Escola que llegeix/Padrins Lectors

photovisi-download

Per tal que els nens i nenes es vegin motivats per la lectura donant-li un sentit de compartir i comunicar, des de la nostra biblioteca hem impulsat una activitat que hem anomenat Padrins Lectors:
Cada nen o nena de sisè apadrina a un nen o nena de primer en l’aventura d’aprendre a llegir , i llegeixen conjuntament amb  els llibres adequats a l’edat del més petit . Aquest projecte té molta acceptació tant per part dels companys grans com dels petits lectors.
Aquesta activitat s’inicia el primer trimestre i es fa quinzenalment.

Els objectius plantejats en aquesta activitat són:

• Desenvolupar activitats d’animació a la lectura al cicle inicial.
  • Fomentar la responsabilitat en els alumnes de cicle superior.
  • Aprendre amb i a través dels altres.
  •  Gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives i positives.

El nen gran ha d’ajudar a observar les imatges del conte, fer propostes, parlar amb el petit company i escoltar com va llegint. En cas de dificultat, l’alumne de sisè llegirà la paraula que costa.

Per a reforçar la motivació hem creat uns carnets d’apadrinament per a cada participant, on hi consta el nom de la parella i les corresponents fotos.

Tan important és la lectura com el comportament, el respecte i l’ atenció en el treball.
S’ acaba l’activitat recollint els llibres i acomidiant-se fins la propera sessió.