19 DE JUNY
AVUI ÉS L’ÚLTIM DIA DEL CURS I ENS VOLEM ACOMIADAR DE TOTES I TOTS VOSALTRES AMB AQUEST VÍDEO. ESPEREM QUE PASSEU UN BON ESTIU I ENS RETROBEM AL SETEMBRE!
https://photos.app.goo.gl/bPAhsgqkbJtGjfmp9
Feliç setmana famílies!
Des del cicle d’educació infantil les mestres us volem enviar un missatge de positivisme. Com que tenim moltes ganes de veure’ns hem pensat que podia estar bé colar-nos per aquesta petita finestra virtual. Esperem que ho gaudiu!! Clica a la foto per veure-ho
Que estem amb tots vosaltres de pensament i que estem desitjant que tot això quedi endarrere per poder retrobar-nos de nou a les aules.
Per tal de fer-vos aquests dies un xic més divertits i distrets us anirem penjant petites propostes que esperem que us agradin i enriqueixin el vostre dia a dia.
SETMANA DEL 12 AL 19 DE JUNY
DON CABALLITO DE MAR
AQUESTA SETMANA ENS ENDINSAREM AL FONS DEL MAR PER GAUDIR D’UN CONTE EN EL QUE DESCOBRIREU ALGUNES ESPÈCIES DE PEIXOS QUE US SORPRENDRAN I US DEIXARAN BOCABADATS.
https://www.youtube.com/watch?v=OHGL7hZ6OkA
DOCUMENTAL “EL CAVALLET DE MAR”
CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ I GAUDIU D’UNES IMATGES IMPRESSIONANTS:
CLASSIFIQUEM ELS PEIXOS
A PARTIR DEL CONTE DON CABALLITO DE MAR HEM DESCOBERT QUE HI HAN MOLTS PEIXOS QUE PER SOBREVIURE EN EL MAR UTILITZEN LA TÈCNICA DEL CAMUFLATGE.
TAMBÉ HEM DESCOBERT QUE EN ALGUNES ESPÈCIES EL MASCLE ÉS L’ENCARREGAT DE CUIDAR EL OUS QUE PON LA FEMELLA.
US PROPOSEM QUE FEU UN LLISTAT D’AQUESTS PEIXOS I ELS CLASSIFIQUEU SEGONS AQUESTES CARACTERÍSTIQUES.
ANEM A PESCAR
US PROPOSEM FER DE PESCADORS SENSE SORTIR DE CASA.
NECESSITAREU OMPLIR UN RECIPIENT AMB AIGUA I AMB TAPS DE PLÀSTIC.
AMB L’AJUDA DE DOS PALS DE POLO (O SIMILARS) CALDRÀ QUE “PESQUEU” ELS TAPS.
PER FER LA L’ACTIVITAT MÉS DIVERTIDA US PROPOSEM QUE JUGUEU DUES PERSONES O MÉS. LA DINÀMICA SERÀ DIFERENT I AQUEST COP NECESSITAREU ESCRIURE NÚMEROS A SOTA DELS TAPS. PER TORNS COMENÇAREU L’ACTIVITAT DE PESCA. AL FINALITZAR, I A PARTIR DE LA SUMA, CALDRÀ QUE COMPROVEU QUI HA ACONSEGUIT LA MÀXIMA PUNTUACIÓ EN AQUESTA PESCA FAMILIAR.
TREBALLEM LA SIMETRIA AMB PECES DE LEGO O FUSTES
TREBALLAR EL CONCEPTE MATEMÀTIC DE LA SIMETRIA DES DE CASA POT SER FÀCIL I DIVERTIT.
NECESSITAREU TRAÇAR UNA LÍNIA VERTICAL (EIX DE SIMETRIA) SOBRE UNA BASE (TAULA, SAFATA, TERRA…).
EN UN COSTAT DE L’EIX ELS INFANTS COL·LOCARAN PECES DE LEGO O CONSTRUCCIONS DE FUSTA I A L’ALTRE COSTAT CALDRÀ REPETIR LA MATEIXA COMPOSICIÓ DE MANERA SIMÈTRICA, ÉS A DIR, FENT L’EFECTE MIRALL.
ELS INFANTS TAMBÉ PODEN FER LES COMPOSICIONS AMB ALTRES MATERIALS QUE TINGUEU A CASA.
SI CLIQUEU EN AQUEST ENLLAÇ PODEU VEURE UN VÍDEO AMB UN EXEMPLE DE PROPOSTA:
https://www.youtube.com/watch?v=8RfmxZ8poAY
ENDEVINA QUI ÉS QUI
LES MASCARETES HAN ENTRAT A FORMAR PART DEL NOSTRE DIA A DIA. DAVANT D’AQUEST FET, ELS ULLS I LES MIRADES HAN ESDEVINGUT ELS PROTAGONISTES DE LA NOSTRA RELACIÓ AMB ELS ALTRES FORA DE CASA.
A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT US PROPOSEM QUE IDENTIFIQUEU ELS ULLS D’ALGUNES MESTRES QUE PARTICIPEN EN ACTIVITATS DE P5 I ENS ESCRIVIU ELS SEUS NOMS.
RECORDEU QUINES SÓN AQUESTES MESTRES?
US AJUDEM UNA MIQUETA, NOSALTRES US RECORDEM ELS SEUS NOMS I VOSALTRES ELS HEU DE RELACIONAR AMB LES SEVES MIRADES:
MARINA, SANDRA, CRISTINA, NOELIA, LAIA, ANNA, VERO, MARIA DEL MAR I NÚRIA.
ESPEREM LES VOSTRES RESPOSTES!!!
SOC JO
CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SOC JO”.
ABANS D’ACABAR EL CURS US PROPOSEM QUE FEU EL SOC JO DEL MES DE JUNY.
ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT.
EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS JUNY..
EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN AMB LLAPIS I SENSE PINTAR.
ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).
AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.
EL JOC DE LES MATEMÀTIQUES
SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU GAUDIR DE DIFERENTS PROPOSTES I JOCS MATEMÀTICS PER TREBALLAR LA NUMERACIÓ, EL CÀLCUL, LA LÒGICA MATEMÀTICA I L’ORGANITZACIÓ ESPACIAL I TEMPORAL:
https://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic.js/index.html
100 PARAULES PER ESCRIURE
EN EL SEGÜENT ENLLAÇ US PROPOSEM UN GRAPAT D’ACTIVITATS D’ALLÒ MÉS DIVERTIDES PER TREBALLAR L’ESCRIPTURA:
https://clic.xtec.cat/projects/100paraules/jclic.js/index.html
ANGLÈS
HELLO, GOOD MORNING
HOW ARE YOU?
ARE YOU TIRED, HAPPY, SAD?
ESPERO QUE ESTIGUEU BÉ.
COM VEIEU JA S’ACABA L’ESCOLA, EL DIA 19 JA ÉS L’ÚLTIM DIA.
AQUESTA SETMANA US DEIXO AQUESTES ACTIVITATS PER ANAR FENT.
QUAN ACABEU PODEU SEGUIR REPASSANT LES ALTRES.
. QUÈ FAS PRIMER DE TOT AL MATÍ QUAN ET DESPERTES ?
FAS EL MATEIX QUE EL NOSTRE AMIC MATT?
CLICA SOBRE CADA TÍTOL BLAU
Wake Up! Daily Routines Song for Kids
The Hello Song For Children | Preschool, Kindergarten, Learn English
. PER CANTAR I BALLAR
SING AND DANCE
EL MEU AMIC HA ANAT AL ZOO
I ENS VOL CANTAR UNA CANÇÓ
QUÈ VEUS?
COM ES DIUEN?
What Do You See? Song | Nature and Animals | Learn 12 Words English Matt VS Bat
SAPS FER EL QUÈ FAN AQUESTS ANIMALS?
.RECORDES AQUESTA CANÇÓ?
Finger Family Song – Zoo Animals With Matt | Learn English Kids
SAPS LES LLETRES DE L’ABECEDARI?
Match Uppercase and Lowercase Letters | Alphabet Matching Game
AQUEST CURS HA ESTAT DIFERENT PER TOTS I TOTES TANT PER VOSALTRES, LES FAMÍLIES, COM PER ELS/LES MESTRES I L’ESCOLA.
