P5

19 DE JUNY

AVUI ÉS L’ÚLTIM DIA DEL CURS I ENS VOLEM ACOMIADAR DE TOTES I TOTS VOSALTRES AMB AQUEST VÍDEO. ESPEREM QUE PASSEU UN BON ESTIU I ENS RETROBEM AL SETEMBRE!

https://photos.app.goo.gl/bPAhsgqkbJtGjfmp9

 

 

 

 

Feliç setmana famílies!

Des del cicle d’educació infantil les mestres us volem enviar un missatge de positivisme. Com que tenim moltes ganes de veure’ns hem pensat que podia estar bé colar-nos per aquesta petita finestra virtual. Esperem que ho gaudiu!! Clica a la foto per veure-ho

Que estem amb tots vosaltres de pensament i que estem desitjant que tot això quedi endarrere per poder retrobar-nos de nou a les aules.

Per tal de fer-vos aquests dies un xic més divertits i distrets us anirem penjant petites propostes que esperem que us agradin i enriqueixin el vostre  dia a dia.

SETMANA DEL 12 AL 19 DE JUNY

DON CABALLITO DE MAR

AQUESTA SETMANA ENS ENDINSAREM AL FONS DEL MAR PER GAUDIR D’UN CONTE EN EL QUE DESCOBRIREU ALGUNES ESPÈCIES DE PEIXOS QUE US SORPRENDRAN I US DEIXARAN BOCABADATS.

https://www.youtube.com/watch?v=OHGL7hZ6OkA

 

DOCUMENTAL “EL CAVALLET DE MAR”

CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ I GAUDIU D’UNES IMATGES IMPRESSIONANTS:

https://youtu.be/T5iTMQPbyDA

CLASSIFIQUEM ELS PEIXOS

A PARTIR DEL CONTE DON CABALLITO DE MAR HEM DESCOBERT QUE HI HAN MOLTS PEIXOS QUE PER SOBREVIURE EN EL MAR UTILITZEN LA TÈCNICA DEL CAMUFLATGE.

TAMBÉ HEM DESCOBERT QUE EN ALGUNES ESPÈCIES EL MASCLE ÉS L’ENCARREGAT DE CUIDAR EL OUS QUE PON LA FEMELLA.

US PROPOSEM QUE FEU UN LLISTAT D’AQUESTS PEIXOS I ELS CLASSIFIQUEU SEGONS AQUESTES CARACTERÍSTIQUES.

ANEM A PESCAR

US PROPOSEM FER DE PESCADORS SENSE SORTIR DE CASA.

NECESSITAREU OMPLIR UN RECIPIENT AMB AIGUA I AMB TAPS DE PLÀSTIC.

AMB L’AJUDA DE DOS PALS DE POLO (O SIMILARS) CALDRÀ QUE  “PESQUEU” ELS TAPS.

PER FER LA L’ACTIVITAT MÉS DIVERTIDA  US PROPOSEM QUE JUGUEU  DUES PERSONES O MÉS.  LA DINÀMICA SERÀ DIFERENT I  AQUEST COP NECESSITAREU  ESCRIURE NÚMEROS A SOTA DELS TAPS. PER TORNS COMENÇAREU L’ACTIVITAT DE  PESCA. AL FINALITZAR, I A PARTIR DE LA SUMA, CALDRÀ QUE COMPROVEU QUI HA ACONSEGUIT LA MÀXIMA PUNTUACIÓ EN AQUESTA PESCA FAMILIAR.

TREBALLEM LA SIMETRIA AMB PECES DE LEGO O FUSTES

TREBALLAR EL CONCEPTE MATEMÀTIC DE LA SIMETRIA DES DE CASA POT SER FÀCIL I DIVERTIT. 

NECESSITAREU TRAÇAR  UNA LÍNIA VERTICAL (EIX DE SIMETRIA) SOBRE UNA BASE (TAULA, SAFATA, TERRA…). 

EN UN COSTAT DE L’EIX ELS INFANTS COL·LOCARAN PECES DE LEGO O CONSTRUCCIONS DE FUSTA I A L’ALTRE COSTAT CALDRÀ REPETIR LA MATEIXA COMPOSICIÓ DE MANERA SIMÈTRICA, ÉS A DIR, FENT L’EFECTE MIRALL.

ELS INFANTS TAMBÉ PODEN FER LES COMPOSICIONS AMB ALTRES MATERIALS QUE TINGUEU A CASA.

