El conte aventurer

El conte aventurer és una dinàmica per fomentar el gust per la lectura tot descobrint els gustos dels companys i les companyes.

El moment de la lectura és una estona agradable per poder endinsar-nos en mons màgics que ens ofereixen els contes. Entre les pàgines dels llibres cadascú de nosaltres hem trobat alguna història que ens ha fascinat i la que ens agrada llegir i rellegir una vegada i una altra…

Volem compartir aquest entusiasme amb la resta del grup, per això el nen/a ha de seleccionar un conte de casa o de la biblioteca que els agradi, i l’ha de portar a l’escola per compartir amb la resta dels companys i companyes.

El nen o nena que porti el conte, haurà d’explicar a la resta de la classe perquè l’ha triat i perquè és especial per a ells.

Després l’haurà d’explicar a la resta de companys i companyes i en podrà llegir alguna frase.

Tenint en compte que ens estem iniciant en l’aprenentatge de la lectura i que llegir en veu alta és una tasca complexa, seria bo que la frase o fragment escollit el practiqueu conjuntament a casa.

Per tal que aquesta experiència sigui un èxit cal que prenguem consciència de que els llibres són un “tresor” que s’ha de cuidar.