HO HEM ACONSEGUIT:
ENS HEM QUEDAT A CASA!
M’ACOMIADO AMB AQUESTA CANÇÓ
BON ESTIU
ANNA
The Rainbow Song | Signing Time | TLH TV – YouTube
SETMANA DEL 5 AL 12 DE JUNY
EL REGAL
GAUDIU AQUESTA SETMANA D’UN DELS CONTES QUE VAM EXPLICAR A L’ESCOLA.
EL RECORDEU?
https://www.youtube.com/watch?v=4cBxBxbaypI
LA BOTIGUETA DE CASA
RECORDEU L’AULA DE JOC SIMBÒLIC?
QUE BÉ QUE US HO PASSEU ALLÀ, EH?
DONCS ESCOLTEU LA PROPOSTA QUE US FA LA VERO EN AQUEST VÍDEO:
https://photos.app.goo.gl/qxMUKbXdTbFhv8Ex8
PUZZLE AMB CAPSA DE CEREALS
A PARTIR DEL CONTE DE “EL REGAL” HEM RECORDAT QUE DE VEGADES LES COSES MÉS IMPORTANTS NO SÓN LES QUE ES PODEN COMPRAR. I DE VEGADES ELS JOCS MÉS DIVERTITS ELS PODEM FER NOSALTRES.
US ATREVIU??
https://photos.app.goo.gl/DZbUitMSLiQPe4gP6
LES VOSTRES 7 DIFERÈNCIES
DURANT 3 SETMANES HEU GAUDIT BUSCANT LES DIFERÈNCIES ENTRE LES IMATGES DE LA NÚRIA, DE LA VERO I DE LA M. MAR. DONCS ARA US TOCA A VOSALTRES!!
US ANIMEM A QUE AMB AJUDA DE LA FAMÍLIA US FEU 2 FOTOS AMB 7 DIFERÈNCIES ENTRE ELLES I ENS LES ENVIEU. AQUEST COP SEREM NOSALTRES LES QUE LES HAUREM DE BUSCAR I ENVIAR-VOS LA SOLUCIÓ. VOSALTRES HAUREU DE LLEGIR LES RESPOSTES I ENS HAUREU DE CONTESTAR SI HEM ENCERTAT O NO.
QUE BÉ QUE ENS HO PASSAREM!!
TREBALLEM LA DIRECCIONALITAT AMB ESTRIS DE CUINA
LA DARRERA SETMANA, EN L’ACTIVITAT DE LES 7 DIFERÈNCIES ALGUNS DE VOSALTRES HEU TINGUT DIFICULTATS PER TROBAR-LES EN LES DUES IMATGES DE LA M.MAR.
HAN SIGUT EL CAS DE LA DIRECCIONALITAT DE LA GERRA I DEL TOVALLÓ
ÉS PER AIXÒ QUE AVUI US PROPOSEM TREBALLAR LA DIRECCIONALITAT DES DE CASA UTILITZANT ESTRIS DE LA CUINA.
PER DONAR-VOS IDEES US DEIXEM ALGUNS EXEMPLES, VOSALTRES PODEU FER-NE D’ALTRES.
ELS NENS HAN DE COL·LOCAR ELS ESTRIS EXACTAMENT DE LA MATEIXA MANERA.
ELS ALIMENTS
CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU TREBALLAR DIFERENTS CONTINGUTS MATEMÀTICS, DE LECTOESCRIPTURA I DE DESCOBERTA DE L’ENTORN:
https://clic.xtec.cat/projects/ali_log_ca/jclic.js/index.html
P5 ANGLÈS
AQUESTA SETMANA ESPERO QUE GAUDEIXIS DE TOTS AQUESTS VÍDEOS I DELS CONTES
JA SAPS DIR BONA TARDA EN ANGLÈS?
CANÇÓ DE LES EMOCIONS, SI VOLS POTS BALLAR
POT SER NO SEMPRE ESTÀS CONTENT, A VEGADES ENFADAT I A VEGADES TRIST
CANÇÓ PER PRACTICAR COM ET RENTES LES MANS?
CANÇÓNS PER BALLAR
AQUESTA CANÇÓ ES DIU AQUEST SÓC JO
A VEURE SI SAPS FER EL FAN EN AQUESTS VÍDEOS
AQUÍ POTS ESCOLTAR AQUEST CONTE ES DIU “JO M’AGRADO”
AQUÍ TENS UN CONTE PER ESCOLTAR QUE ES TITULA “NO ET MENGIS LA MESTRA”
ESPERO QUE ESTIGUIS MOLT BÉ
SETMANA DEL 29 DE MAIG AL 5 DE JUNY
EL SOMBRERO DE BRUNO
AQUESTA SETMANA LA MARIA DEL MAR ENS EXPLICA UN CONTE SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE L’AMISTAT I EL RESPECTE CAP ALS AMICS.
https://photos.app.goo.gl/SFWvpVRCgkFmWou28
FEM EL NOSTRE BARRET
US AGRADARIA FER UN BARRET COM EL DEL BRUNO?
EN EL SEGÜENT VÍDEO LA NÚRIA US EXPLICA COM FER UN BARRET DE PAPER:
https://photos.app.goo.gl/feJKHVLR7PPtMbE89
TREBALLEM LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA ONLINE
A PARTIR DEL TREBALL DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA (IDENTIFICACIÓ I UTILITZACIÓ DELS DIFERENTS SONS QUE CONSTITUEIXEN EL LLENGUATGE) AFAVORIM L’ADQUISICIÓ DEL PROCÉS LECTOESCRIPTOR.
A PARTIR DE LES ACTIVITATS QUE ES PROPOSEN EN EL SEGÜENT ENLLAÇ ELS INFANTS PODRAN FER UN TREBALL DE DISCRIMINACIÓ AUDITIVA D’ALGUNS SONS I RELACIONAR-LOS AMB LES CORRESPONENTS GRAFIES (LLETRES), SÍL·LABES I PARAULES.
https://clic.xtec.cat/projects/concfono/jclic.js/index.html
SOC JO
CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SÓC JO”.
EL MES DE MAIG ESTÀ A PUNT D’ACABAR-SE I NO HEM POGUT REALITZAR AQUESTA TASCA A LA CLASSE, ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE LA POGUEU REALITZAR A CASA.
ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT.
EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS MAIG..
EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN AMB LLAPIS I SENSE PINTAR.
ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).
AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.
JUGUEM AMB ELS DAUS
VOLEU FER CÀLCUL MENTAL A PARTIR D’UN JOC AMB DAUS?? LA VERO EN AQUEST VIDEO US EXPLICA COM FER-HO!!
https://photos.app.goo.gl/u2ZjAWyPy2YVKsxcA
LES 7 DIFERÈNCIES
US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA MAR???
LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!
P5 ANGLÈS
HOLA COM ESTÀS???
1-UNA CANÇÓ PER SALUDAR-TE
2- CONEIXES EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP
3-QUÈ FAS AL MATÍ QUAN ET DESPERTES???
SONG ABOUT DAILY ROUTINES
4-JA SAPS VESTIR-TE SOL???
EL TEDDY BEAR ENCARA NO,
EL VOLS AJUDAR?
AQUÍ TENS EL VOCABULARI EN CATALÀ
MIRA BÉ LES IMATGES QUE T’AJUDARÀ A VESTIR L’ÓS
CLICA A SOBRE DE LA PARAULA QUE HI HA ESCRITA A SOTA.
VEURÀS QUE HI HA DIBUIXOS……A VEURE SI SAPS QUE ÉS ?
ARA JA POTS VESTIR EL TEDDY BEAR
5-ART
SI TENS PEDRES PETITES PER PINTAR O UN FULL BLANC POTS DIBUIXAR LES COSES QUE FAS AL MATÍ O ABANS D’ANAR A DORMIR
CLICA SOBRE LA PARAULA I S’BRE UN POSTER
6-PUZZLES. ET PROPOSO QUE FACIS AQUETS PUZZLES.
T’AGRADA FER PUZZLES?
HAS VIST LA PEL.LÍCULA DE MADAGASCAR?
1--MADAGASCAR FILM
https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/for-kids/166241-penguins-from-madagasca
RECORDES EL CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA
2-–LITTLE RED RIDING HOOD
https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/cartoons/242307-hood
MOLT BÉ, ESPERO QUE PUGUIS FER-HO
I QUE T’HO PASSIS MOLT BÉ.
