EXCURSIÓ AL RIU “LA TORDERA”

El passat divendres 10 de maig, l’alumnat de 5è vam anar a conèixer la desembocadura del riu “La Tordera”, aquesta es troba entre Malgrat i Blanes, i aporta la seva aigua al Mar Mediterrani. Ens va fer un molt bon dia, el sol ens va acompanyar tot el matí i l’estona de dinar, i vam tenir l’oportunitat de refrescar-nos els peus en travessar el riu.

Quan vam arribar ens esperaven una monitora i dos monitors, vam anar de seguida a la platja on vam esmorzar, i tot seguit, ens van repartir en tres grups i ens van donar un dossier que vam anar completant a mesura que els monitors ens explicaven el contingut. També ens van donar uns prismàtics i una guia d’ocells, a mesura que en veiem algun, el comentàvem. Una vegada vam haver travessat el riu, vam poder mesurar la longitud de la desembocadura, la mitjana dels resultats que ens van sortir són uns 75 metres, també vam saber el pH de l’aigua, va sortir que està sobre uns 10/11, això vol dir, que és una aigua bàsica, poc àcida. I per acabar vam mesurar la temperatura, i va marcar uns 23 °C, fet que ens va sorprendre, ja que la notàvem més freda.

Un dels monitors, va poder agafar peixos per tal que els observéssim, de seguida els vam tornar a l’aigua. Eren barbs roig, perquè tenen unes taques vermelles al costat de la boca, són peixos que viuen en aquestes aigües per culpa dels pescadors, que els utilitzen com a esquer per pescar, i se’ls hi escapen.

Una vegada conegudes les dades de la desembocadura del riu, vam agafar un camí en què vam poder conèixer quina vegetació es troba a la llera d’aquest riu, vam veure la canya asiàtica, una espècie invasora, la falguera, … I per acabar, ens vam posar per un patit trencall, que ens va portar al delta de la Tordera.

Ja estàvem cansats i necessitàvem recuperar forces amb el dinar, així que el bus ens va acompanyar fins al passeig de Blanes, on aprofitant la zona del costat del parc i les ombres que trobàvem, vam dinar plegats i vam tornar a l’escola.

Va ser un gran dia, vam aprendre, vam compartir riures i vam gaudir plegats!

Si cliqueu aquí, trobareu un munt d’imatges i un parell de vídeos que recullen aquests moments viscuts.