Nevadensis: un projecte transversal

Convidats pel director tècnic del CRARC, a mantenir els ulls ben oberts davant la possibilitat de descobrir el primer timon nevadensis del vessant nord del riu Ebre, els alumnes s’han hagut de familiaritzar en la coloració dels timon nevadensis, per tal de poder-la diferenciar de la dels timon lepidus. Com ho han fet? Doncs a través de l’educació visual i plàstica.

Anteriorment havien utilitzat les matemàtiques, la geografia, la ciència i la llengua catalana, per fer front a les oportunitats d’aprenentatge que el llangardaix ocel·lat els havia ofert a l’aula, però en aquesta ocasió els alumnes es van apropar al color i a les variacions cromàtiques del timon nevadensis a través de l’expressió artística

Un cop feta la discriminació visual entre les fotografies de les dues subespècies (i la corresponent pluja d’idees), els alumnes van utilitzar els coneixements adquirits aquest curs en relació a les variacions cromàtiques, per reproduir la coloració dels llangardaixos ocel·lats.

Aquests han estat els resultats:

Seria interessant que en el context familiar es reforcés l’interès per l’expressió artística en general i la creació de produccions individuals fent un ús de les diferents tècniques que configuren les arts (dibuix, pintura, etc)

-Identificar, a partir de l’observació directa o indirecta, organismes o el grup al qual pertanyen, utilitzant claus dicotòmiques senzilles (àmbit ciència i tecnologia).

-Utilitzar el dibuix (pintura) com a eina bàsica de representació i de comunicació d’idees (àmbit visual i plàstica).

-Identificar els elements bàsics dels llenguatges artístics: en concret, variacions cromàtiques dels objectes i/o aspectes de la realitat (àmbit visual i plàstica).