NOVETATS COVID-19

Us facilitem un resum de les últimes informacions que hem rebut referent a la COVID-19. A la part inferior enllacem el document que detalla tota aquesta informació.

• Tal com descriu el “Protocol de gestió de casos als centres educatius”, i que està en contínua revisió, un cas sospitós (aquell que té simptomatologia i a qui se li ha demanat una PCR) ha de fer aïllament domiciliari, mentre està a l’espera del resultat de la prova. També han de quedar-se a casa els germans escolars o convivents que treballin en un centre educatiu.
  • Les persones a qui se’ls fa un test PCR de cribratge poblacional (no per ser contacte estret d’un cas positiu) no tenen indicació de fer confinament preventiu mentre estiguin a l’espera del resultat.
  • Tampoc no han de fer confinament preventiu els contactes estrets del grup de convivència estable (GCE) mentre el cas sospitós estigui a l’espera del resultat de la prova.
  • Tots els contactes estrets d’un cas positiu tenen indicació de fer-se una prova PCR de cribratge i de fer la quarantena. D’entrada, es consideren contactes estrets d’un cas positiu aquelles persones que formen part d’un grup de convivència estable.
  • En determinades situacions (que s’especifiquen a l’enllaç que us adjuntem a part inferior), una unitat mòbil es desplaçarà a l’escola per a realitzar les proves oportunes. Si es produeix alguna d’aquestes situacions, només l’alumnat d’educació infantil podrà ser acompanyat per un familiar en el moment que es realitzi la prova.
  • Un resultat negatiu de la PCR d’un contacte estret no eximeix de la necessitat de mantenir la quarantena durant tots els dies establerts.
  • Cal destacar que els convivents o contactes habituals de persones que hagin estat identificades com a contactes estrets no han de seguir cap mesura especial. És a dir, els germans o germanes d’alumnes que estiguin fent quarantenes, poden assistir a classe amb normalitat.
  • No es requereixen fer proves PCR per retornar a l’escola ni tampoc certificats mèdics.

Resum extret del document oficial del departament d’educació: Aclariments per a la gestió de casos covid-19 als centres educatius