3r-RACONS DE TREBALL A CONEIXEMENT DEL MEDI

Els alumnes de tercer estem estudiant “Les màquines simples i compostes”, per acabar d’assolir els coneixements vam treballar un dia de racons de treball cooperatiu. Les activitats que vam fer van ser:

PROGRAMACIÓ AMB MICROBIT: Microbit és una placa base que va crear la BBC per divulgar la ciència a les escoles. La placa base es connecta a l’ordinador i mitjançant un programa de la plana web de Microbit podíem inserir blocs de programació predeterminats i enviar, per exemple, paraules que sortien als “leds” de la placa base. Amb aquest racó hem fet la nostra primera programció robòtica.

JOCS DE TAULA AMB MÀQUINES: Vam jugar a un joc de taula que consistia en fer arribar una nau espacial a la seva base. Per aconseguir-ho només es podia moure en direcció als altres robots, que ja es posaven de una manera predeterminada. Aquest joc ens va fer pensar en la lògica de moviments de les màquines.

CONSTRUCCIÓ D’UN ROBOT AMB MOTOR D’ENERGIA SOLAR: A aquest racó teníem unes instruccions i unes peces: un panell solar, dues rodes, un motor i una base amb una altra roda. Llegint les instruccions havíem de muntar el robot i després probar-ho. Amb aquest racó ens introduïm en el mon del muntatge de robots i màquines amb motor.

ENERGIA MAGNÈTICA I CINÈTICA: A la taula teníem uns imants i havíem d’intentar trobar el costat postiu i el negatiu, ajuntant-los i separant-los. També teníem unes esferes-tornado, que donen voltes finas a 12.000 revolucions per minut. Mentre donen voltes es pot jugar amb una llanterna de colors i es veu el reflexe del tornado. Aquest racó ens va permtre veure la força del magnetisme, la força cinètica i la reflexió de la llum.