Tornem a l’escola

El nostre retorn, aquestes dues primeres setmanes, ha estat prou tranquil. Les mesures de protecció han estat molt ben rebudes per part dels nens i nenes, i l’adaptació al nou funcionament ha estat molt ràpid.

Les entrades i sortides del centre es fan sempre de manera esglaonada i per grups, ja sigui per començar o acabar l’activitat lectiva, com per entrar i sortir del menjador o sortir al pati. Els patis els tenim sectoritzats i cada grup té una zona assignada. Al menjador, es fan dos torns i es mantenen els grups estables amb personal també estable.

Dins les aules es manté la mascareta sempre que sigui possible, procurant mantenir la distància de seguretat. És prioritza l’ús de les eines digitals per evitar compartir materials. En relació a l’organització de les reunions, aquest curs, les hem plantejat preferentment de manera telemàtica, tant amb les famílies com entre els professionals.

A nivell de grups, tenim 11 grups estables de convivència, formats tant per l’alumnat com pel professorat i personal d’atenció educativa, que funcionen de manera totalment independent i no entren en contacte entre ells en cap de les activitats que realitzen: aula, esbarjo i menjador.

Els fisioterapeutes, la logopeda i la psicòloga, com que atenen a alumnes de diferents grups, no formen part d’un grup estable. A més a més, utilitzen unes mesures de protecció addicionals en funció de l’activitat que han de realitzar.

S’ha intensificat la neteja i desinfecció de tots els espais de l’escola, procurant realitzar una correcta ventilació de les aules durant l’esbarjo i el migdia, i també dels espais comuns.