SI CLIQUEU EN AQUEST ENLLAÇ PODEU VEURE UN VÍDEO AMB UN EXEMPLE DE PROPOSTA:

https://www.youtube.com/watch?v=8RfmxZ8poAY

 

ENDEVINA QUI ÉS QUI

LES MASCARETES HAN ENTRAT A FORMAR PART DEL NOSTRE DIA A DIA. DAVANT D’AQUEST FET, ELS ULLS I LES MIRADES HAN ESDEVINGUT ELS PROTAGONISTES DE LA NOSTRA RELACIÓ AMB ELS ALTRES FORA DE CASA.

A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT US PROPOSEM QUE IDENTIFIQUEU ELS ULLS D’ALGUNES MESTRES QUE PARTICIPEN EN ACTIVITATS DE P5 I ENS ESCRIVIU ELS SEUS NOMS.

RECORDEU QUINES SÓN AQUESTES MESTRES? 

US AJUDEM UNA MIQUETA, NOSALTRES US RECORDEM ELS SEUS NOMS I VOSALTRES ELS HEU DE RELACIONAR AMB LES SEVES MIRADES:

MARINA, SANDRA, CRISTINA, NOELIA, LAIA, ANNA, VERO, MARIA DEL MAR I NÚRIA.

ESPEREM LES VOSTRES RESPOSTES!!!

 

SOC JO

CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SOC JO”.

ABANS D’ACABAR EL CURS US PROPOSEM QUE FEU EL SOC JO DEL MES DE JUNY.

ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT. 

EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS JUNY..

EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN  AMB LLAPIS I SENSE PINTAR. 

ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).

AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.

 

EL JOC DE LES MATEMÀTIQUES

SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU GAUDIR DE DIFERENTS PROPOSTES I JOCS MATEMÀTICS PER TREBALLAR LA NUMERACIÓ,  EL CÀLCUL, LA LÒGICA MATEMÀTICA I L’ORGANITZACIÓ ESPACIAL I TEMPORAL:

https://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic.js/index.html

 

100 PARAULES PER ESCRIURE

EN EL SEGÜENT ENLLAÇ US PROPOSEM UN GRAPAT D’ACTIVITATS D’ALLÒ MÉS DIVERTIDES PER TREBALLAR L’ESCRIPTURA: 

https://clic.xtec.cat/projects/100paraules/jclic.js/index.html

ANGLÈS

HELLO, GOOD MORNING

HOW ARE YOU?

ARE YOU TIRED, HAPPY, SAD?

ESPERO QUE ESTIGUEU BÉ.

COM VEIEU JA S’ACABA L’ESCOLA, EL DIA 19 JA ÉS L’ÚLTIM DIA. 

AQUESTA SETMANA US DEIXO AQUESTES ACTIVITATS PER ANAR FENT. 

QUAN ACABEU PODEU SEGUIR REPASSANT LES ALTRES.

 

. QUÈ FAS PRIMER DE TOT AL MATÍ QUAN ET DESPERTES ?

FAS EL MATEIX QUE EL NOSTRE AMIC MATT?

CLICA SOBRE CADA TÍTOL  BLAU

Wake Up! Daily Routines Song for Kids

 

The Hello Song For Children | Preschool, Kindergarten, Learn English

 

. PER CANTAR I BALLAR

SING AND DANCE

Hello Song ABCs 123s for Kids

EL MEU AMIC HA ANAT AL ZOO

 I ENS VOL CANTAR UNA CANÇÓ

https://youtu.be/Oat–z2317M

 

QUÈ VEUS? 

COM ES DIUEN?

What Do You See? Song | Nature and Animals | Learn 12 Words English Matt VS Bat

SAPS FER EL QUÈ FAN AQUESTS ANIMALS?

     https://youtu.be/wCfWmlnJl-A

.RECORDES AQUESTA CANÇÓ?

Finger Family Song – Zoo Animals With Matt | Learn English Kids

 

SAPS LES LLETRES DE L’ABECEDARI?

Match Uppercase and Lowercase Letters | Alphabet Matching Game

 

Learning Games for Kindergarten | Educational Kids Games | Rhyming Words Games | Word Rhyme Maze Puzzle

 

AQUEST CURS HA ESTAT DIFERENT PER TOTS I TOTES TANT PER VOSALTRES, LES FAMÍLIES, COM PER ELS/LES MESTRES I L’ESCOLA. 

HO HEM ACONSEGUIT: 

ENS HEM QUEDAT A CASA!

M’ACOMIADO AMB AQUESTA CANÇÓ

BON ESTIU

ANNA

The Rainbow Song | Signing Time | TLH TV – YouTube

SETMANA DEL 5 AL 12 DE JUNY

EL REGAL

GAUDIU AQUESTA SETMANA D’UN DELS CONTES QUE VAM EXPLICAR A L’ESCOLA. 

EL RECORDEU?

https://www.youtube.com/watch?v=4cBxBxbaypI

LA BOTIGUETA DE CASA

RECORDEU L’AULA DE JOC SIMBÒLIC?

