Aquest setmana hem començat a fer grups interactius a les dues classes de 6è. Es realitzen un dia a la setmana (6èB els dilluns i 6èA els dimarts) pel matÃ, de 9h a 11h.
Fem 5 activitats simultà nies: expressió oral en anglès, geometria, problemes, comprensió escrita i expressió escrita. Cadascuna de les activitats està gestionada per un pare o una mare voluntaris, que fan de dinamitzadors. Això implica el fet de vetllar per a que els nens i nenes s’interessin per la feina i aprenguin a corregir els seus errors de manera cooperativa.
Els alumnes estan distribuïts en grups de quatre o cinc nens/es i cada 20 minuts van canviant d’activitat de manera rotativa. La finalitat d’aquesta prà ctica és que l’alumnat estigui motivat i canviï sovint d’activitat per tal d’assegurar la seva concentració i treure’n el mà xim de rendiment.
La valoració inicial dels alumnes ha estat molt positiva, ja que s’han mostrat molt entusiasmats, sobretot pel que fa a l’activitat d’anglès, i han treballat intensament durant els 100 minuts que dura la sessió.
A ulls del mestre, pensem què aquesta metodologia ès molt favorable per a tot l’alumnat ja que es basa en l’aprenentatge entre iguals i permet un millor assoliment dels continguts.
De la mateixa manera, volem agraïr a les persones voluntà ries que col.laboren periòdicament amb l’escola la seva disponibilitat i dedicació. I aprofitem per animar a tothom que vulgui col.laborar i compartir amb nosaltres aquesta experiència que es passi per la secretaria i s’inscrigui a la nostra borsa de voluntaris.