Tasques per a l’alumnat durant el confinament:

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, a causa d’aquesta pandèmia que patim a nivell mundial no sabem quan podrem reprendre les classes a l’escola. Així que us deixem una sèrie de recomanacions per fer aquests dies amb l’objectiu que els vostres fill i filles puguin passar de la millor manera possible els dies de confinament i, a la vegada, continuïn enriquint els seus aprenentatges:

ORIENTACIONS D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

ACTIVITATS DE LÀMBIT LINGÜÍSTIC:

Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…

Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).

Planificar i fer un còmic

Enregistrar un audio dhistòries, contes, descripcions…

Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients

Escoltar audiollibres

Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…

Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.

Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat. http://xtec.gencat.cat/ca/recursos/museus/virtuals/

Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.

Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).

Preparar alguna entrevista dopinió sobre algun tema del seu interès.

ACTIVITATS DE LÀMBIT MATEMÀTIC:

Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya. http://www.meteo.cat/

Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.

Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.

On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.

Quina oferta minteressa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.

Materials autocorrectius de Edu 365. http://www.edu365.cat/primaria/matematiques/index.html

Aprenent geometria. https://www.aprenentamblesmans.cat/educacio-primaria/

ACTIVITATS DE LÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI:

Els virus Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?

Les vacunes Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

Seguiment de la pandèmia. Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-az/c/coronavirus-2019-ncov/

Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).

Visitar ciutats i llocs del món a través del google – https://www.google.es/intl/es/earth/index.html

ACTIVITAT DEXPERIMENTACIÓ I ART:

Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo https://www.slideshare.net/edelinbravo29/manual-de-experimentos-preescolar

Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes

Observar, fer fotografies i recollir al diari.

Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.

Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school)

Dinamiks- https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

 

– A continuació també us passem un enllaç amb les seves instruccions d’ús en el qual hi ha activitats concretes de cada matèria:

INSTRUCCIONS

  1. Clicar l’enllaç https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/
  2. Clicar el botó ACCEDEIX
  3. Triar el curs i després la matèria

(No cal cap descàrrega ni identificació personal).

Esperem que aquests dies tan difícils per a tothom acabin i que ens puguem tornar a veure a l’escola el més aviat possible.

I, d’altra banda, a part de les activitats que puguin realitzar els infants de forma individual, aquests dies a casa també us animem a que passeu moltes estones amb els vostres fill/es jugant, llegint, conversant, cantant, ballant, rient, pintant, creant,… en definitiva, fent activitats que sovint, amb el ritme frenètic que ens marca la vida, no podem fer junts. I, sobretot, estiguem atents a les seves emocions, la situació és molt dura i ells i elles la pateixen tant o més que nosaltres.

Una abraçada ben forta dels tutors de 6è.

TOT ANIRÀ BÉ!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>