QUE BÉ QUE US HO PASSEU ALLÀ, EH?

DONCS ESCOLTEU LA PROPOSTA QUE US FA LA VERO EN AQUEST VÍDEO:

https://photos.app.goo.gl/qxMUKbXdTbFhv8Ex8

PUZZLE AMB CAPSA DE CEREALS

A PARTIR DEL CONTE DE “EL REGAL” HEM RECORDAT QUE DE VEGADES LES COSES MÉS IMPORTANTS NO SÓN LES QUE ES PODEN COMPRAR. I DE VEGADES ELS JOCS MÉS DIVERTITS ELS PODEM FER NOSALTRES.

US ATREVIU??

https://photos.app.goo.gl/DZbUitMSLiQPe4gP6

LES VOSTRES 7 DIFERÈNCIES

DURANT 3 SETMANES HEU GAUDIT BUSCANT LES DIFERÈNCIES ENTRE LES IMATGES DE LA NÚRIA, DE LA VERO I DE LA M. MAR. DONCS ARA US TOCA A VOSALTRES!!

US ANIMEM A QUE AMB AJUDA DE LA FAMÍLIA US FEU 2 FOTOS AMB 7 DIFERÈNCIES ENTRE ELLES I ENS LES ENVIEU. AQUEST COP SEREM NOSALTRES LES QUE LES HAUREM DE BUSCAR I ENVIAR-VOS LA SOLUCIÓ. VOSALTRES HAUREU DE LLEGIR LES RESPOSTES I ENS HAUREU DE CONTESTAR SI HEM ENCERTAT O NO.

QUE BÉ QUE ENS HO PASSAREM!!

TREBALLEM LA DIRECCIONALITAT AMB ESTRIS DE CUINA

LA DARRERA SETMANA, EN L’ACTIVITAT DE LES 7 DIFERÈNCIES ALGUNS DE VOSALTRES HEU TINGUT DIFICULTATS PER TROBAR-LES EN LES DUES IMATGES DE LA M.MAR.

HAN SIGUT EL CAS DE  LA DIRECCIONALITAT DE LA GERRA I DEL TOVALLÓ 

ÉS PER AIXÒ QUE AVUI US PROPOSEM TREBALLAR LA DIRECCIONALITAT DES DE CASA UTILITZANT ESTRIS DE LA CUINA.

PER DONAR-VOS IDEES US DEIXEM ALGUNS EXEMPLES, VOSALTRES PODEU FER-NE D’ALTRES.

ELS NENS HAN DE COL·LOCAR ELS ESTRIS EXACTAMENT DE LA MATEIXA MANERA.

ELS ALIMENTS

CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU TREBALLAR DIFERENTS CONTINGUTS MATEMÀTICS, DE LECTOESCRIPTURA I DE DESCOBERTA DE L’ENTORN:

https://clic.xtec.cat/projects/ali_log_ca/jclic.js/index.html

P5 ANGLÈS 

AQUESTA SETMANA ESPERO QUE GAUDEIXIS DE TOTS AQUESTS VÍDEOS I DELS CONTES 

JA SAPS DIR BONA TARDA EN ANGLÈS?

CANÇÓ DE LES EMOCIONS, SI VOLS  POTS BALLAR

POT SER NO SEMPRE ESTÀS CONTENT, A VEGADES ENFADAT I A VEGADES TRIST

 

CANÇÓ PER PRACTICAR COM ET RENTES LES MANS? 

CANÇÓNS PER BALLAR 

AQUESTA CANÇÓ ES DIU AQUEST SÓC JO

A VEURE SI SAPS FER EL FAN EN AQUESTS VÍDEOS

AQUÍ POTS ESCOLTAR AQUEST CONTE ES DIU “JO M’AGRADO”

 

AQUÍ TENS UN CONTE PER ESCOLTAR QUE ES TITULA “NO ET MENGIS LA MESTRA”

ESPERO QUE ESTIGUIS MOLT BÉ

 

SETMANA DEL 29 DE MAIG AL 5 DE JUNY

EL SOMBRERO DE BRUNO

AQUESTA SETMANA LA MARIA DEL MAR ENS EXPLICA UN CONTE SOBRE LA  IMPORTÀNCIA DE L’AMISTAT I EL RESPECTE CAP ALS AMICS.

https://photos.app.goo.gl/SFWvpVRCgkFmWou28

FEM EL NOSTRE BARRET 

US AGRADARIA FER UN BARRET COM EL DEL BRUNO?

