Ocells de l’entorn i Bassa

PROJECTE INTERDISCIPLINAR – OCELLS DE L’ENTORN I BASSA

Conèixer l’entorn natural de l’escola és un objectiu primordials per saber-lo respectar i estimar. Estudiem els ocells del nostre entorn com a projecte interdisciplinari.

Dels ocells aprenem la seva morfologia, els seus colors, el que mengen, les seves migracions, els cants…

Tenim una menjadora perquè els ocells visitin el nostre pati i anem recollint dades dels ocells que ens visiten cada matí.

Construïm caixes niu per facilitar la nidificació que anem revisant i donant a conèixer a la web de nius.cat

Fem anellades d’ocells.

Ell treball que fem a l’escola amb els ocells va sortir en el capítol de TV3 de TOCATS DE L’ALA: “NENS I NIUS”. Estem molt contents de donar a conèixer aquest projecte. Agraïm molt la col·laboració de diferents familiars per fer possible aquesta feina, especialment a en Toni Llobet, l’Esteve Ginabreda i en Xavier Puig que formen part del projecte Naturaprop. També donar moltes gràcies a tot l’equip de TV3 que ens van fer viure una experiència molt especial.

Bassa

La bassa és un projecte interdisciplinar que treballem tota l’escola. Estudiem un petit ecosistema aquàtic i alhora ampliem i millorem l’estructura verda i la biodiversitat

Poc a poc, des de P3 fins al 6è, es va veient com creix l’interès per fer observacions del què passa a la bassa.

Algunes de les qüestions que es realitzen obren interessants línies d’investigació: perquè l’aigua es torna verda quan hi ha peixos? Com podem mantenir-la ben transparent? Ens envairà el mosquit tigre? Hi haurà granotes? I més ocells i papallones? Ens visitaran els espiadimonis? Quines plantes poden viure a l’aigua? Què mengen els organismes que hi viuen? Com es reprodueixen?