CONTINUEM AMB LA MESURA I ENS CONVERTIREM EN ARQUITECTES

Des de l’àrea de matemàtiques seguim amb el treball de mesura, ens vam mesurar a nosaltres mateixos i hem seguit mesurant objectes, mobles, espais i la pròpia classe. Resulta que properament, haurem d’afrontar un repte que l’Esther ens ha plantejat.

En grups de 4, hem de dissenyar un pis, casa, dúplex, … però tots els grups amb les mateixes condicions, tenim 100 metres quadrats que omplir. De moment ja hem realitzat la primera sessió, prèviament vam estar treballant la diferència entre perímetre i àrea, i també vam fer un primer exercici a la inversa, on ens va donar el dibuix d’un pis amb les mesures de les parets que formaven els diferents espais d’aquest, i nosaltres havíem de calcular quants metres quadrats tenia. A la primera sessió, ens va costar una mica posar-nos d’acord amb els diferents membres del grup, sobre quina distribució havia de tenir el pis, quins espais preferíem, … Finalment, tot i que són necessaris alguns retocs, tenim un primer plantejament força bo, i quina diversitat d’opcions que han sortit tot i compartir la dada dels 100 metres2.

Estem nerviosos i amb moltes ganes de tenir clara la distribució, ja que tot seguit hem d’equipar el pis, i per fer-ho utilitzarem catàlegs de mobles que hem anat recollint aquests dies, haurem d’omplir un full que ens ha preparat la mestra que simula una factura real, i hem d’estar al cas d’aplicar i calcular correctament els descomptes, així com sumar l’IVA al final.

I tot plegat, per què? Doncs perquè una vegada el disseny acabat i el pis ben equipat, hauran de pensar un anunci per explicar i vendre, als mestres de l’escola, el seu disseny. Ja saben que els criteris és el pis més ben distribuït, que sigui confortable i còmode i que a la vegada, els diners que s’hagin gastat per equipar-lo, siguin ajustats a les condicions que ofereixen.

Cliqueu al següent enllaç per veure les imatges del procés.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>