Fòrum de secundària del programa Escoles Verdes

El passat 28 de març va tindre lloc a Sant Carles de la Ràpita un dels fòrums del programa escoles verdes. Els companys de secundària hi van participar juntament amb altres sis centres de les comarques del Baix Ebre i Montsià. Cada centre va estar representat per 2 professors i entre 4 i 7 alumnes, membres del comitè ambiental, que és l’òrgan de participació que planifica i dinamitza les accions d’escola verda.

El fòrum es va iniciar a l’institut “Els Alfacs”, on l’alcalde del municipi i representants dels departaments de territori i sostenibilitat i d’educació de la Generalitat de Catalunya, van donar la benvinguda als participants. A continuació, l’alumnat per una banda i el professorat per una altra, es van distribuir en diferents grups de treball on van reflexionar sobre les accions que realitzen al centre. També es va realitzar un “mercat d’intercanvi d’experiències” als exteriors del mateix institut per tal de promoure la transferència d’idees i accions entre els centres.

Després, tots els participants es van desplaçar fins al Parc de Garbí, on van dinar. A la tarda, a la mateixa platja de Garbí van realitzar una activitat d’anàlisi i detecció de microplàstics a la sorra.