BYE, BYE
SETMANA DEL 22 AL 29 DE MAIG
LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ EN EL CAP
US VE DE GUST ESCOLTAR UN CONTE D’ALLÒ MÉS DIVERTIT?
DONCS CLIQUEU A LA IMATGE DE LA MARIA DEL MAR I GAUDIU D’UNA HISTÒRIA ON LES CAQUES SÓN LES PROTAGONISTES!!
https://photos.app.goo.gl/fY3pDrJfU7zgWiXEA
MODELEM LES CAQUES DELS ANIMALS AMB PLASTILINA
SOU CAPAÇOS DE MODELAR AMB PLASTILINA LES CAQUES DE CADA UN DELS ANIMALS QUE SURTEN AL CONTE?
RECORDEU QUE NO TOTES TENEN LA MATEIXA FORMA NI EL MATEIX TAMANY!!
AH!! I NO TOTS ELS ANIMALS VAN FER LA MATEIXA QUANTITAT DE CAQUES!!
ENS ENCANTARIA QUE ENS ENVIÉSSIU UNA FOTO AMB EL VOSTRE TREBALL DE MODELATGE I QUE AL COSTAT DE CADA CACA ESCRIVISSIU EL NOM DE L’ANIMAL QUE L’HA FET.
RECEPTA DE CUINA: FEM TRUFES !!
US TORNEM A ANIMAR A FER UN TREBALL DE MODELATGE, PERÒ AQUEST COP AMB XOCOLATA!!
HEU FET ALGUNA VEGADA TRUFES DE XOCOLATA?
EN EL SEGÜENT VIDEO LA VERO US EXPLICA COM FER-LES!!https://photos.app.goo.gl/aupDbST1JqvbS8oc8
UN MÓN PLE DE FORMES GEOMÈTRIQUES
SI FEM UN COP D’ULL AL NOSTRE ENTORN PODREM OBSERVAR QUE LES FORMES GEOMÈTRIQUES ESTAN PER TOT ARREU.
SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ HO PODREU COMPROVAR:
https://clic.xtec.cat/projects/figgeom/jclic.js/index.html
I ARA US ATREVIU A FER DE DETECTIUS A CASA VOSTRA (O AL CARRER) I BUSCAR FORMES GEOMÈTRIQUES?
PODEU FER UNA GRAELLA COM LA QUE US PROPOSEM A CONTINUACIÓ I ANOTAR ON HEU TROBAT LES VOSTRES FORMES GEOMÈTRIQUES:
COM FER UN TAUMÀTROP?
UNA NENA DE LA CLASSE DELS BATUCAIRES ENS PROPOSA FER UNA DIVERTIDA JOGUINA ÒPTICA: EL TAUMÀTROP.
SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ DESCOBRIREU COM FER-HO:
http://quepodemferavui.blogspot.com/2013/11/fem-un-taumatrop-un-queee-vols-saber.html
LES 7 DIFERÈNCIES
US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA VERO???
LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!
ANGLES P5
HELLO !!!!!
COM ESTÀS? ESPERO QUE MOLT I MOLT BÉ, I SEGUR QUE ESTÀS APRENENT MOLTES COSES
COM QUE EL CONTE JA EL CONEIXES , ARA EL POTS ESCOLTAR EN ANGLÈS. DESPRÉS POTS APRENDRE LA CANÇÓ.
CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA.
CANÇÓ DE LA CAPUTXETA VERMELLA
Little Red Riding Hood – Debbie and Friends
ARA APRENDRÀS LES PARTS DEL COS. REPATEIX LES PARUALES.
TALKING CARDS PARTS DELCOS
Kids vocabulary – Body – parts of the body – Learn English for kids – English educational video
I ARA SAPS DIR EN ANGLÈS PER QUÈ SERVEIXEN LES PARTS DEL COS?
SI MIRES AQUESTA CANÇO APRENDRÀS A DIR-HO EN ANGLÈS
JOC DE MEMORIA
AQUEST JOC ÉS PER TROBAR LA PARELLA
CANÇÓ MY DAILY ROUTINES
SI MIRES ELS VIDEOS APRENDRÀS A DIR EN ANGLÈS QUE FAS CADA MATÍ, QUAN ET DESPERTES
Wake Up! Daily Routines Song for Kids
ESPERO QUE GAUDEIXIS DE LES ACTIVITATS
GOOD BYE
SETMANA DEL 15 AL 22 DE MAIG
THE VERY HUNGRY CATERPILLAR
FA UNS DIES L’ANNA D’ANGLÈS US VA COMPARTIR UN LINK AMB EL CONTE “THE VERY HUNGRY CATERPILLAR”.
AQUEST ÉS UN CONTE QUE LI AGRADA MOLT A LA VERO, ÉS PER AIXÒ QUE LI HA FET MOLTA IL·LUSIÓ EXPLICAR-VOS-EL EN AQUEST VÍDEO:
https://photos.app.goo.gl/w7cDuT79mhDjnHXC8
I ARA EL VOLEU ESCOLTAR EN CATALÀ?
QUÈ HA MENJAT L’ERUGUETA GOLUDA?
FEM UNA MIQUETA DE MEMÒRIA!!
SOU CAPAÇOS DE RECORDAR QUÈ HA MENJAT L’ERUGUETA GOLUDA AL LLARG DE LA SETMANA??
US PROPOSEM QUE ESCRIVIU ELS NOMS DELS DIES DE LA SETMANA I AL COSTAT DIBUIXEU O ESCRIVIU EL QUE HA MENJAT CADA DIA I LA SEVA QUANTITAT.
US ANIMEM A COMPARTIR AQUESTA ACTIVITAT ENVIANT-NOS UNA FOTO!!!
ANIMALETS PETITS DEL NOSTRE ENTORN
SI CLIQUEU EL SEGÜENT LINK TROBAREU TOT UN SEGUIT D’ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA I MATEMÀTIQUES A PARTIR D’ALGUNS ANIMALETS PETITS DEL NOSTRE ENTORN:
https://clic.xtec.cat/projects/apetits/jclic.js/index.html
US VOLEU MENJAR A L’ERUGUETA GOLUDA?
SI US AGRADA LA FRUITA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT D’ALLÒ MÉS BONA !!
FEM L’ERUGUETA GOLUDA PER BERENAR??
EN LA SEGÜENT IMATGE L’ERUGUETA ESTÀ FETA AMB ALGUNES FRUITES, PERÒ SEGUR QUE VOSALTRES TENIU ALTRES IDEES PER FER-LA !!
LES VOLEU COMPARTIR AMB NOSALTRES?
CUCS EN MOVIMENT
VOLEU FER UN PETIT EXPERIMENT AMB PAPER DE CUINA, RETOLADORS I AIGUA?
EN EL VÍDEO QUE US HA FET LA NÚRIA DESCOBRIREU COM:
https://photos.app.goo.gl/Y19kHtZpW8Cqsvad7
LES 7 DIFERÈNCIES
US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA NÚRIA??? LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!
P5 ANGLÈS
P5 SETMANA DEL 15 AL 29
US AGRADEN ELS CONTES?
ESPERO QUE LA RESPOSTA ÉS UN SÍ MOLT GRAN !!!!!
AVUI PODEU ESCOLTAR EL CONTE DELS TRES PORQUETS
1- RECORDEM LA HISTÒRIA
Three Little Pigs (3 Little Pigs) | Fairy Tales and Bedtime Stories for Kids | Fable
2- AQUÍ TENIU LA CANÇÓ DELS TRES PORQUETS
US HA AGRADAT EL CONTE???
UNA MICA O MOLT, ?
DONCS COM QUE HO HEU FET MOLT BÉ ARA US TOCA FER DUES SORPRESES:
3- AQUÍ TENIU UN JOC DE MEMÒRIA
4- US AGRADA FER PUZZLES
I ARA APRENDREM A DIR EL NOM D’ALGUNES JOGUINES:
5- US AGRADEN LES JOGUINES , EN ANGLÈS ES DIUEN TOYS
AQUÍ TENIU UN JOC I UNA CANÇÓ.
