Conferència amb la científica Heura Cardona

Aquest dijous 11 de febrer hem celebrat el dia internacional de la dona científica obrint les portes de les aules de 6è de manera virtual.

Dins l’esdeveniment #100tífiques

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai.

Podeu consultar la web #100tifiques.cat per més informació.

#100tífiques significa que un centenar de dones científiques (màsters, estudiants de doctorat, investigadors postdoctorals i líders de grups, personal científic, directives) tant del sector públic com del privat presentaran xerrades a escoles de tot Catalunya l’11 de febrer de 2020, Dia de les dones i les nenes a la ciència. Aquestes xerrades estaran dirigides a un públic d’entre 11 i 12 anys (6è de primària i 1r de secundària). Es preveu que mitjançant aquestes xerrades s’arribi a uns 20.000 joves.

En el cas de 6è del MIP rebem la comunicació en directe de la científica catalana Heura Cardona que treballa al loboratori europeu de recerca EMBLBarcelona.

L’Heura ens ha explicat com una noia a la que no agradaven les matemàtiques ha arribat a ser una científica d’avantguarda en el camp de la investigació del desenvolupament cel·lular de les extremitats en estat embrionari.

Una experiència molt enriquidora on l’alumnat de 6è ha posat uns ulls com a plats i ha gaudit amb imatges microscòpiques de cèl·lules com mai havien vist.

Gràcies Heura Cardona, ens convé i ens agraden referents com tu per als nostres alumnes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *