Marató de l’energia

L’escola Pau Vila és una de les deu escoles de Barcelona que participa en la III Marató d’Estalvi Energètic.

La Marató té una durada d’un mes durant el qual es portaren a terme una sèrie d’accions encaminades a:

• Reduir el consum de llum, aigua i gas a l’escola.
  • Conscienciar a l’alumnat de la importància de no malgastar els recursos energètics.
  • Ajudar a pal·liar la pobresa energètica que afecta cada vegada a un nombre important de llars

L’inici és el dia 1 de febrer

Cada setmana es durà  a terme la lectura dels comptadors d’aigua, gas i electricitat per verificar que les accions que s’estan portant a terme són les adequades.

Aquestes accions s’han consensuat amb els/les alumnes a través de les reunions de tutoria. S’ha creat una comissió, els/les ecoenergètics, formada per nens i nenes de 1r a 6è encarregats de llegir els comptadors, vetllar per que es compleixin les mesures adoptades…

Els diners que s’aconsegueixin estalviar durant la Marató aniran destinats a llars afectades per la pobresa energètica.  Aquesta edició, un cop acabada la Marató es valorarà l’estalvi econòmic aconseguit i es destinarà al projecte “Als barris de la Marina hi posem tota l’energia”.

Les famílies podeu ajudar des de casa reflexionant i adoptant mesures d’estalvi a casa vostra. Segur que podeu tancar llums, pilots vermells, fer servir menys la calefacció, tancar l’aixeta més ràpid … Us ajudarà a estalviar i contribuireu com a família  a la  cura del medi ambient.