Tercera mobilitat Erasmus+: visitem Leeds… telemàticament!

No podem dir que la situació d’emergència sanitària per covid19 estigui superada. En plena campanya de vacunació, l’aparició de noves variants del coronavirus SARS-Cov2 fa que la malaltia segueixi impedint-nos el retorn a les dinàmiques que eren habituals abans de l’esclat de la pandèmia. En aquesta situació, la tercera mobilitat del projecte Erasmus+ “Progression from school to adulthood in SEN” ha hagut de ser plantejada en format virtual.

Els dies 14, 16 i 18 de juny de 2021 va tenir lloc aquesta tercera trobada en què els nostres socis de Leeds (Regne Unit) van actuar com amfitrions. Les diferències en la distribució del calendari escolar es van fer força evidents: nosaltres ens trobàvem immersos en la finalització del curs mentre que els nostres socis britànics encara veien per endavant més d’un mes lectiu abans de concloure el curs a finals de juliol.

El primer dia de la trobada, després de la benvinguda a càrrec de Diane Reynard (Directora executiva de l’East SILC), vam dur a terme dues exposicions. En la primera, Jamie Darby (cap de l’etapa de 16-19 anys) va parlar sobre les finalitats que es pretenen assolir en l’esmentada etapa i ens va mostrar evidències dels resultats aconseguits pels estudiants. A través de diferents estadístiques d’ocupació i dades sobre qualificacions i estàndards assolits pels alumnes ens vam poder adonar que la situació entre tots dos contextos (català i britànic) són perfectament comparables. Tot seguit, Kate Parlett (Lighthouse school) ens va exposar aspectes relacionats amb la legislació sobre discapacitat i el seu impacte en l’educació post-16. Amb la seva extensa experiència de més de dues dècades ens va poder explicar com es pot aconseguir que les idees s’esdevinguin realitats.

El dimecres 16 de juny van fer la segona sessió. Bridie Dorning (directora de l’escola John Jamieson & Brigshaw) es va encarregar de donar-nos la benvinguda. Tot seguit Kat Simpson va protagonitzar la sessió amb una àmplia presentació del Engagement model, una eina d’avaluació assumida pel govern britànic per tal d’ajudar a les escoles a complir les seves funcions de suport als alumnes que treballen per sota del nivell del currículum nacional i que no participen en estudis específics de matèries. Aquest model s’articula entorn a 5 àrees: exploració, realització, anticipació, persistència i iniciació.

La tercera sessió es va desenvolupar el divendres 18 de juny. Després de la benvinguda a càrrec de Diane Reynard (Directora executiva de l’East SILC) vam desenvolupar 3 xerrades. Inicialment, Jamie Darby (cap de l’etapa de 16-19 anys) i Bridie Dorning (directora de l’escola John Jamieson & Brigshaw) es van encarregar d’explicar com es treballa el desenvolupament i millora de la resiliència dels estudiants a través del seu currículum en l’etapa 16-19 anys. La utilització de Thrive Approach o el disseny de tota mena d’experiències van ser descrites en la seva exposició. Tot seguit, Diane Reynard ens va descriure la situació actual de l’atenció educativa a les persones amb necessitats especials, destacant el fort increment d’alumnat que s’ha produït en els darrers anys i el reptes presents i futurs que això comporta, així com els plans i estratègies per tal de donar-hi una resposta de qualitat.

Finalment, Jan Linsley (Edeucation) va coordinar el plenari entorn a com s’ha donat resposta fins ara als objectius del projecte, la planificació de la darrera mobilitat del projecte i com assegurar una àmplia difusió del projecte.

Vam concloure d’aquesta manera la tercera mobilitat del projecte Erasmus+ i tots plegats ens vam emplaçar a continuar treballant per tal que malgrat el Brexit, la pandèmia per covid19 i qualsevol contingència que pugui aflorar, les ganes de compartir, el compromís entorn a l’atenció a les persones i la voluntat entorn a la recerca de l’excel·lència són objectius compartits per tots els socis del projecte i les premisses per seguir caminant junts.