Rebem (de manera telemàtica) als socis Erasmus+

Des de bon començament sabíem que no seria fàcil. La nostra primera experìència en projectes Erasmus+ ha estat en tot moment carregada d’il·lusió però també de dificultats inesperades. La situació d’emergència sanitària provocada per la pandèmia de Covid-19, ens va obligar  a ajornar la segona mobilitat prevista pel tercer trimestre del curs anterior. Amb l’inici del nou curs 2020-2021 vam reflexionar novament sobre la manera de seguir endavant. L’allargament de la pandèmia ens va obligar a desestimar la possibilitat de fer la segona mobilitat de manera presencial i vam decidir reconvertir-la en forma de trobada virtual.

Van ser els dies 25 i 26 de novembre de 2020 quan vam dur a terme la segona trobada virtual del projecte Erasmus+ “Progression from school to adulthood in SEN”. En aquest cas, l’organització anava a càrrec del nostre centre educatiu i pretenia ser una visita recíproca per introduir als nostres socis britànics en el context educatiu estatal i de l’escola a Catalunya. La idea principal era continuar les discussions que van tenir lloc durant la primera visita per tractar el tema de la transició a la vida adulta.

El primer dia de la trobada es van dur a terme dues sessions. Sara Acosta, com a directora del centre escolar, va aportar la visió més general. Inicialment va explicar el sistema educatiu i el marc general d’intervenció en l’atenció a la diversitat funcional. Tot seguit  va descriure el centre educatiu en el context de la Fundació Mercè Pla: dades generals, professionals, instal·lacions i projectes que s’hi estan duen a terme. Tot seguit es va explicar, a grans trets, la intervenció en l’etapa d’educació obligatòria així com en la post-obligatòria. Finalment,  es va procedir a fer una visita virtual per tot el recinte del centre educatiu.

Després d’un breu descans, vam explicar als socis britànics els tres programes que ofereix el nostre centre en l’etapa post-obligatòria. Paula Lleixà i Víctor Jordà van fer una introducció al programa Sensorial de Qualitat de Vida (QV). Ariadna Gonzàlez va aportar les claus per entendre el programa de Transició a la Vida Adulta (TVA). Per acabar, Xavi Gisbert va parlar del Programa de formació inserció (PFI) dins del perfil professional d’auxiliar d’hoteleria: cuina i càtering

El segon dia de la trobada es va destinar al contacte amb l’alumnat. Aquest contacte, que ens hagués agradat que fos amb alumnat britànic, però aquest, de nou es va veure afectat per la situació d’emergència sanitària. Bona part de l’aumnat britànic romania a casa i fins i tot els professionals britànics que van participar en la trobada ho van fer connectant-se des dels seus domicilis. Tot i així, els nostres socis van poder experimentar el que suposa una sessió en l’aula multisensorial, el dia a dia a l’aula del programa sensorial, una partida de boccia amb alumnat de TVA o els esforços dels alumnes del PFI per expressar-se en anglès.

Les activitats previstes en aquesta segona mobilitat es completaran amb una tercera trobada virtual que abordarà l’estudi de casos plantejat en aquest projecte. Si la situació pandèmica ens ho permet, tenim previst desenvolupar aquesta trobada a principis del 2021.

En qualsevol cas, la C2 culminarà amb una avaluació formal al final de les activitats, elaborant-se també un pla d’acció per determinar com es poden compartir els resultats amb els companys/es de manera continuada i col·laborativa, enllaçant les diferents mobilitats i emprant l’entorn eTwinning.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *