Ocells de l’entorn

La situació privilegiada de l’escola envoltada de natura (boscos, camps…) fa que els infants tinguin un contacte diari amb els ocells de l’entorn. La possibilitat de disposar d’alguns aguaits prop del centre facilita l’estudi i la motivació per treballar aquests animals.

Estudiem els ocells del nostre entorn com a projecte interdisciplinari. Dels ocells aprenem la seva morfologia, els seus colors, el que mengen, les seves migracions, els cants…

Tenim una menjadora perquè els ocells visitin el nostre pati i anem recollint dades dels ocells que ens visiten cada matí. Cada matí un grup d’alumnes de les diferents classes observen la menjadora per veure quins ocells hi podem veure.

Hem construït caixes niu per facilitar la nidificació que anem revisant i donant a conèixer a la web de nius.cat i cada dos anys fem anellades d’ocells. Actualment, disposem d’una caixa niu amb càmera per poder-ne fer seguiment.

El treball que fem a l’escola amb els ocells va sortir en el capítol de TV3 de TOCATS DE L’ALA: “NENS I NIUS”.