EN EL SEGÜENT VÍDEO LA NÚRIA US EXPLICA COM FER UN BARRET DE PAPER:

https://photos.app.goo.gl/feJKHVLR7PPtMbE89

TREBALLEM LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA ONLINE

A PARTIR DEL TREBALL DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA  (IDENTIFICACIÓ I UTILITZACIÓ DELS DIFERENTS SONS QUE CONSTITUEIXEN EL LLENGUATGE) AFAVORIM L’ADQUISICIÓ DEL PROCÉS LECTOESCRIPTOR.

A PARTIR DE LES ACTIVITATS QUE ES PROPOSEN EN EL SEGÜENT ENLLAÇ ELS INFANTS PODRAN FER UN TREBALL DE DISCRIMINACIÓ AUDITIVA D’ALGUNS SONS I RELACIONAR-LOS AMB LES CORRESPONENTS GRAFIES (LLETRES), SÍL·LABES I PARAULES.

https://clic.xtec.cat/projects/concfono/jclic.js/index.html

SOC JO

CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SÓC JO”.

EL MES DE MAIG  ESTÀ A PUNT D’ACABAR-SE I NO HEM POGUT REALITZAR AQUESTA TASCA A LA CLASSE, ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE LA POGUEU REALITZAR A CASA.

ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT. 

EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS MAIG..

EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN  AMB LLAPIS I SENSE PINTAR. 

ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).

AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.

JUGUEM AMB ELS DAUS

VOLEU FER CÀLCUL MENTAL A PARTIR D’UN JOC AMB DAUS?? LA VERO EN AQUEST VIDEO US EXPLICA COM FER-HO!!

https://photos.app.goo.gl/u2ZjAWyPy2YVKsxcA

LES 7 DIFERÈNCIES

US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA  MAR??? 

LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!

P5 ANGLÈS 

HOLA COM ESTÀS???

 

 

1-UNA CANÇÓ PER SALUDAR-TE

https://youtu.be/x23rTDl4AMs

2- CONEIXES EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP

3-QUÈ FAS AL MATÍ QUAN ET DESPERTES???

SONG ABOUT DAILY ROUTINES 

4-JA SAPS VESTIR-TE SOL???

EL TEDDY BEAR ENCARA NO,

EL VOLS AJUDAR?

AQUÍ TENS EL VOCABULARI EN CATALÀ 

MIRA BÉ LES IMATGES  QUE T’AJUDARÀ A VESTIR L’ÓS

CLICA A SOBRE DE LA PARAULA QUE HI HA ESCRITA A SOTA.

VEURÀS QUE HI HA DIBUIXOS……A VEURE SI SAPS QUE ÉS ?

BEAR P5

ARA JA POTS VESTIR EL TEDDY BEAR

Teddy Dresser

 

5-ART

SI TENS PEDRES PETITES PER PINTAR O UN FULL BLANC POTS DIBUIXAR LES COSES QUE FAS AL MATÍ O ABANS D’ANAR A DORMIR

CLICA SOBRE LA PARAULA I S’BRE UN POSTER

ART

6-PUZZLES. ET PROPOSO QUE FACIS AQUETS PUZZLES.

T’AGRADA FER PUZZLES?

HAS VIST LA PEL.LÍCULA DE MADAGASCAR?

1--MADAGASCAR FILM

https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/for-kids/166241-penguins-from-madagasca

RECORDES EL CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA

2-LITTLE RED RIDING HOOD

https://puzzlefactory.pl/en/puzzle/play/cartoons/242307-hood

MOLT BÉ, ESPERO QUE PUGUIS FER-HO 

I QUE T’HO PASSIS MOLT BÉ.

BYE, BYE

 

 

SETMANA DEL 22 AL 29 DE MAIG

LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ EN EL CAP

US VE DE GUST ESCOLTAR UN CONTE D’ALLÒ MÉS DIVERTIT?

DONCS CLIQUEU A LA IMATGE DE LA MARIA DEL MAR I GAUDIU D’UNA  HISTÒRIA ON LES CAQUES SÓN LES PROTAGONISTES!!

https://photos.app.goo.gl/fY3pDrJfU7zgWiXEA

MODELEM LES CAQUES DELS ANIMALS AMB PLASTILINA

SOU CAPAÇOS DE MODELAR AMB PLASTILINA LES CAQUES DE CADA UN DELS ANIMALS QUE SURTEN AL CONTE?

RECORDEU QUE NO TOTES TENEN LA MATEIXA FORMA NI EL MATEIX TAMANY!!

AH!! I NO TOTS ELS ANIMALS VAN FER LA MATEIXA QUANTITAT DE CAQUES!!

ENS ENCANTARIA QUE ENS ENVIÉSSIU UNA FOTO AMB EL VOSTRE TREBALL DE MODELATGE I QUE AL COSTAT DE CADA CACA ESCRIVISSIU EL NOM DE L’ANIMAL QUE L’HA FET.

