Apadrinament lector

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per:

• Alumnes de sisè que fan de padrins de lectura dels alumnes de primer de primària durant mitja hora a la setmana.
  • Alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura dels alumnes de P5 durant una hora a la setmana.

El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

L’apadrinament lector té dos objectius principals:

• Fomentar la lectura des de l’etapa infantil.
  • Fomentar l’aprenentatge entre iguals.

L’alumne padrí signa un contracte de compromís de lectura mitjançant el qual es compromet a ajudar a un altre alumne més petit, el seu fillol.

S’elabora un carnet d’apadrinament lector que els alumnes s’enduran a casa al finalitzar el curs.