PER APRENDRE COM ES DIUEN
Toys GAME
Kids vocabulary – Toy – toy vocab – Learn English for kids – English educational video
I PER ÚLTIM UNA CANÇÓ
https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI&t=36s
ET FELICITO PER FER TOTES LES FEINES
SETMANA DEL 8 AL 15 DE MAIG
ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA
UN COP MÉS US CONVIDEM A GAUDIR UNA ESTONA AMB UN DELS CONTES QUE EL DRAC DE LA BIBLIOTECA ENS VA PORTAR A L’ESCOLA.
AQUEST COP ES TRACTA D’UNA ZEBRA, RECORDEU EL SEU NOM?
https://www.youtube.com/watch?v=8KgfWWIh1OY
FEM EL VESTIT DE LA ZEBRA CAMIL·LA
US PROPOSEM QUE VESTIU A LA ZEBRA CAMIL·LA AMB 7 RATLLES DIFERENTS A LES DEL CONTE.
US FEM ARRIBAR UNA IMATGE DE LA CAMIL·LA PERQUÈ LA POGUEU IMPRIMIR O CALCAR DES DE LA PANTALLA DE L’ORDINADOR.
QUAN TINGUEU EL SEU DIBUIX LI PODEU DIBUIXAR, ESTAMPAR O ENGANXAR LES 7 RATLLES QUE LI FALTEN AMB LA TÈCNICA O MATERIAL QUE VOLGUEU.
AL COSTAT DE CADA RATLLA LI PODEU POSAR EL NÚMERO QUE LI CORRESPON (COM EN EL CONTE) I AL COSTAT PODEU ESCRIURE AMB QUÈ L’HEU FET (AMB PINTURA, AMB CORDILL, AMB FIL, AMB ROBA…).
UN COP TINGUEU A LA CAMIL·LA BEN VESTIDA ENS ENCANTARIA QUE ENS ENVIÉSSIU UNA IMATGE DEL VOSTRE TREBALL AL MAIL DE LA CLASSE.
CÀLCUL MENTAL AMB LA ZEBRA CAMIL·LA
UN COP MÉS CONVIDEM A LA IMAGINACIÓ DE LES FAMÍLIES PER INVENTAR-SE PETITS PROBLEMES DE CÀLCUL MENTAL A PARTIR D’UN CONTE.
EXEMPLES:
- “SI LA CAMIL·LA TENIA 7 RATLLES PERÒ EL VENT SE’N HAGUÉS ENDUT 2, QUANTES RATLLES LI HAGUÉSSIN QUEDAT?”
- “SI A LA CAMIL·.LA LI HAGUÉSSIN REGALAT 2 RATLLES LA SERP I 3 RATLLES EL CARGOL, QUANTES RATLLES TINDRIA EN TOTAL?
DEL VOLUM AL PLA
HEU PROVAT ALGUNA VEGADA DE FER UNA CONSTRUCCIÓ I DESPRÉS DIBUIXAR-LA?
A L’ESPAI COMPARTIT DE CONSTRUCCIONS QUE FEM AMB LA LAURA ELS NENS TENEN L’OPORTUNITAT DE PODER REPRESENTAR SOBRE PAPER ALLÒ QUE HAN CONSTRUÏT EN VOLUM.
US PROPOSEM QUE CREEU LES VOSTRES CONSTRUCCIONS (AMB PECES DE FUSTA, DE PLÀSTIC, LEGOS O ALTRES MATERIALS QUE POGUEU UTILITZAR PER CONSTRUIR) I QUE A PARTIR DEL DIBUIX FEU LA SEVA REPRESENTACIÓ SOBRE PAPER.
FEM UNA MÀQUINA DE SUMAR
AMB AQUESTA MÀQUINA DE SUMAR, FABRICADA AMB MATERIALS RECICLATS, PODEM CONTAR I FER SUMES DE MANERA DIVERTIDA.
ÉS MOLT FÀCIL DE FER, LA VERO US HO DEMOSTRA EN AQUEST VÍDEO!!
https://photos.app.goo.gl/hf7bqtbEhBABbAqH7
JUGUEM AMB LA LLUM
US PROPOSEM JUGAR AMB LA LLUM SIMPLEMENT AMB UNA LLANTERNA, TUBS DE PAPER HIGIÈNIC, FILM TRANSPARENT DE CUINA I UNS RETOLADORS.
VOLEU SABER COM? NOMÉS HEU DE CLICAR EN L’ENLLAÇ I VEURE EL VÍDEO QUE US HA FET LA NÚRIA!!
https://photos.app.goo.gl/yb2eC9Li67f4bRnx6
FAMILIES, PER FINALITZAR, US CONVIDEM A QUE FEU UN COP D’ULL A L’ACTIVITAT “.LECTOESCRIPTURA BOSSA AMB OBJECTES” QUE P4 HA PENJAT EN EL SEU APARTAT I ON LA SÍLVIA US EXPLICA MOLT BÉ EL PROCÉS DE LECTOESCRIPTURA DELS INFANTS I COM L’HEM D’ENTENDRE I TREBALLAR.
ESPEREM QUE US SIGUI D’UTILITAT.
https://photos.app.goo.gl/1RUWUaYEcddXryyR9
ANGLÈS P5
HOLA FAMÍLIES ESPERO QUE SEGUIU IGUAL DE BÉ. US DEIXO UNES ACTIVITATS PELS VOSTRES INFANTS. SI TENIU ALGUN DUBTE ELS HI PODEU COMUNICAR A LES TUTORES QUE JA M’ARRIBARÀ EL COMENTARI.
GRÀCIES
ANNA
CANÇÓ I CONTE DE ELMER L’ELEFANT
Elmer The Elephant song (hokey pokey)
1-CANÇÓ
2-CONTE
3-MIRA EL VÍDEO I FES EL QUE FAN
Classroom Commands: Sit down / Stand up ESL Video
4-A VEURE SI SAPS QUE SÓN !!!
What is this? ESL Video Lesson
5- QUIN ANIMAL ÉS?
What animal is this? ESL Video Lesson
6- CANÇÓ WHAT’S THIS?…IT IS A CAT
What’s This? What’s That? | Kids Songs | Super Simple Songs
7- SI ESTÀS CONTENT POTS CANTAR AQUESTA CANÇÓ
If You’re Happy | Super Simple Songs
8- SAPS DIR ELS NÚMEROS EN ANGLÈS ?
JOC PER APRENDRE A PRONUNCIAR ELS NÚMEROS
Learn to Count | More Than, Less Than Activity
ESPERO QUE US HAGIN AGRADAT MOLT LES ACTIVITATS
US POSO UNA FOTO MEVA:
SETMANA DEL 29 D’ABRIL AL 8 DE MAIG
ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA
SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU GAUDIR D’UN ALTRE DELS CONTES QUE ENS VA PORTAR EL DRAC DE LA BIBLIOTECA, AQUESTA VEGADA, PERÒ, EXPLICAT PER LA MARIA DEL MAR.
https://photos.app.goo.gl/aR457e4F29Yw23Hk9
A PARTIR DEL CONTE DEL FREDERICK US PROPOSEM LA SEGÜENT ACTIVITAT PLÀSTICA:
RECOLLINT COLORS
EN EL LLIBRE, LEO LIONNI UTILITZA UNA BARREJA DE TÈCNIQUES ENTRE L’AQUAREL·LA I RETALLS DE PAPER.
US PROPOSEM QUE US INSPIREU EN LES SEVES IL·LUSTRACIONS I “RECOLLIU ALGUNS COLORS”.
AMB AQUAREL·LES O PINTURA DILUIDA PODEU PINTAR LES GOTES DE COLORS I AMB PAPER ESTRIPAT PODEU FER EN FREDERICK I ALTRES DETALLS QUE VOLGUEU AFEGIR EN LA VOSTRA COMPOSICIÓ.
CÀLCUL MENTAL AMB EN FREDERICK
US PROPOSEM QUE TREBALLEU EL CÀLCUL MENTAL DE SUMES I RESTES A PARTIR DEL CONTE DEL FREDERICK I DE LA VOSTRA IMAGINACIÓ.
EXEMPLES:
“SI UN RATOLÍ VA RECOLLIR 4 NOUS I UN ALTRE RATOLÍ EN VA RECOLLIR 3, QUANTES NOUS VAN RECOLLIR EN TOTAL?”
“ SI EN EL CAU TENIEN 5 BOLETS I EN FREDERICK SE’N VA MENJAR 2, QUANTS BOLETS ELS HI VAN QUEDAR?”
