de demostrar actituds i comportaments d’acord amb els valors d’una societat plural democràtica estem analitzant diferents àmbits de socialització en que transcorren les nostres vides. Ens hem centrat en tres espais de convivència: la família, el centre escolar i el veïnatge.

1.- Espai familiar

El primer  és l’espai familiar (figura 1), el que passa dins de casa. Vam fer una pluja d’idees per identificar per on venen els problemes i què podem fer nosaltres per millorar la convivència familiar. En la figura 2 hi podeu veure les nostres aportacions: tenim la lliçó ben apresa!

Figura 1: Gent convivent recerca cc search “DSC_6143″ by Pascal Rey Photographies is licensed under CC BY-NC-SA 2.0 [Data de consulta 16/11/20 -Eloi Coso -]

Figura 2: Respostes a l’activitat MFG2.2.03 Espai familiar [Data de consulta 08/12/20 -Xavi Gisbert-]

2. Espai estudis

Per analitzar l’espai de convivència en el centre escolar hem utilitzat una presentació sobre la “Carta dels Drets i Deures dels estudiants” tal com es veu en la figura 3 . En aquest cas hem començat anotant els drets i deures que sabem/pensem que tenim i després els hem comparat amb el document. Hem vist que tenim més drets del que pensàvem i pel que fa als deures, hem comprovat que els podem resumir en dues idees: tenim el deure d’estudiar i el deure d’assegurar una bona convivència en el centre escolar.

Figura 3: Presentació sobre la carta dels drets i deures dels estudiants. Autoria: Centre d’Informació i Serveis a l’Estudiant de Catalunya – CISEC

3. Espai veïnatge

Per analitzar la convivència amb els veïns hem utilitzat l’apartat de Convivència i veïnatge del web d’acollida a Catalunya. Tal com es pot veure en les figures 4 i 5, hem respost una activitat sobre els continguts del web i amb les paraules clau que ens han aparegut hem respost un paquet d’activitats quizlet.

Figura 4: Activitat classroom  MFG2.2.06 Veïnatge i convivència Figura 5. Paquet d’activitats quizlet elaborades a partir del glossari del web d’acollida a Catalunya

Hem vist que per tenir una bona convivència amb els veïns hem de ser solidaris, tenir respecte, actuar amb responsabilitat mútua  i esforçar-nos per cooperar.

Amb aquesta activitat preteniem coneixer millor els valors que ens permeten socialitzar-nos de manera adequada en els diferents espais de convivència: familiar, escolar, veïnatge, etc. I per finalitzar, la meva opinió personal es que aquesta activitat ens ajudarà a conèixer més els espais de convivència on vivim  el nostre dia a dia.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *