“La Cabanya”, la nova aula de l’escola

SIEI ESCOLA PERICOT

Una escola per a tothom, un projecte per a cadascú

L’escola Pericot incorpora aquest curs 2018-2019 un suport intensiu per a l’educació inclusiva. Cada persona és única i irrepetible i, per tant, el fet d’educar comporta, per una banda, reconèixer que la diversitat és l’essència mateixa de la societat i, per l’altra, conèixer i comprendre les característiques, potencialitats i necessitats diverses dels alumnes. Per atendre aquesta diversitat cal impregnar amb aquesta idea la cultura de centre i proveir-lo dels suports personals, organitzatius, metodològics, materials i tecnològics adequats que assegurin la presència, la participació, l’aprenentatge i el progrés de tots i cadascun dels alumnes.

 

“La personalització de l’aprenentatge es pot entendre com el procés pel qual els centres educatius, d’una manera sistemàtica i estructurada, ajuden els estudiants a aprendre, a crear plans personals que condueixin a l’assoliment dels objectius, a formular-ne les aspiracions i a donar evidència del seu aprenentatge i avaluar-lo, acompanyats per professors que donen suport i exerceixen de mentors. La personalització no és un model d’intervenció ni admet una recepta concreta, sinó que és la resposta a l’exigència fonamental de centrar-se en l’alumne i en la formació de la persona en la seva totalitat.” (Consell Escolar de Catalunya, 2014)

Tal i com s’explica en el PEC, la nostra escola és una centre educatiu a on s’utilitzen diverses metodologies i sistemes d’agrupació dels alumnes amb la intenció que tots els alumnes, en la seva diversitat, puguin trobar la millor manera de dur a terme els aprenentatges. Avui dia ens trobem a les aules amb una variada gamma de necessitats educatives especials; tanmateix, som conscients que no es pot parlar d’igualtat si no és té en compte la diferència, perquè del contrari aplicaríem un model homogeni que porta intrínsec l’exclusió i les desigualtats.  A través de les rodes de matemàtiques, les rodes de llengua, les agrupacions flexibles, els racons, els projectes, els jocs i espais ben dissenyats, s’intenta donar resposta i cobertura al procés d’ensenyament-aprenentatge de tots i cadascun dels infants.

Partint d’aquesta metodologia i filosofia d’escola, el SIEI, ha esdevingut un suport intensiu per a l’escola, i per tant, per a tots els alumnes.  Un suport que entra a l’aula, que vetlla per a la participació en la vida i el treball dins l’aula de tots i cadascun dels alumnes que la conformen, tot coordinant-se amb  tutors i especialistes per tal de adaptar materials, plantejar estratègies, identificar assoliments, necessitats i observacions a tenir en compte, etc.

Paral·lelament, s’ha creat un espai de calma anomenat la Cabanya. És un espai de l’escola i per a l’escola, a on tots els alumnes hi tenen cabuda. És un espai de calma, a on es vetlla pel benestar dels alumnes.  L’eix vertebrador d’aquest espai és l’educació emocional. La gestió de les emocions, la identificació d’aquestes, la tolerància a la frustració, la resolució de conflictes, etc. Es porta a terme mitjançant el joc, activitats relacionades amb la creativitat i la relació entre iguals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>