Aquesta setmana, els dies 25, 26, 27 i 28 d’abril, els alumnes de 3r d’educació primària estan passant les proves d’avaluació diagnòstica de les tres àrees instrumentals: llengua catalana, llengua castellana i matemàtiques.
D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya i amb la legislació vigent, tal i com es preveu en les resolucions per a l’organització i el funcionament dels centres, tots els centres han de fer una avaluació diagnòstica, centrada en les competències bàsiques del currículum.
Competència lingüística: llengua catalana – comprensió oral i lectora – comprensió escrita – expressió oral -expressió escrita |
Competència lingüísitca: llengua castellana – comprensió oral i lectora – comprensió escrita – expressió oral – expressió escrita |
Competència matemàtica |
L’avaluació diagnòstica té caràcter orientador i formatiu per als centres. Així mateix, no determina l’expedient acadèmic individual de l’alumnat.
Avalua l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica a la meitat de l’etapa educativa, és a dir, al final del tercer curs d’educació primària.
Els resultats de la prova, conjuntament amb altres indicadors, ajuden els centres a analitzar, valorar i reorientar, si cal, la pràctica docent per assolir les competències i els aprenentatges que estableix el currículum.
Per tal de proporcionar als centres un instrument homogeni de mesura, el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu elabora les proves i defineix els criteris d’aplicació i de correcció. Això no obstant, l’aplicació i la correcció de les proves i l’anàlisi dels resultats són a càrrec dels equips docents dels centres.