CATALÀ, TASCA 1.

Dilluns 20 d’abril de 2020

Bon dia nens, nenes i famílies de la classe de les Àligues! Com esteu? Sabeu que passa aquesta setmana, no? És Sant Jordi!!!??

• Com ja sabeu, a partir d’avui penjarem totes les activitats els dilluns. És molt important que us organitzeu bé la feina i que no ho deixeu tot per a l’últim dia, a mesura que aneu fent les activitats me les podeu anar enviant, la data màxima d’entrega serà el dilluns següent.
  • A l’hora d’enviar les activitats, és important que a l’assumpte del correu poseu l’assignatura, la tasca i el vostre nom. Per exemple: CATALÀ, TASCA 1, ARIADNA GRAU.

Aquesta setmana les activitats que us proposo són relacionades amb Sant Jordi!!! Comencem!!!

Aquest any celebrem el centenari del naixement de Gianni Rodari. Sabeu qui era?

Clica aquí: GIANNI RODARI I ELS CONTES FANTÀSTICS.

TASCA:

Aquests dies el COVID-19 ens fa estar a casa. No podem sortir a passejar, anar a jugar al parc, a l’escola, ni veure els amics, no podem anar a veure els avis ni fer-los una abraçada. Has pensat que hi ha molta gent que se sent sola i que potser no tenen internet? Sabeu com podriem fer passar una bona estona a aquestes persones? Doncs et proposo una activitat en honor al conte de Rodari: “Contes per telèfon”.

• Pensa en algú a qui tens moltes ganes de veure (els avis, cosins, tiets, …) i a qui li agradaria escoltar un conte, un poema, un fragment d’un llibre.
  • Prepara’t la lectura. Recorda que és important llegir amb un to de veu alt i clar, una bona entonació i a poc a poc, no tenim pressa! Com quan fem alguna lectura en veu alta a classe.
  • Truca i llegeix el que t’has preparat prèviament.
  • Demana a la mama o al papa que et facin una foto o gravin un petit vídeo d’aquest moment. Si no es pot fer, no passa res, després faràs un súper dibuix de tu mateix llegint pel telèfon.
  • Enganxa la foto o el dibuix en un full i allà escriu com t’has sentit fent aquesta activitat, si la persona a qui li has llegit li ha agradat, com ha reaccionat,…

• Si cliqueu AQUÍ trobareu més cosetes de Sant Jordi que podeu mirar. També hi ha trucs de màgia!

• Per acabar us deixo uns capítols molt curtets per riure una mica “Qui va matar el drac?“, on se’ns explica el final de la llegenda de Sant Jordi de diferents maneres!

Aquesta tasca té com a data màxima d’entrega el proper DILLUNS 27 D’ABRIL.

RECORDA ENVIAR-LA AL CORREU: agrau@maragalllh.cat

Guapos i guapes, us envio una de les meves abraçades des de la distància i un SÚPER petó??!

Ariadna♥️.