P-3 Projecte “Els avions”: 1a, 2a i 3a exposició

A P-3 estem treballant el projecte sobre l’invent que vam escollir com a nom de la nostra classe: els avions.

Després de parlar del què ja sabíem sobre els avions, vam plantejar-nos què més volíem saber.

Anem presentant, en grups de quatre o cinc alumnes, la feina preparada a casa que dóna resposta a les preguntes sobre allò que volem saber sobre els avions:

El Miguel, el Dani, l’Aitana i el Nil van fer l’exposició del seu treball sobre la primera pregunta: Qui va inventar l’avió? Com era? Hem après que els germans Wright (Wilbur i Orville), experts en bicicletes, allà pel 1903, van fer el primer vol amb motor amb el seu avió Flyer. Va durar gairebé un minut. Estava fet de fusta, roba i cordes. Només portava una persona, l’Orville, que anava estirat sobre l’ala inferior i el dirigia estirant de les cordes, mentre el seu germà l’observava des de terra.

Des de llavors l’aviació va fer grans progressos.

La Paula, el Diego, l’Arnau i el Saúl van explicar quines parts té un avió. Van coincidir en que tenen un nas o morro, una cabina pel pilot, dues ales amb els motors, rodes per aterrar i enlairar-se i una cua. També tenen portes per entrar i sortir els passatgers, seients, finestretes i una bodega per les maletes, que formen el fusellatge de l’avió.

L’Aina, el Joel, la Laura i l’Isaac van descobrir-nos que hem d’anar a un aeroport per poder agafar un avió. La zona de terra és per als passatgers, on podem comprar el bitllet, facturar les maletes, passar el control de seguretat i esperar l’avió. També hi ha botigues de molts tipus, cafeteries, pàrquing… A la zona d’aire els avions s’enlairen i aterren per unes pistes semblants a unes grans carreteres. Molt important és la torre de control.

Podeu veure més fotos clicant AQUÍ.