Estació de sortida i d’arribada

Aquest any, els alumnes de TVA2, s’han plantejat PROJECTES PERSONALS que els suposen reptes individuals en el camí cap a la pròpia autonomia i autodeterminació. D’entre els projectes que s’estan treballant, n’hi ha dos amb característiques semblants: un d’ells passa per organitzar un viatge de cap de setmana, i l’altre té a València com a probable destinació. Per tot això -i per altres raons- els alumnes han considerat interessant fer una sortida a l’estació de trens de Tortosa, en tant que servei i establiment comunitari.

Ha estat un bon moment per fer un reconeixement visual de les instal·lacions, identificar els missatges de precaució, familiaritzar-se amb els serveis que s’hi ofereixen, i disposar d’informació actualitzada, respecte dels horaris, el preu dels bitllets, els serveis al viatger i els descomptes. En aquest sentit, els alumnes han ficat en marxa les seves habilitats comunicatives, preguntant aspectes concrets, i el personal de l’estació els ha informat puntualment, fent els aclariments necessaris, quan han calgut.

La nota discordant han estat les dificultats en l’accés a les instal·lacions i a certs tipus de convois, que fan aconsellable que les persones amb dificultats motrius disposin d’un suport que els permeti gaudir plenament d’aquest transport públic.