SOC JO
CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SÓC JO”.
EL MES D’ABRIL ESTÀ A PUNT D’ACABAR-SE I NO HEM POGUT REALITZAR AQUESTA TASCA A LA CLASSE, ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE LA POGUEU REALITZAR A CASA.
ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT.
EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS ABRIL.
EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN AMB LLAPIS I SENSE PINTAR.
ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).
AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.
CONFEGIM PARAULES
ALGUNES DE LES ACTIVITATS QUE PROPOSEM EN ELS RACONS DE LLENGUA DE LA CLASSE SÓN LES ACTIVITATS DE CONFEGIR PARAULES AMB MATERIALS DIVERSOS.
NOSALTRES US PROPOSEM DOS TIPUS D’ACTIVITATS.:
- CONFECCIÓ DE PARAULES AMB REFERENTS A PARTIR DEL JOC QUE TROBAREU EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:
https://clic.xtec.cat/projects/paraule4/jclic.js/index.html
CONFECCIÓ DE PARAULES LLIUREMENT A PARTIR DE L’EXPLICACIÓ QUE LA NÚRIA ENS FA EN EL SEGÜENT VÍDEO:
https://photos.app.goo.gl/xKt93iNBjoJuLPtj7
ANEM AL CINEMA?
QUÈ US SEMBLA SI PREPAREU UNA SESSIÓ DE CINEMA A CASA?
ESCOLLIU AMB LA FAMÍLIA UNA PEL·LÍCULA QUE US AGRADARIA VEURE… ARA NOMÉS ENS FALTA L’AMBIENTACIÓ:
- FEU EL CARTELL ON ESCRIUREU EL TÍTOL DE LA PEL·LÍCULA, TAMBÉ HI PODEU FER UN DIBUIX REPRESENTATIU.
- FEU LES ENTRADES ON PODEU DETALLAR EL TÍTOL DE LA PEL·LÍCULA, LA DATA, L’HORA I EL LLOC DE LA CASA (MENJADOR, HABITACIÓ ESTUDI,…) EN EL QUE ES PROJECTARÀ.
- PODEU ACOMPANYAR LA VOSTRA SESSIÓ DE CINEMA AMB UN BOL DE CRISPETES.
GAUDIU DE LA PEL·LÍCULA!!
LLENGUA DE SIGNES
UNA NENA DE LA CLASSE DELS BATUCAIRES VA PORTAR UN ABECEDARI DE LLENGUA DE SIGNES. A PARTIR D’AQUÍ VAM CONVIDAR A UNA MARE QUE ENS VA ENSENYAR MOLTES MÉS COSES D’AQUESTA MANERA DE COMUNICAR-SE QUE UTILITZEN LES PERSONES SORDES I MUDES..
PER PARLAR S’UTILITZEN PRINCIPALMENT LES MANS I LA CARA.
VOLEU APRENDRE LLENGUA DE SIGNES CATALANA?
EN AQUEST ENLLAÇ TROBAREU UN VÍDEO AMB EL SEU ABECEDARI. PODEU COMENÇAR AMB ELS NOMS DE LA VOSTRA FAMÍLIA.
https://sites.google.com/site/llenguasignescatalana/Index/03-DactilologiaLSC
ANGLÈS: HELLO, I’M ANNA, YOUR ENGLISH TEACHER…
HOLA ALS INFANTS DE P5 I A LES FAMÍLIES.
ESPERO QUE ESTIGUEU MOLT BÉ.
ESTEU ANIMATS PER FER COSETES D’ANGLÈS?
AQUÍ TENIU ALGUNES ACTIVITATS PER ANAR FENT.
LES ACTIVITATS SERAN VARIADES, DES DE CONTES, CANÇONS, JOCS I D’ALTRES…
POSA EL CURSÓ SOBRE LA IMATGE. HI HA UN CONTE MOLT BONIC. SEGUR QUE RECORDES QUIN ÉS
MOLT BÉ, SI HAS VIST EL VÍDEO ARA POTS FER AQUEST JOC
COM ANEM ? T’HA AGRADAT EL JOC?
SAPS FER EL QUÈ FAN AQUESTS INFANTS DEL VIDEO ?
A VEURE SI TU TAMBÉ POTS FER-HO!!!
SÓN CARTES QUE PARLEN!!!
I PER ACABAR RECORDES COM ES DIUEN EL COLORS EN ANGLÈS?
SEGUR QUE SÍ , PERÒ AQUÍ TENS AQUESTS GLOBOS DE COLORS.
A VEURE SI ENDEVINES QUANTS GLOBUS SURTEN!!!!
MOLT BÉ , SI HAS ARRIBAT FINS AQUÍ, VOL DIR QUE HAS TREBALLAT MOLT I HAS FET TOTES LES ACTIVITATS…
DONCS ET MEREIXES UNA FELICITACIÓ MOLT GRAN.
FINS AVIAT.
SETMANA DEL 24 D’ABRIL AL 1 DE MAIG
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
HEU GAUDIT ALGUNA VEGADA DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI REPRESENTADA AMB FIGURES DE PLASTILINA?
CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ I DESCOBRIU-LA:
https://www.youtube.com/watch?v=Y3H_Qe4gqpM&t=8s
INVENTEM LA NOSTRA LLEGENDA DE SANT JORDI
UN COP L’HAGUEU VISUALITZAT US PROPOSEM QUE US INVENTEU LA VOSTRA PRÒPIA LLEGENDA DE SANT JORDI (ON EL DRAC POT SER VEGETARIÀ, LA PRINCESA MOLT VALENTA O SANT JORDI UN PORUC).
AMB L’AJUDA DE LA FAMÍLIA ENS AGRADARIA MOLTÍSSIM QUE LA REDACTÉSSIU I LA COMPARTíSSIU AMB NOSALTRES AL CORREU ELECTRÒNIC DE LA CLASSE.
FEM UN PUNT DE LLIBRE
D’ENÇÀ QUE LES ESCOLES VAN TANCAR LES PORTES I VA COMENÇAR EL CONFINAMENT A CASA “L’ARC DE SANT MARTÍ” HA ESDEVINGUT EL PROTAGONISTA EN MOLTS BALCONS I FINESTRES AMB EL LEMA “JO EM QUEDO A CASA” I “TOT ANIRÀ BÉ”.
QUÈ US SEMBLA SI FEM DELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ ELS PROTAGONISTES DEL NOSTRE PUNT DE LLIBRE PER AQUEST SANT JORDI?
US PROPOSEM QUE AMB EL MATERIAL QUE DISPOSEU, AMB LA TÈCNICA QUE PREFERIU I AMB ELS ELEMENTS QUE HI VULGUEU REPRESENTAR CONFECCIONEU UN PUNT DE LLIBRE BEN ACOLORIT PER ACOMPANYAR LES PÀGINES DELS VOSTRES CONTES.
EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ
MATERIALS:
- 3 GOTS O RECIPIENTS TRANSPARENTS
- AIGUA
- PINTURA O COLORANT ALIMENTARI BLAU, VERMELL I GROC
- PAPER DE CUINA
PROCEDIMENT:
- POSEU DOS GOTS O RECIPIENTS TRANSPARENTS AMB AIGUA I UNA MICA DE PINTURA (DIFERENT EN CADA GOT) I ENTRE ELLS UN GOT UNA MICA MÉS BUIT.
- DOBLEGUEU PAPER DE CUINA I SUMERGIU UN EXTREM EN UN DELS GOTS AMB LÍQUID I L’ALTRE EN UN GOT BUIT.
- PODEU FER HIPÒTESIS DEL QUE PASSARÀ …
- AL CAP D’UNES HORES OBSERVEU EL RESULTAT.
ES POT FER DE FORMA SENZILLA AMB NOMÉS TRES GOTS (DOS COLORS) O AFEGINT MÉS GOTS I PER TANT MÉS COLORS.
ELS GOTS ELS PODREM AFEGIR EN FILERA O EN CERCLE.
AQUEST EXPERIMENT ÉS UN BON EXERCICI PER TREBALLAR LA PACIÈNCIA I OBSERVAR COM ALGUNES COSES TARDEN UN TEMPS EN PRODUIR-SE.
