Experiències amb una impressora 3D

La impressió 3D ens permet crear objectes a partir d’un disseny fet per ordinador. El CRP (Centre de Recursos Pedagògics) del Baix Ebre disposa d’una impressora 3D per deixar en prèstec a les escoles de la comarca. Durant dues setmanes hem pogut disposar d’aquesta a la nostra escola.

En aquest dies hem dissenyat diversos objectes amb la finalitat de millorar les possibilitats d’accès a activitats i resoldre problemes d’accessibilitat dels nostres alumnes que requerien algun tipus de suport. Amb un senzill programa de disseny hem anat creant diferents materials per poder imprimir en 3D. El procès ha estat molt engrescador per nosaltres ja que ens ha donat la possiblitat de buscar solucions a problemes dels nostres alumnes que fins ara ens eren difícils trobar.

Un dels avantatges que tenim creant materials amb la impressora 3D és la possiblitat de fer una adaptació o ajuda tècnica totalment ajustada a cada un dels casos; un altre aspecte molt positiu és el fet que el cost econòmic d’aquests materials és molt petit i d’aquesta manera ens permet realitzar diferents proves fins trobar la millor solució.

Un dels materials que hem creat ha estat un comandament per a una cadira de rodes electrònica. Hem aconseguit donar la forma, el tamany i l’orientació adequats per a les necessitats específiques d’una alumna, aconseguint una millora significativa en el control de la cadira per la seva part.

Un altre material que hem pogut dissenyar és un dossificador de llavors per a l’activitat de germinats que realitzen dos alumnes de TVA amb dificultats motrius. Amb aquest dossificador ara són autònoms en aquesta activitat.

Ha estat una primera presa de contacte amb aquest recurs, que ens ha obert un ventall de possiblitats per poder desenvolupar la nostra tasca, tenim ganes de seguir aprofundint i millorar els nostres coneixements per poder aprofitar les possiblitats que ens ofereix la impressió 3D.