Segona fase de la metamorfosi, a l’escola

Finalment, els cullerots de la classe han passat de fase! Els alumnes, no només els han cuidat donant-los menjar periòdicament, també han estudiat quina és la millor alimentació per a ells, quina és la taxonomia, com creixen i com es desenvolupen.

Cullerot número 1

Es pot dir que aquest esforç ha valgut la pena, si es tenen en compte els resultats obtinguts: tant el cullerot número 1, com el número 3, s’han desenvolupat com estava previst.

En aquests moments es troben en la segona, de les quatres fases de què es composa la metamorfosi de la granota, és a dir, els han sortit les extremitats posteriors.

Com es pot veure a les fotografies, el més avançat és el cullerot número 1. Les seves potes són més grans i més resistents, i les belluga voluntàriament. En canvi, les potes del cullerot número 3 són molt petites i estan immòbils. És pot considerar normal, ja que fa només una setmana que li van sortir.

Els alumnes alliberaran els cullerots quan arribin a la tercera fase (que és quan canvien els seus hàbits alimentaris) i serà llavors quan s’hauran d’espavilar per sobreviure.

Cullerot número 3

Seria interessant que en el context familiar es reforcés l’interès i la sensibilitat que estan mostrant els alumnes per saber com viuen els diferents animals, la seva taxonomia, i l’estat de conservació de les espècies. Igualment, seria interessant reforçar procediments relacionats amb l’estimació aproximada, la mesura i el registre, en contextos reals i funcionals (per exemple, referits a les mesures sobre el propi creixement i/o el propi pes).

-Estimar, mesurar i resoldre problemes senzills de longituds i amplituds en contextos reals. (àmbit matemàtic).

-Escriure textos descriptius en relació amb l’àmbit d’ús de la vida quotidiana, de les relacions socials, de la vida acadèmica, i en relació amb la finalitat que persegueixen, seguint models (àmbit lingüístic).

-Descriure un fenomen, a partir de l’observació sistemàtica i la identificació de variables (àmbit ciència i tecnologia).

-Justificar què és un ésser viu a partir d’observacions directes i/o indirectes de les característiques i de les funcions vitals (àmbit ciència i tecnologia).

-Identificar, a partir de l’observació directa o indirecta, organismes o el grup al qual pertanyen, utilitzant claus dicotòmiques senzilles (àmbit ciència i tecnologia).

-Descriure alguna característica general dels grans grups taxonòmics (àmbit ciència i tecnologia).