DENIP (Dia Escolar de la No-violència i la Pau)

Aquesta setmana, el dia 30 de gener, hem celebrat el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP) a l’escola.

Aquesta celebració es realitza el 30 de gener des del 1964, commemorant la mort de Mahatma Gandhi, líder nacional i espiritual de l’Índia assassinat el 1948 per un integrista.

La fi d’aquest dia és educar en el respecte, la tolerància, la solidaritat i la concòrdia, el respecte als Drets Humans i a la no violència i la Pau, finalitats molt relacionades també amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que treballem a l’escola.

A totes les aules hem realitzat diferents converses i debats sobre la necessitat de fomentar aquests valors en la societat, i tot l’alumnat ha escrit un desig de pau amb els que hem creat unes banderoles que hem penjat a diferents espais de l’escola.

Cada grup ha fet un petit escrit per manifestar les seves opinions i desig de pau, i les hem llegit conjuntament.

En el següent enllaç podeu veure LES FOTOGRAFIES d’aquesta celebració.

Des de l’escola aprofitem l’ocasió per expressar el nostre complet rebuig a les guerres que actualment hi ha al món, com la guerra a la Franja de Gaza, la guerra d’Ucraïna, el conflicte armat del Sàhara, el Sudan i Síria, els atacs que pateix el Yemen, i les violacions als drets Humans que hi ha a Etiòpia, entre molts d’altes.

“Nosaltres hem de ser el canvi que volem veure al món”.

Mahatma Gandhi