Una escola diferent, un món per descobrir

Som una escola que somnia i es projecta cap al futur, però que alhora viu el present. Amb una atenció personalitzada i adaptant-nos al ritme d’aprenentatge de cadascú, el nostre objectiu és que l’alumnat sàpiga gestionar les emocions i adquireixi valors i sentit crític i creatiu.

Consell de redacció EMDN del #canal de reporters

Jocs florals💐

El dia 20 d’abril a l’escola es van fer els Jocs Florals. Aquesta celebració consisteix en el fet que els alumnes escriuen un poema o un conte en grup o individualment. El tema era lliure i es pot escriure utilitzant tota la imaginació i creativitat possibles. El jurat llegeix el text  i decideix els i les finalistes de cada curs de primària, ESO i batxillerat. El dia de la celebració, cada curs baixa a l’Auditori i es donen els premis.

Per a l’escola EMDN, és una celebració molt important perquè donem molta importància a l’escriptura i a la creativitat.

Les colònies

El passat 15 de març, tots els nois i noies de primària vam marxar de còlonies fins el dia 17 de març amb autocar a Santa Maria de Palautordera. L’objectiu de les colònies és gaudir d’uns dies amb els companys i companyes i les mestres fora de l’entorn escolar. Durant aquests dies, vam tenir l’oportunitat de realitzar moltes activitats, com per exemple tirolina, tir en arc, escalada cooperativa, orientació amb brúixola, visita al Castell de Fluvià, i moltes activitats més. El moment del dia que més ens agrada de les colònies és la nit, perquè fem jocs amb la llanterna i després ens n’anem a dormir. Estem desitjant repetir aquest moment el curs vinent!

Anem a l’auditori!

El 9 de gener vam fer una sortida. Tots els nois i noies de 3r i 4t de primària vam anar caminant a l’auditori. L’objectiu era conèixer instruments de música, com per exemple el violí, la tuba i molts més. Els nois i noies ens pensàvem que cantaríem música, però així i tot ens va agradar molt i va ser tota una sorpresa veure com músics professionals tocaven instruments de percussió i de corda. El que més ens va cridar l’atenció van ser les llums de colors que estaven al sostre de l’escenari de l’auditori, semblava una pel.lícula.

Tinc un volcà!

Els alumnes de 5è de primària  de l’escola Mare de Dèu de Núria hem fet un projecte sobre els volcans.

Al setembre els alumnes de 5è de primària van començar a Medi Social un treball sobre els volcans. Aquest treball es va fer a partir de la metodologia de projectes: vam cercar informació, la vam seleccionar seleccionat i vam fer una presentació a través de l’aplicació Canva. Aquest projecte va durar tot el primer trimestre. A continuació podreu escoltar una entrevista per conèixer l’opinió dels nois i noies sobre aquest projecte.

Com heu pogut escoltar, els nois i noies van estar molt engrescats amb el projecte. I la finalitat d’aquest treball és que els nens puguin aprendre d’una manera més divertida i significativa.

Massimo, Girish i Gal·la

Ens visita una fisioterapeuta

El dimecres 18 de gener als alumnes de 3r de primària els va visitar una fisioterapeuta que els va ensenyar coses noves, com per exemple ajudar a millorar la postura del cos i la salut. A més a més, els va regalar un punt de llibre i un adhesiu. També els va explicar una història d’una nena que tenia mala postura i com a conseqüència li feia mal l’esquena, l’espatlla, el clatell…, i va perdre força i li pesava la motxilla. Gràcies a aquesta visita els ha ajudat a millorar la postura del cos i la salut.

Les nostres plantes immortals

Des del 2020 tenim plantes a tots els cursos. I això és molt bo per a crear un entorn agradable. A la classe en tenim dues i les reguem una vegada a la setmana. Ens agraden molt.

El millor de tot és que són plantes immortals i estan sobrevivint a la calor d’aquest últim any. Es diuen Firulais i Berta i les cuidem molt. Són molt boniques.