PROJECTE D’EMPRENEDORIA

Per segon any els alumnes de 5è de la nostra escola formen part del projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola”. Aquest projecte s’inclou dins del Programa CuEmE en col·laboració amb l’Ajuntament del municipi, el Consell Comarcal de l’Anoia i la Diputació de Barcelona.

Què és educació emprenedora?

És l’habilitat de transformar les idees en actes, tot relacionant-ho amb la creativitat, la innovació i l’assumpció de riscos, així com amb l’habilitat per planificar i gestionar projectes amb la finalitat d’aconseguir objectius.

Per què fer emprenedoria a l’escola?

Perquè contribueix a promoure un  canvi d’actitud en l’alumnat de forma proactiva, adaptable i flexible. El treball a desenvolupar es basa en situacions/reals, on sorgeixen imprevistos i entrebancs que cal anar resolent. A més a més, implica un treball d’assumpció de responsabilitat en relació amb el finançament i la gestió dels diners.

Quins beneficis té per a l’alumnat desenvolupar una educació emprenedora?

Afavoreix al desenvolupament d’habilitats per a la vida, tant individuals com de grup, pel que fa a la comunicació, creativitat, confiança, treball en equip, flexibilitat, assumpció de riscos, positivitat… Permet l’ús de noves tecnologies, es personalitza l’aprenentatge i es potencia l’adquisició de les diferents competències: comunicativa, lingüística i audiovisual, artística i cultural, tractament de la informació i competència digital, matemàtica, aprendre a aprendre, iniciativa i autonomia personal, social i ciutadana i coneixement i interacció amb el món físic.

Objectius generals:

• Contribuir al desenvolupament de les competències definides en el currículum escolar.
  • Adquirir i desenvolupar hàbits de comportament autònom en relació amb el treball i orientats a les relacions interpersonals.
  • Iniciar a l’alumnat en la identificació i coneixement dels elements i principis bàsics de l’engegada d’un projecte.

Metodologies de treball:

Es fomenta el treball per projectes, l’aprenentatge cooperatiu, transversal i significatiu en un context creatiu i lúdic.

Pas a pas del projecte:

• Constitució de la cooperativa:
    • Tria del nom
    • Tramitació i sol·licitud de la documentació necessària
    • Tria del consell rector format per president/a, secretari/a i tresorer/a
  • Imatge corporativa:
    • Disseny del logo de cada cooperativa
    • Creació del eslògan
    • Funció i dissenys de la publicitat
  • Finançament:
    • Aportació inicial dels socis/es
    • Sol·licitud del préstec