Filosofia 3/18

El projecte FILOSOFIA 3/18  té com a objectiu reforçar les habilitats del pensament dels nens/es, partint de la filosofia com a disciplina fonamental.
Consisteix en un conjunt de programes que enforteix la capacitat reflexiva i el desig general d’ensenyar a pensar. Pretén desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants i fer-los més conscients de la riquesa del bagatge intel•lectual heretat, preparant-los en la raonabilitat per a la participació en un món democràtic.

El curs 2007-08 vam començar a treballar amb els alumnes el Projecte Filosofia 3-18. A continuació podeu veure el vídeo “Aprendre a pensar: Filosofia 3-18″.

filo

Aquest reportatge ens explica en què consisteix aquest projecte i com s’està introduïnt i es treballa a les escoles. Podeu tobar més informació del projecte a: http://www.grupiref.org/.

La filosofia, en aquest cas, n’és el mitjà i la finalitat, perquè a través del seu contingut i del seu mètode permet a l’estudiant de reflexionar sobre aquells temes que, latents en totes les matèries, no són tractats a l’escola.

En el cicle inicial d’Educació Primària es treballa el programa “Pensar amb els sentits”, el fil conductor de les diverses activitats programades que gira entorn del conte “Pèbili”. I en el cicle mitjà d’Educació Primària es treballa el programa “Admirant el món”, el fil conductor de les diverses activitats programades que gira entorn al llibre de “Kio i Gus”.