RECEPTA DE CUINA: FEM TRUFES !!

US TORNEM A ANIMAR A FER UN TREBALL DE MODELATGE, PERÒ AQUEST COP AMB XOCOLATA!!

HEU FET ALGUNA VEGADA TRUFES DE XOCOLATA?

EN EL SEGÜENT VIDEO LA VERO US EXPLICA COM FER-LES!!https://photos.app.goo.gl/aupDbST1JqvbS8oc8

 

UN MÓN PLE DE FORMES GEOMÈTRIQUES

SI FEM UN COP D’ULL AL NOSTRE ENTORN PODREM OBSERVAR QUE LES FORMES GEOMÈTRIQUES ESTAN PER TOT ARREU.

SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ HO PODREU COMPROVAR:

https://clic.xtec.cat/projects/figgeom/jclic.js/index.html

I ARA US ATREVIU A FER DE DETECTIUS A CASA VOSTRA (O AL CARRER) I BUSCAR FORMES GEOMÈTRIQUES?

PODEU FER UNA GRAELLA COM LA QUE US PROPOSEM A CONTINUACIÓ  I ANOTAR ON HEU TROBAT LES VOSTRES FORMES GEOMÈTRIQUES:

COM FER UN TAUMÀTROP?

UNA NENA DE LA CLASSE DELS BATUCAIRES ENS PROPOSA FER UNA DIVERTIDA JOGUINA ÒPTICA: EL TAUMÀTROP.

SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ DESCOBRIREU COM FER-HO:

http://quepodemferavui.blogspot.com/2013/11/fem-un-taumatrop-un-queee-vols-saber.html

 


LES 7 DIFERÈNCIES

US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA  VERO???

LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!

 

 

ANGLES P5

HELLO !!!!!

COM ESTÀS? ESPERO QUE MOLT I MOLT BÉ, I SEGUR QUE ESTÀS APRENENT MOLTES COSES

tiger

COM QUE EL CONTE JA EL CONEIXES , ARA EL  POTS ESCOLTAR EN ANGLÈS. DESPRÉS POTS APRENDRE LA CANÇÓ.

CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA.

https://youtu.be/vmZIWZlzLnM

 

CANÇÓ DE LA CAPUTXETA VERMELLA

Little Red Riding Hood – Debbie and Friends

ARA APRENDRÀS LES PARTS DEL COS. REPATEIX LES PARUALES. 

TALKING CARDS PARTS DELCOS

Kids vocabulary – Body – parts of the body – Learn English for kids – English educational video

Body Parts Talking Flashcards

 

I ARA SAPS DIR EN ANGLÈS PER QUÈ SERVEIXEN LES PARTS DEL COS?

SI MIRES AQUESTA CANÇO APRENDRÀS A DIR-HO EN ANGLÈS

https://youtu.be/-Lg2jv2t_fg

JOC DE MEMORIA

AQUEST JOC ÉS PER TROBAR LA PARELLA

Body Parts ESL Memory Game

 

CANÇÓ MY DAILY ROUTINES

SI MIRES ELS VIDEOS APRENDRÀS A DIR EN ANGLÈS QUE FAS CADA MATÍ, QUAN ET DESPERTES

Wake Up! Daily Routines Song for Kids

https://youtu.be/I0lPqkGf13

ESPERO QUE GAUDEIXIS DE LES ACTIVITATS

GOOD BYE

Bye Bye Goodbye - Super Simple Songs

 

SETMANA DEL 15 AL 22 DE MAIG

THE VERY HUNGRY CATERPILLAR

FA UNS DIES L’ANNA D’ANGLÈS US VA COMPARTIR UN LINK AMB EL CONTE “THE VERY HUNGRY CATERPILLAR”.

AQUEST ÉS UN CONTE QUE LI AGRADA MOLT A LA VERO, ÉS PER AIXÒ QUE LI HA FET MOLTA IL·LUSIÓ EXPLICAR-VOS-EL EN AQUEST VÍDEO:

https://photos.app.goo.gl/w7cDuT79mhDjnHXC8

I ARA EL VOLEU ESCOLTAR EN CATALÀ?

https://youtu.be/CmcjCkLjD3Y

 

QUÈ HA MENJAT L’ERUGUETA GOLUDA?

FEM UNA MIQUETA DE MEMÒRIA!!

SOU CAPAÇOS DE RECORDAR QUÈ HA MENJAT L’ERUGUETA GOLUDA AL LLARG DE LA SETMANA??

US PROPOSEM QUE ESCRIVIU ELS NOMS DELS DIES DE LA SETMANA I AL COSTAT DIBUIXEU O ESCRIVIU EL QUE HA MENJAT CADA DIA I LA SEVA QUANTITAT.

