TALLER D’ESPAISC A L’ESCOLA PAU VILA

A la nostra escola, Pau Vila, aquest curs escolar 2018-19, estem participant en un Projecte que es diu EspaisC, és un projecte que ve suggerit des del Consorci d’educació de Barcelona, que ajuda a un artista novell emergent, que fa poc que ha finalitzat els seus estudis i a una escola, i com els ajuda als dos?.

A l’artista li dóna l’oportunitat de disposar d’un taller per poder realitzar la seva feina de forma gratuïta i a l’escola (o als nens i nenes de l’escola) els dóna la possibilitats de visitar el taller d’observar com treballa, demanar-li consell per alguns treballs, idees, propostes i projectes, siguin individuals o col·lectius.

La nostra artista es diu Mariona Brunet, és Il·lustradora.

La Mariona ve cada dia a la nostra escola i fa la seva feina d’il·lustradora, fa dibuixos per encàrrec, altres no, il·lustracions de contes, murals, algun còmic fins i tot, etc., no és que vingui a fer-nos classe de dibuix, sinó que nosaltres anem al seu taller; tenim 6 hores a la setmana que estan repartides de 1r fins a 6è per poder anar al Taller d’EspaisC. A nosaltres ens ajuda a dibuixar alguns treballs de l’escola, algunes coses que ens costa i ella ens ajuda, ens aconsella i ens ensenya, per exemple als nens i nens de 1r ens ha ensenyat a barrejar diferents colors, als nens i nens de 2n ens està ajudant a fer peixos de diferents maneres i tècniques per una peixera que tenien buida i estem fent uns peixos de diferents maneres.

Als més grans ens està ajudant a plantejar-nos com és un procés creatiu, quan tenim alguna idea, començar a fer un esborrany i a poc a poc anar millorant-lo.