CÀLCUL MENTAL AMB PETITES HISTÒRIES
US PROPOSEM QUE TREBALLEU EL CÀLCUL MENTAL DE SUMES I RESTES A PARTIR DE PETITES HISTÒRIES INVENTADES PER VOSALTRES (ELS ADULTS).
EXEMPLES:
- SI EL DRAC ES VA MENJAR 2 GALLINES I 2 PORCS, QUANTS ANIMALS ES VA MENJAR EN TOTAL?
- SI SANT JORDI TENIA A CASA 3 LLANCES PERÒ UNA SE LI VAN TRENCAR, QUANTES LLANCES LI VAN QUEDAR?
- SI LA PRINCESA TENIA 7 ROSES AL SEU JARDÍ I SANT JORDI LI VA REGALAR 1, QUANTES ROSES TENIA EN TOTAL?
- SI AL POBLE HI HAVIA 1 FORN, UNA CARNISSERIA I 1 PEIXATERIA, QUANTES BOTIGUES HI HAVIA EN TOTAL?
CONFIEM EN LA VOSTRA IMAGINACIÓ !!
SANT JORDI ONLINE
US PROPOSEM ALGUNES ACTIVITATS DE LLENGUA I DE MATEMÀTIQUES A PARTIR DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI.
CLIQUEU ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS:
https://clic.xtec.cat/projects/stjordi/jclic.js/index.html
https://clic.xtec.cat/projects/dragona/jclic.js/index.html
SETMANA DE SANT JORDI!
Aquesta setmana és de ben segur una setmana especial. Una setmana carregada de somnis, màgia i imaginació. Per aquest motiu des de l’escola us volem acompanyar durant aquests dies i proposar-vos tot un seguit d’activitats divertides on pugueu deixar volar la vostra creativitat. Preparats? Som-hi!!!
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
AL LLARG D’AQUEST DIES DE BEN SEGUR US EXPLICARAN MIL VERSIONS DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI. LA MARIA DEL MAR TAMBÉ US VOL PRESENTAR AMB TITELLES LA NOSTRA. ESTEM SEGURES QUE LA GAUDIREU!!!
https://photos.app.goo.gl/mT27veZ8aMEd3g9x6
FEM UN DRAC!!
UN DELS PROTAGONISTES INDISCUTIBRES DE SANT JORDI ÉS EL DRAC FEROTGE.. O NO TANT.. SIGUI COM SIGUI US VOLEM PROPOSAR QUE CREEU EL VOSTRE PROPI DRAC. VIGILEU AMB LES FLAMES!!
https://photos.app.goo.gl/bKRAU7VgmvZ3pNeY9
FEM UNA ROSA
LA ROSA SEMPRE REPRESENTA UN SIGNE D’AMOR, DE CALIU, D’AFECTE…QUI DIU QUE NO PODEM TENIR UNA ROSA SI NO SORTIM DE CASA. LA VERO ENS EXPLICA COM FABRICAR LA NOSTRA PRÒPIA ROSA. PRESTEU ATENCIÓ!
https://photos.app.goo.gl/memHoTEEaJ9qUbWL8
EL CAVALL DE SANT JORDI
QUI DE VOSALTRES US VOLEU CONVERTIR EN UN VALENT O VALENTA CAVALLER?? LA SILVIA US ENSENYA COM AMB UN PAL D’ESCOMBRA PODEU CONSTRUIR EL VOSTRE PRÒPI CAVALL PER CAVALCAR PER LES ESTRELLES!
https://photos.app.goo.gl/qyNXdoGXjubJ5Sda6
EL REI I LA PRINCESA
TOTA BONA LLEGENDA DE SANT JORDI TÉ UNA PRINCESA I UN REI. AQUESTS PERSONATGES PODEN SER COM NOSALTRES ENS IMAGINEM; UNA PRINCESA VALENTA I DIVERTIDA, PORUGA, ORIGINAL I EXTREMA…. LA NOSTRA PRINCESA SIGUI COM SIGUI PORTA CORONA I LA CRISTINA US PROPOSA COM FER-NE UNA.
https://photos.app.goo.gl/FyGK2SLyoyuhpfXF7
FEM UN CASTELL
PER FER LA NOSTRA PRÒPIA REPRESENTACIÓ DE LA LLEGENDA NECESSITEM UN BON CASTELL ON REPRESENTAR LA HISTÒRIA. VOLEU CONSTRUIR EL VOSTRE? LA LEO I EL SEU AJUDANT ENS EXPLIQUEN COM FER-HO AMB UNS RETALLS DE CARTRÓ.
https://photos.app.goo.gl/EMTasjxrHUo4yyuP6
ELS CONTES!!!
SI EL DIA 23 D’ABRIL HI HA ALGUN PROTAGONISTA AQUEST ÉS SENS LLOC A DUBTES ELS LLIBRES I ELS CONTES. DES DE L’ESCOLA US VOLEM ANIMAR A QUE SEMPRE QUE TINGUEU OCASIÓ BUSQUEU UN MOMENT PER COMPARTIR UN CONTE AMB AQUELLS QUE US ESTIMEU. NO OBLIDEU QUE CADA CONTE ÉS UNA PORTA OBERTA AL MÓN DELS SOMNIS I LA IMAGINACIÓ.
LA LAURA ENS VOL EXPLICAR UN CONTE D’UN DRAC UN XIC PECULIAR…. A GAUDIR!
https://photos.app.goo.gl/xcS8BZRUb976p94Y6
FEM PUNTS DE LLIBRE
I PARLANT DE TRADICIONS… UNA DE LES NOSTRES TRADICIONS DE CADA ANY ÉS LA CREACIÓ DELS PUNTS DE LLIBRE. ORIGINALS SEPARADORS… I AQUEST ANY MALGRAT LA SITUACIÓ TAN EXTRAORDINÀRIA QUE ESTEM VIVINT NO LA VOLIEM PERDRE. PER AIXÒ LA NÚRIA US PROPOSA ALGUNS PUNT DE LLIBRE BEN DIVERTITS!
https://photos.app.goo.gl/zXzTcuLLmBGszMAfA
CUINEM ELS PERSONATGES
A LA PILAR LI ENCANTA CUINAR I AQUESTS DIES US PROPOSA FER UNA FUSIÓ ENTRE SANT JORDI I LA CUINA…. A VEURE QUE ENS TÉ PREPARAT….
https://photos.app.goo.gl/wpfUUzPFmvXBitQD8
Nens i nenes de P5, la Vero, la Mar i la Núria us troben molt a faltar, és per això que us fem arribar aquestes salutacions:
P5A: https://photos.app.goo.gl/PsePMen7GFrwgibi6
P5B: https://photos.app.goo.gl/mTFZke9NmDrvApLaA
P5C: https://photos.app.goo.gl/Px8J8ez3xAaD3ya3A
ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA
UN DELS CONTES QUE EL DRAC DE LA BIBLIOTECA ENS VA DEIXAR EN LA SEVA CAIXA MÀGICA ÉS “SET RATOLINS CECS”.
Set ratolins cecs troben una “cosa estranya”. Cadascun d’ells surt a explorar-ne una part i arriben a conclusions diferents. Fins que un d’ells s’atreveix a recórrer “allò” en la seva totalitat… què serà?
PODEU VISUALITZAR EL CONTE EN EL SEGÜENT LINK:
https://www.youtube.com/watch?v=hmlHwRssgqI
UN COP HAGUEU VIST EL CONTE US PROPOSEM UNA DIVERTIDA ACTIVITAT:
LES PARTS I EL TOT (a partir de la vista)
A PARTIR DE LA VISUALITZACIÓ D’UNA PART D’UNA IMATGE S’INTENTARÀ ESBRINAR DE QUÈ ES TRACTA.
MATERIALS:
- IMATGES DIVERSES (DE REVISTES, CONTES…)
- FULL O CARTOLINA DIN-A4 AMB UN FORAT AL MIG DE 3-4 cm DE DIÀMETRE APROXIMADAMENT.
PROCEDIMENT:
SOBREPOSAREM EL FULL AMB EL FORAT A SOBRE DE LA IMATGE DE MANERA QUE NOMÉS ES PODRÀ VEURE UNA PART D’AQUESTA I S’INTENTARÀ ESBRINAR DE QUINA IMATGE ES TRACTA.