US ANIMEM A COMPARTIR AQUESTA ACTIVITAT ENVIANT-NOS UNA FOTO!!!

 

ANIMALETS PETITS DEL NOSTRE ENTORN

SI CLIQUEU EL SEGÜENT LINK TROBAREU TOT UN SEGUIT D’ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA I MATEMÀTIQUES A PARTIR D’ALGUNS ANIMALETS PETITS DEL NOSTRE ENTORN:

https://clic.xtec.cat/projects/apetits/jclic.js/index.html

 

US VOLEU MENJAR A L’ERUGUETA GOLUDA?

SI US AGRADA LA FRUITA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT D’ALLÒ MÉS BONA !!

FEM L’ERUGUETA GOLUDA PER BERENAR??

EN LA SEGÜENT IMATGE L’ERUGUETA ESTÀ FETA AMB ALGUNES FRUITES, PERÒ SEGUR QUE VOSALTRES TENIU ALTRES IDEES PER FER-LA !!

LES VOLEU COMPARTIR AMB NOSALTRES?

 

CUCS EN MOVIMENT

VOLEU FER UN PETIT EXPERIMENT AMB PAPER DE CUINA, RETOLADORS I AIGUA?

EN EL VÍDEO QUE US HA FET LA NÚRIA DESCOBRIREU COM:

https://photos.app.goo.gl/Y19kHtZpW8Cqsvad7

LES 7 DIFERÈNCIES

US PROPOSEM UN PETIT REPTE, SOU CAPAÇOS DE TROBAR LES 7 DIFERÈNCIES ENTRE LES DUES FOTOS DE LA NÚRIA??? LES HEU TROBAT?? ESCRIVIU-LES EN UN FULL I ENS LES PODEU PASSAR PER MAIL!!

P5 ANGLÈS

P5 SETMANA DEL 15 AL 29

US AGRADEN ELS CONTES?

ESPERO QUE LA RESPOSTA ÉS UN SÍ MOLT GRAN !!!!!

AVUI PODEU ESCOLTAR EL CONTE DELS TRES PORQUETS

1- RECORDEM LA HISTÒRIA 

Three Little Pigs (3 Little Pigs) | Fairy Tales and Bedtime Stories for Kids | Fable

2- AQUÍ TENIU LA CANÇÓ DELS TRES PORQUETS

Three little pigs song

US HA AGRADAT EL CONTE???

UNA MICA O  MOLT, ?

DONCS COM QUE HO HEU FET MOLT BÉ ARA US TOCA FER DUES SORPRESES:

3- AQUÍ TENIU UN JOC DE MEMÒRIA

Sarah & Duck| Show

4- US AGRADA FER PUZZLES

I ARA APRENDREM A DIR EL NOM D’ALGUNES JOGUINES: 

5- US AGRADEN LES JOGUINES , EN ANGLÈS ES DIUEN TOYS

AQUÍ TENIU UN JOC  I UNA CANÇÓ.

PER APRENDRE COM ES DIUEN

 

Toys Talking Flashcards

 

Toys GAME

 

Kids vocabulary – Toy – toy vocab – Learn English for kids – English educational video


I PER ÚLTIM UNA CANÇÓ 

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI&t=36s

ET FELICITO PER FER TOTES LES FEINES 

 

 

 

 

SETMANA DEL 8 AL 15 DE MAIG

ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA

UN COP MÉS US CONVIDEM A GAUDIR UNA ESTONA AMB  UN  DELS CONTES QUE EL DRAC DE LA BIBLIOTECA ENS VA PORTAR A L’ESCOLA.

AQUEST COP ES TRACTA D’UNA ZEBRA, RECORDEU EL SEU NOM?

https://www.youtube.com/watch?v=8KgfWWIh1OY

FEM EL VESTIT DE LA ZEBRA CAMIL·LA

US PROPOSEM QUE VESTIU A LA ZEBRA CAMIL·LA AMB 7 RATLLES DIFERENTS A LES DEL CONTE. 

US FEM ARRIBAR UNA IMATGE DE LA CAMIL·LA PERQUÈ LA POGUEU IMPRIMIR O CALCAR DES DE LA PANTALLA DE L’ORDINADOR. 

QUAN TINGUEU EL SEU DIBUIX LI PODEU DIBUIXAR, ESTAMPAR O ENGANXAR LES 7 RATLLES QUE LI FALTEN AMB LA TÈCNICA O MATERIAL QUE VOLGUEU.

AL COSTAT DE CADA RATLLA LI PODEU POSAR EL NÚMERO QUE LI CORRESPON (COM EN EL CONTE) I AL COSTAT PODEU ESCRIURE AMB QUÈ L’HEU FET (AMB PINTURA, AMB CORDILL, AMB FIL, AMB ROBA…).

