RECOMANACIONS PER AQUESTS DIES DE CONFINAMENT P5

HOLA    FAMÍLIES,

Donada la situació de tancament de l’escola i amb la intenció que els infants puguin tenir tasques a fer durant aquest període de confinament, l’equip d’Educació Infantil hem elaborat un material de recursos que ajudaran als vostres fills i filles a passar millor aquests dies.
Per les propostes escrites podeu utilitzar una llibreta per anar creant un DIARI de recull d’activitats realitzades a casa posant la data llarga escrita per activitat. A la tornada la hi podeu portar per compartir experiències.

RELACIONAT AMB LA LECTURA I L’ESCRIPTURA:
 Preparar missatges per tots els companys/es de la classe pel “Racó dels missatges”.
 Treballar el llibre del servei de préstec, i mirar i explicar contes conjuntament amb l’adult:
– Lectura compartida.
– Parlar dels personatges; com es diuen, descriure’ls, què fan…
– Quin personatge ha agradat més, quin menys…
– Buscar paraules en el text.
– Jugar a endevinar què passarà o bé inventar-se un altre final.
– Fer un dibuix del que més t’ha agradat i escriure-ho.
 Amb revistes buscar objectes, joguines, aliments, parts del cos, robes… les podeu retallar i enganxar tot escrivint el seu nom, reforçant la part de la grafia i la fonètica.
 Escriure a l’ ordinador.
 Dibuixar i pintar històries inventades. Potencieu el treball de la frase i l’escriptura natural.
 Fer llistats funcionals de casa: com la llista de la compra, els membres de la família, …
 Cuinar amb els nens/es i escriure la recepta per compartir.
 Mirar series i dibuixos en català per avançar en la llengua.
 Els i les protagonistes de “LA MEVA NOTÍCIA” hauran de portar la seva notícia:
EDGAR, KRESS, IKER, ANAÏS, LEO i MÓNICA.

LA MEVA NOTÍCIA

  • RELACIONAT AMB L’ACTIVITAT MATEMÀTICA:

 Crear un calendari del mes per anar apuntant els dies que esteu a casa, escrivint els dies de la setmana i els nombres. Podeu treballar el comptatge dels dies que van passant i aprofiteu per apuntar i dibuixar el temps meteorològic del dia o esdeveniments importants com aniversaris familiars.

 Jugar a diferents jocs adequats al seu nivell: jocs de cartes, bingo, parxís, oca, jocs de
taula, dòmino… Els resultats es poden dibuixar i escriure al Diari.
 Amb les cartes podeu jugar al solitari fent la tira numèrica, agrupant elements…
 Amb el dòmino podeu relacionar la descomposició del nombre: comptant i sumant els punts escrivint el resultat.

 

 Escriure la tira numèrica de 0 al 10. Podeu jugar a amagar números ex: 1_3_5_7_9_
 Fer seriacions amb gomets.
 Feines per treballar l’atenció, la numeració i la motricitat fina, UNI-PUNTS. Les poden pintar i escriure “què és?” i enganxar al Diari. Busqueu per internet hi ha moltes. http://orientaciolarosadelsvents.blogspot.com/2014/01/fichas-para-trabajar-la-atencion-la.html.
 Jugar a sumar (afegir) i restar (treure) amb objectes quotidians de casa, i després
mentalment a partir de problemes quotidians (càlcul mental).

 

  • ALTRES  COM:

 Manualitats

 Ballar i cantar amb el POT PETIT, XIULA ( You Tube).

  •  RECURSOS  TIC (internet):
  • Consultar el blog de l’escola que anirem actualitzant aquests dies penjant  diferents activitats que els vostres fills i filles  han  fet al llarg del trimestre.

• https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/
• https://natibergada.cat/recursos-educatius-per-aprendre-des-de-casa
• https://supersimple.com/super-simple-songs/
• https://www.mammaproof.org/barcelona/10-propuestas-para-jugar-en-casa-con-tus-hijos-en-un-dia-sin-cole/
• http://www.edu365.cat/
• (*) https://www.youtube.com/watch?v=hnyywsUbWOE&t=7s
• (*) https://www.youtube.com/watch?v=ZF29rHlRLZk
• (*) https://www.youtube.com/watch?v=cN44YHKIZZA

I MOLTA PACIÈNCIA FINS QUE TOT TORNI A LA NORMALITAT!!!! ❤️❤️❤️

Atentament
Loli & Carme

3 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>