DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP)

El dia 30 de gener de cada any, des de 1964 (any de la mort de Mahatma Ganghi), se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) arreu del món. L’objectiu d’aquesta diada és promoure la cultura de la pau, la no-violència i la resolució pacífica dels conflictes entre els infants i joves.

DENIP 2018
FundiPau (DENIP)
Mahatma Gandhi

A la nostra escola tractem el tema de la pau a totes les aules, des de P3 fins a 6è, i realitzem alguna activitat adaptada a cada nivell per tal d’entendre la importància de la pau en el nostre dia a dia i promoure valors com la solidaritat, el respecte, la tolerància i el diàleg.

El curs 2020 hem fet diverses activitats:

• Penjar desitjos de pau al pati.
  • Còrrer com Maria Lorena Ramírez, una atleta mexicana que va guanyar un marató amb faldilla i xancletes.
  • Visualització d’un petit vídeo.
  • Reflexions.
  • ..

GALERIA D’IMATGES

DENIP 2019:

Aquest any celebrem el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) a través de la biografia d’un personatge que va rebre el Premi Nobel de la Pau amb només 17 anys, Malala Yousafzai.
Els nens i nenes de cada curs, han treballat la història de la Malala realitzant diferents activitats.
DENIP 2019

DENIP 2018:

Els alumnes més grans presenten una cançó sobre el tema de la pau als seus companys d’educació infantil i ballen tots junts. També els regalen els coloms que han fet amb papiroflèxia, com a símbol de la pau.

Els alumnes d’educació primària, parlen del la pau a partir d’un conte i cada nen i nena fa les seves aportacions (paraules o frases boniques), les quals queden recollides per ambientar la nostra escola.

ELS SÍMBOLS DE LA PAU

Imatge relacionadaResultado de imagen de simbols de la pauResultado de imagen de colom de la pau papiroflexia

ÀREA DE MÚSICA:

Entorn aquest dia, especialment,  a l’aula de música treballem amb cançons que tracten el tema de la pau.