UN COP TINGUEU A LA CAMIL·LA BEN VESTIDA ENS ENCANTARIA QUE ENS ENVIÉSSIU UNA IMATGE DEL VOSTRE TREBALL  AL MAIL DE LA CLASSE.

 

CÀLCUL MENTAL AMB LA ZEBRA CAMIL·LA

UN COP MÉS CONVIDEM A LA IMAGINACIÓ DE LES FAMÍLIES PER INVENTAR-SE PETITS PROBLEMES DE CÀLCUL MENTAL A PARTIR D’UN CONTE.

EXEMPLES:

  • “SI LA CAMIL·LA TENIA 7 RATLLES PERÒ EL VENT SE’N HAGUÉS ENDUT 2, QUANTES RATLLES LI HAGUÉSSIN QUEDAT?”
  • “SI A LA CAMIL·.LA LI HAGUÉSSIN REGALAT 2 RATLLES  LA SERP I 3 RATLLES EL CARGOL, QUANTES RATLLES TINDRIA EN TOTAL?

DEL VOLUM AL PLA

HEU PROVAT ALGUNA VEGADA DE FER UNA CONSTRUCCIÓ I DESPRÉS DIBUIXAR-LA?

A L’ESPAI COMPARTIT DE CONSTRUCCIONS QUE FEM AMB LA LAURA ELS NENS TENEN L’OPORTUNITAT DE PODER REPRESENTAR SOBRE PAPER ALLÒ QUE HAN CONSTRUÏT EN VOLUM.

US PROPOSEM QUE CREEU LES VOSTRES CONSTRUCCIONS (AMB PECES DE FUSTA, DE PLÀSTIC, LEGOS O ALTRES MATERIALS QUE POGUEU UTILITZAR PER CONSTRUIR) I  QUE A PARTIR DEL DIBUIX FEU LA SEVA REPRESENTACIÓ SOBRE PAPER.

FEM UNA MÀQUINA DE SUMAR

AMB AQUESTA MÀQUINA DE SUMAR, FABRICADA AMB MATERIALS RECICLATS, PODEM CONTAR I FER SUMES DE MANERA DIVERTIDA.

ÉS MOLT FÀCIL DE FER, LA VERO US HO DEMOSTRA EN AQUEST VÍDEO!!

https://photos.app.goo.gl/hf7bqtbEhBABbAqH7

JUGUEM AMB LA LLUM

US PROPOSEM JUGAR AMB LA LLUM SIMPLEMENT AMB UNA LLANTERNA, TUBS DE PAPER HIGIÈNIC, FILM TRANSPARENT DE CUINA I UNS RETOLADORS.

VOLEU SABER COM? NOMÉS HEU DE CLICAR EN L’ENLLAÇ I VEURE EL VÍDEO QUE US HA FET LA NÚRIA!!

 https://photos.app.goo.gl/yb2eC9Li67f4bRnx6

 

FAMILIES, PER FINALITZAR, US CONVIDEM A QUE FEU UN COP D’ULL A L’ACTIVITAT  “.LECTOESCRIPTURA BOSSA AMB OBJECTES”  QUE P4 HA PENJAT EN EL SEU APARTAT I ON LA SÍLVIA US EXPLICA MOLT BÉ EL PROCÉS DE LECTOESCRIPTURA DELS INFANTS I COM L’HEM D’ENTENDRE I TREBALLAR.

ESPEREM QUE US SIGUI D’UTILITAT.

https://photos.app.goo.gl/1RUWUaYEcddXryyR9

ANGLÈS P5

HOLA FAMÍLIES ESPERO QUE SEGUIU IGUAL DE BÉ. US DEIXO UNES ACTIVITATS PELS VOSTRES INFANTS. SI TENIU ALGUN DUBTE ELS HI PODEU COMUNICAR A LES TUTORES QUE JA M’ARRIBARÀ EL COMENTARI.

GRÀCIES

ANNA

CANÇÓ I CONTE DE ELMER L’ELEFANT

Elmer The Elephant song (hokey pokey)

1-CANÇÓ

 

2-CONTE 

https://youtu.be/BSo9fQmpZs0

 

3-MIRA EL VÍDEO I FES EL QUE FAN 

Classroom Commands: Sit down / Stand up ESL Video

stand up

4-A VEURE SI SAPS QUE SÓN !!!

What is this? ESL Video Lesson

this that

5- QUIN ANIMAL ÉS?

What animal is this? ESL Video Lesson

animals

6- CANÇÓ WHAT’S THIS?…IT IS A CAT

What’s This? What’s That? | Kids Songs | Super Simple Songs

7- SI ESTÀS CONTENT POTS CANTAR AQUESTA CANÇÓ 

If You’re Happy | Super Simple Songs

8- SAPS DIR ELS NÚMEROS EN ANGLÈS ?

