Analitzem les notícies

Avui, com cada dimecres l’alumnat de sisè ha realitzat una aproximació al periodisme de la mà dels companys de territoris.cat.

La sessió ha començat amb l’anàlisi d’una notícia succeïda aquesta mateixa setmana en territori nacional. Tot parlant, hem comprovat que no donem la mateixa importància a totes les notícies que ens arriben; normalment, centrem la nostra atenció en les que succeeixen en el nostre entorn proper i no empatitzem tant amb les que succeeixen més lluny. L’alumnat ha estat molt engrescat reflexionant i aportant diferents visions sobre els fets que s’estaven comentant.

A continuació, hem analitzat diferents mitjans de comunicació digitals (americans, espanyols i àrabs), hem pogut comprovar que no tots tenen el mateix criteri a l’hora de prioritzar informacions.
La conclusió de la sessió d’avui, ha estat que s’ha de ser crític amb el que llegim i escoltem, perquè és molt difícil ser “totalment objectiu” a l’hora d’informar. Molts cops les influències, els interessos, les creences que es puguin tenir decanten la notícia cap a un lloc o cap a un altre.

Nosaltres som els responsables d’analitzar tot el que rebem, llegim o escoltem.