Cicle Mitjà visita Mercabarna

El passat 16 de febrer les classes de tercer i quart vam visitar Mercabarna, la gran “ciutat alimentària” situada a la Zona Franca de Barcelona.

Només arribar ens van rebre dos monitors a cada classe que ens van acompanyar durant tota la jornada. Primer, ens van ensenyar l’edifici central, on ens van explicar en què consisteix la campanya “5 al dia”, ens van parlar de la piràmide dels aliments i del plat saludable, també anomenat “plat de Harvard”. Aquesta campanya pretén promocionar entre els nens i nenes la dieta mediterrània i uns hàbits d’alimentació saludable. Després, vam passejar pels diferents pavellons del recinte on, a més de conèixer les instal·lacions, vam participar en un tastet de fruites molt refrescants.

Una de les instal·lacions visitades va ser un magatzem de patates: allà, hi vam poder veure com les rentaven i classificaven per tamanys. Quina sort! Ens van regalar un sac de patates a cadascun i cadascuna de nosaltres!

Finalment, vam dinar a l’edifici central. Ens van convidar al primer plat, la beguda i les postres, tot un assortiment de sucs, fruites i hortalisses tan saboroses com beneficioses per a la salut.

Com es pot apreciar a les imatges, aquesta ha estat una sortida molt enriquidora per a nosaltres on hem après i ho hem passat bé.