Aula d’acollida

L’aula d’acollida ha d’esdevenir un punt de referència i un marc de treball obert amb una constant interacció amb la dinàmica del centre, que permeti una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Ha de proporcionar a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit. L’alumnat d’incorporació tardana o alumnat nouvingut és l’alumnat que comença escola a Catalunya més tard dels sis anys, usualment provinent de la immigració i amb desconeixement dels idiomes vehiculars de les classes. Aquests infants comencen a anar a l’aula d’acollida fins que el nivell de llengua és suficient com per assistir a la mateixa aula que els seus companys d’edat i requereixen una atenció educativa específica inicial. Segons l’edat d’inici de l’educació formal o la cultura d’origen és més lenta l’adaptació a l’ensenyament català.