LES PARTS I EL TOT (a partir del tacte)
A PARTIR DEL TACTE DE LES MANS S’INTENTARÀ ESBRINAR QUINS OBJECTES S’AMAGUEN A DINS D’UNA CAPSA O UNA BOSSETA DE ROBA (TIPUS LA DE L’ESMORZAR)
MATERIALS:
- OBJECTES DIVERSOS
- CAPSA TANCADA I AMB UN FORAT PER PODER INTRODUIR UNA MÀ O BOSSETA DE ROBA.
PROCEDIMENT:
S’INTRODUIRÀ LA MÀ A DINS DE LA BOSSETA DE ROBA O DE LA CAPSA I A PARTIR DEL TACTE S’INTENTARÀ ESBRINAR QUIN OBJECTE S’HI AMAGA A DINS.
SUMEM I RESTEM
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM PRACTICAR LES SUMES I LES RESTES AMB MATERIALS DIVERSOS.
APROFITANT LA RECOLECTA D’OBJECTES QUE VAU REALITZAR LA SETMANA PASSADA PER CONFECCIONAR LES VOSTRES MANDALES PRACTICAREM AQUESTES OPERACIONS MATEMÀTIQUES.
MATERIALS:
- OBJECTES PETITS DIVERSOS (BOLETES, BOTONS, CARGOLS, ARANDELES, TAPS, TAPES, PASTA, LLEGUMS, ESCURADENTS, PECES DE CONSTRUCCIONS PETITES,… ).
- RECIPIENTS PER EMMAGATZEMAR ELS OBJECTES (BOLS, PLATS…)
PROCEDIMENT:
EN UN PAPER ESCRIUREM L’OPERACIÓ MATEMÀTICA QUE VOLEM QUE ELS NENS CALCULIN,
A PARTIR DEL MATERIAL FARAN EL CÀLCUL I ESCRIURAN EL RESULTAT EN EL PAPER.
JOC DE PISTES
VOLEU FER DE DETECTIUS??
US PROPOSEM UNA ACTIVITAT MOLT SENZILLA ON ELS VOSTRES INFANTS ES CONVERTIRAN EN UNS INTRÈPIDS DETECTIUS BUSCANT PISTES PER TOTA LA CASA!!
MATERIALS:
- FULLS TIPUS POST-IT.
PROCEDIMENT:
PRÈVIAMENT HAUREM AMAGAT PER CASA PARAULES ENCADENADES (EXEMPLE: COMENCEM PER UNA PISTA ENGANXADA A LA PARET ON ES LLEGEIX LA PARAULA SOFÀ, A CONTINUACIÓ HEM D’ANAR AL SOFÀ ON TROBAREM LA SEGONA PISTA, PER EXEMPLE PORTA, A LA PORTA TROBAREM LA SEGÜENT PISTA, I AIXÍ SUCCESSIVAMENT), UNA PISTA ENS DURÀ A L’ALTRA UN COP L’HAGIN LLEGIT. VOSALTRES HEU D’INDICAR QUINA ÉS LA PRIMERA PISTA QUE HAN DE LLEGIR I ELS INFANTS ANIRAN BUSCANT ELS CARTELLS AMAGATS I LLEGINT LES PARAULES.
LES PRIMERES PARAULES AMAGADES SERAN MOLT FÀCILS (D’UNA SÍL·LABA O DUES SÍL·LABES) I A MESURA QUE AVANÇA EL JOC LES PARAULES PODEN SER DE MAJOR DIFICULTAT.
LA ÚLTIMA PISTA POT SER UN MISSATGE DE FELICITACIÓ PER LA BONA FEINA D’INVESTIGACIÓ.
PLANTEM LLAVORS
QUE N’ÉS DE FASCINANT VEURE LA TRANSFORMACIÓ D’UNA LLAVOR EN UNA PLANTA!!
US PROPOSEM FER L’OBSERVACIÓ CONTINUADA DE LA GERMINACIÓ DE DIFERENTS LLAVORS.
MATERIALS:
- LLAVORS DE LLENTIES, CIGRONS, MONGETES…
- COTÓ FLUIX O PAPER DE CUINA
- POTS DE VIDRE (TIPUS IOGURT) O BOSSES DE PLÀSTIC DE CONGELACIÓ (AQUESTES ENS PERMETRAN ENGANXAR-LES AL VIDRE DE LA FINESTRA I AIXÍ ASSEGURAR L’ESCALFOR I LA LLUM QUE NECESSITA LA LLAVOR)
PROCEDIMENT:
- INTRODUIM EL COTÓ FLUIX O PAPER DE CUINA DINS DEL POT O BOSSA DE PLÀSTIC.
- A CONTINUACIÓ INTRODUÏM LES LLAVORS DE MANERA QUE QUEDIN VISIBLES.
- REGUEM UNA MIQUETA LES LLAVORS
- I A PARTIR D’ARA COMENÇA EL PROCÉS DE CREIXEMENT
- PODEU FOTOGRAFIAR O DIBUIXAR AQUEST APASSIONANT PROCÉS
JUGUEM AMB LES OMBRES
QUE N’ÉS DE DIVERTIT OBSERVAR LA PROJECCIÓ DE LES OMBRES DELS OBJECTES. SEGONS EL MOMENT DEL DIA LES OMBRES CANVIEN, S’ALLARGUEN O S’ESCURCEN.
HO VOLEU PROVAR?
MATERIALS:
- JOGUINES: PLAYMOBILS, NINOS, VEHICLES, ANIMALS, CONSTRUCCIONS…
- OBJECTES DIVERSOS: GOTS, FIGURES, AMPOLLES…
- PAPER I LLAPIS
PROCEDIMENT:
APROFITANT ELS DIES DE SOL SORTIM AL BALCÓ, AL PATI O DAVANT D’UNA FINESTRA, COL·LOQUEM ELS OBJECTES DAVANT O A SOBRE DEL PAPER (SEGONS LA PROJECCIÓ
DE L’OMBRA) I ARA NOMÉS ENS QUEDA RESSEGUIR-LA.
ANEM A LA CERCAVILA
CASTELLERS, GEGANTS, NANS I CAPGROSSOS, BASTONERS, DIABLES, DRACS I BATUCAIRES SÓN ALGUNES DE LES COLLES QUE FORMEN PART DE LA CERCAVILA, PERÒ EN VOLEU CONÈIXER D’ALTRES?
SI CLIQUEU EN AQUEST LINK LES DESCOBRIREU!!
https://clic.xtec.cat/projects/gegants3/jclic.js/index.html
FEM DE PASTISSERS
S’APROPEN LES VACANCES DE PASQUA. AQUEST ANY NO PODREM FER LA MONA A L’ESCOLA, PERÒ LA VERO US PROPOSA FER UN PASTÍS TÍPIC DEL SEU PAÍS, DE L’ARGENTINA.
US ATREVIU A FER UN PIONONO??
INGRENDIENTS:
- 4 OUS
- 4 CULLERADES DE SUCRE
- UNES GOTETES D’ESSÈNCIA DE VAINILLA (OPCIONAL)
- 4 CULLERADES DE FARINA O FARINA DE BLAT DE MORO (EN CAS D’INTOLERÀNCIES)
- UNA CULLERADETA DE LLEVAT
ELABORACIÓ: CLICAR EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:
https://photos.app.goo.gl/R9rXxSQFsrD3tWBf8
FEM UN VOLCÀ D’ESCUMA
VOLEU PRESENCIAR L’ERUPCIÓ D’UN VOLCÀ A CASA VOSTRA??
SEGUIU LES NOSTRES INSTRUCCIONS!!
MATERIAL:
- POTS DE VIDRE
- VINAGRE (SUFICIENT PER OMPLIR CADA POT FINS LA MEITAT)
- BICARBONAT DE SODI
- SABÓ LÍQUID DE PLATS
- COLORANTS ALIMENTARIS O TEMPERA LÍQUIDA
- PURPURINA, ESTRELLETES DE PLÀSTC…(OPCIONAL)
PROCEDIMENT
- OMPLIU CADA POT AMB VINAGRE FINS LA MEITAT
- AFEGIU UNES GOTES DE COLORANT O TEMPERA I BARREGEU
- AFEGIU DUES CULLERADES DE SABÓ LÍQUID I TORNEU A REMENAR
- SI VOLEU, AFEGIU LA PURPURINA O ESTRELLETES
- UN COP TINGUEU PREPARAT CADA POT, AFEGIU UNA CULLERADA DE BICARBONAT I …OBSERVA COM COMENÇA A FER ERUPCIÓ EL VOLCÀ
- SI VOLEU QUE EL VOLCÀ TORNI A ERUPCIONAR, HAUREU D’AFEGIR MÉS BICARBONAT.
Hello again!!!
si voleu podeu dibuixar un ou i el pinteu de molts colors
Bones vacances de Setmana Santa
Easter egg and Easter the bunny
Hello to P5
Espero que estigueu molt i molt bé. Voleu conèixer a Masha, també fa P5, clicqueu a la fotografia i….
THE ELEPHANT DANCE
EL JOC DEL PENJAT DEL MENÚ
ALS NENS I NENES DE P5 ELS ENCANTA JUGAR AL JOC DEL PENJAT A LA CLASSE ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE TAMBÉ HI JUGUEU A CASA.
CADA DIA PODEU ESBRINAR EL MENÚ DE CADA ÀPAT A PARTIR AQUEST JOC.
SUMEM I RESTEM
PER TREBALLAR LA MOTRICITAT FINA I EL CÀLCUL DE SUMES I RESTES AQUESTA SETMANA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT AMB PINCES DE LA ROBA.
MATERIAL: NECESSITAREU PINCES DE LA ROBA I UN SUPORT HORITZONTAL PER PINÇAR-LES (DEPRESSORS, REGLES, TIRES DE PAPER O CARTOLINA…).
PROCEDIMENT: EN UN PAPER ESCRIUREM L’OPERACIÓ MATEMÀTICA QUE VOLEM QUE ELS NENS CALCULIN I EN EL SUPORT HORITZONTAL HAURAN DE REPRESENTAR-LA FENT EL CÀLCUL AMB LES PINCES. PER FINALITZAR HAURAN D’ESCRIURE EL RESULTAT EN EL FULL DE L’OPERACIÓ.
FEM TRAÇ AMB PINTURA O ESCUMA
US PROPOSEM UNA ACTIVITAT QUE ALS NENS I NENES ELS ENCANTA, TREBALLAR EL TRAÇ AMB PINTURA O ESCUMA D’AFEITAR.
MATERIAL: BOSSES D’ESCOMBRARIES PER COBRIR LA TAULA I PINTURA LÍQUIDA O ESCUMA D’AFEITAR.
PROCEDIMENT: FOLRAR LA TAULA AMB LES BOSSES D’ESCOMBRARIES OBERTES I ESCAMPAR LA PINTURA O L’ESCUMA I A GAUDIR FENT TRAÇOS (HORITZONTALS, VERTICALS, INCLINATS, PONTS, ONDULATS, ZIGA-ZAGA…),LLETRES, PARAULES, NÚMEROS, DIBUIXOS…
FEM MANDALES AMB DIFERENTS MATERIALS
UNA ALTRA MANERA DE TREBALLAR LA CREATIVITAT I LA CONCENTRACIÓ ÉS A PARTIR DE LES MANDALES.
MATERIALS:
- FEU UNA RECOL·LECTA DE MATERIALS DIVERSOS I PETITS PER CASA (BOLETES, BOTONS, CARGOLS, ARANDELES, TAPS, TAPES, PASTA, LLEGUMS, ESCURADENTS, PECES DE CONSTRUCCIONS PETITES,…).
- BASES DIVERSES: PLATS, ESTALVIS DE CUINA, TAPES DE CAIXES,…
PROCEDIMENT: UN COP HAGUEM FET LA RECOL·LECTA DE MATERIAL PODEM APROFITAR PER CLASSIFICAR-LOS EN DIFERENTS RECIPIENTS, AIXÒ FACILITARÀ L’ORDRE A L’HORA D’ESCOLLIR ELS MATERIALS PER CONFEGIR DE MANERA HARMONIOSA LA MANDALA.
FEM PASTA DE SAL
LA PASTA DE SAL ÉS UN PRODUCTE MERAVELLÓS QUE S’ELABORA A PARTIR D’UNA RECEPTA MOLT SIMPLE I ES POT FER FÀCILMENT A CASA AMB 3 INGREDIENTS BÀSICS. SI VOLEU PODEU AFEGIR-HI COLORANTS ALIMENTARIS I/O PINTURA.
MATERIALS:
- 1 TASSA DE SAL FINA
- 2 TASSES DE FARINA
- ¾ TASSA D’AIGUA
- PINTURA O COLORANT ALIMENTARI
PROCEDIMENT: ES BARREGEN ELS INGREDIENTS FINS QUE ES TORNA UNA MASSA TOVA.
SI VOLEU AFEGIR PINTURA O COLORANT CALDRÀ FER BOLETES, AFEGIR EL PIGMENT I BARREJAR-LO MOLT BÉ PERQUÈ EL COLOR QUEDI HOMOGENI.
AMB AQUESTA MASSA PODREU CREAR FIGURES DIVERSES, TOT COMBINANT COLORS.
PER ÚLTIM, ES COL·LOCA EN EL FORN PERQUÈ ES COGUI I S’ASSEQUI.
LA PRIMAVERA JA ÉS AQUÍ!!:
LA PRIMAVERA HA ARRIBAT I US PROPOSEM UNES ACTIVITATS ON LES FLORS I ELS INSECTES SÓN ELS PROTAGONISTES.
ELS TROBAREU EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:
https://clic.xtec.cat/projects/estacio2/primaver/jclic.js/index.html
EL MEU DIARI
US PROPOSEM QUE ELS NENS I LES NENES FACIN UN DIARI (EN FULLS, LLIBRETA O AMB EL MATERIAL QUE TINGUEU A CASA) ON PODRAN ESCRIURE LA DATA I UNA FRASE O PARAULA D’ALLÒ MÉS SIGNIFICATIU DEL DIA.
EL TEXT POT ANAR ACOMPANYAT D’UN DIBUIX O IMATGE.
QUAN TORNEM A L’ESCOLA PODREM COMPARTIR EL NOSTRE DIARI AMB ELS COMPANYS.
FIGURES GEOMÈTRIQUES DIVERTIDES
DIBUIXEM LES FIGURES GEOMÈTRIQUES QUE CONEIXEM, LES RETALLEM I LES ENGANXEM EN UN FULL.
A CONTINUACIÓ CONVERTIM AQUESTES FIGURES EN ALLÒ QUE VULGUEM.
FER TRAÇ ÉS BEN DIVERTIT!!
EN UNA SAFATA O EN LA TAPA D’UNA CAPSA HI POSEM SAL, FARINA, SUCRE, SÈMOLA,..
AMB EL DIT PODEM FER DIFERENTS TRAÇOS (INCLINAT, ONDULAT, ZIGA-ZAGA,…).
TAMBÉ PODEM FER LA GRAFIA DELS NÚMEROS QUE CONEIXEM, LLETRES O ALLÒ QUE SE’NS ACUDEIXI.
CAMINETS DE TRAÇ
AMB L’AJUDA DELS ADULTS DIBUIXEM DIFERENTS TRAÇOS EN UN FULL O CARTOLINA I ELS RESEGUIM AMB MATERIALS DIVERSOS (BOTONS, BOLETES DE PLASTILINA, MACARRONS, CIGRONS,…)
EXPERIMENTEM AMB ARRÒS DE COLORS
MATERIAL NECESSARI PER TENYIR L’ARRÒS: ARRÒS, PINTURES DE COLORS I BOSSES TIPUS “ZIP”.
MATERIAL PER EXPERIMENTAR I JUGAR: SAFATA O CAIXA, ESTRIS VARIATS (CULLERES, CULLEROTS, GOTS,… )
PROCEDIMENT PER TENYIR L’ARRÒS: AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ TUTORIAL
LA MEVA CAPSA DE DISFRESSES
SEGURAMENT AQUESTS DIES HEU APROFITAT PER FER ORDRE I NETEJA DE ROBA A CASA.
US PROPOSEM QUE PREPAREU UNA CAPSA O CISTELLA AMB TOTA AQUESTA ROBA (I ALTRES COMPLEMENTS) PERQUÈ ELS INFANTS PUGUIN UTILITZAR-LA PER DISFRESSAR-SE I PASSAR-S’HO D’ALLÒ MÉS BÉ.