JOC PER APRENDRE A PRONUNCIAR ELS NÚMEROS

Learn to Count | More Than, Less Than Activity

ESPERO QUE US HAGIN AGRADAT MOLT LES ACTIVITATS

US POSO UNA FOTO MEVA:

hello friend

 

SETMANA DEL 29 D’ABRIL AL 8 DE MAIG

ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA

SI CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PODREU GAUDIR D’UN ALTRE DELS CONTES QUE ENS VA PORTAR EL DRAC DE LA BIBLIOTECA, AQUESTA VEGADA, PERÒ, EXPLICAT PER LA MARIA DEL MAR.

https://photos.app.goo.gl/aR457e4F29Yw23Hk9

A PARTIR DEL CONTE DEL FREDERICK US PROPOSEM LA SEGÜENT ACTIVITAT PLÀSTICA: 

RECOLLINT COLORS 

EN EL LLIBRE, LEO LIONNI UTILITZA UNA BARREJA  DE TÈCNIQUES ENTRE L’AQUAREL·LA I RETALLS DE PAPER.

US PROPOSEM QUE US INSPIREU EN LES SEVES IL·LUSTRACIONS I “RECOLLIU ALGUNS COLORS”.

AMB AQUAREL·LES O PINTURA DILUIDA PODEU PINTAR LES GOTES DE COLORS I AMB PAPER ESTRIPAT PODEU FER EN FREDERICK I ALTRES DETALLS QUE VOLGUEU AFEGIR EN LA VOSTRA COMPOSICIÓ.

CÀLCUL MENTAL AMB EN FREDERICK

US PROPOSEM QUE TREBALLEU EL CÀLCUL MENTAL DE SUMES I RESTES A PARTIR DEL CONTE DEL FREDERICK I DE LA VOSTRA IMAGINACIÓ.

EXEMPLES:

“SI UN RATOLÍ VA RECOLLIR 4 NOUS I UN ALTRE RATOLÍ EN VA RECOLLIR 3, QUANTES NOUS VAN RECOLLIR EN TOTAL?”

“ SI EN EL CAU TENIEN 5 BOLETS I EN FREDERICK SE’N VA MENJAR 2, QUANTS BOLETS ELS HI VAN QUEDAR?”

 

SOC JO 

CADA MES A LA CLASSE, ELS NENS I NENES DE P5 FEM UNA REPRESENTACIÓ EN DIBUIX DEL NOSTRE COS, NOSALTRES LI DIEM EL “SÓC JO”.

EL MES D’ABRIL ESTÀ A PUNT D’ACABAR-SE I NO HEM POGUT REALITZAR AQUESTA TASCA A LA CLASSE, ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE LA POGUEU REALITZAR A CASA.

ELS VOSTRES FILLS JA CONEIXEN EL PLANTEJAMENT DE L’ACTIVITAT. 

EN UN FULL DIN-A4 I EN POSICIÓ VERTICAL CALDRÀ ESCRIURE EL NOM A DALT DE TOT I A SOTA EL NOM DEL MES CORRESPONENT, EN AQUEST CAS ABRIL.

EL DIBUIX CAL QUE EL REALITZIN  AMB LLAPIS I SENSE PINTAR. 

ÉS IMPORTANT QUE NO ELS AJUDEU A COMPLETAR EL SEU DIBUIX NI QUE ELS MENCIONEU QUINES PARTS DEL COS NO HAN DIBUIXAT (SI ES DÓNA EL CAS).

AGRAIRÍEM QUE POGUÉSSIU COMPARTIR AQUEST TREBALL AMB NOSALTRES A PARTIR D’UNA FOTOGRAFIA I ENS L’ENVIESSIU AL CORREU DE LA CLASSE.

 

CONFEGIM PARAULES

ALGUNES  DE LES ACTIVITATS QUE PROPOSEM EN ELS RACONS DE LLENGUA DE LA CLASSE SÓN LES ACTIVITATS DE CONFEGIR PARAULES AMB MATERIALS DIVERSOS.

NOSALTRES US PROPOSEM DOS TIPUS D’ACTIVITATS.:

  • CONFECCIÓ DE PARAULES AMB REFERENTS  A PARTIR DEL JOC QUE TROBAREU EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://clic.xtec.cat/projects/paraule4/jclic.js/index.html

CONFECCIÓ DE PARAULES LLIUREMENT A PARTIR DE L’EXPLICACIÓ QUE LA NÚRIA ENS FA EN EL SEGÜENT VÍDEO:

https://photos.app.goo.gl/xKt93iNBjoJuLPtj7

 

ANEM AL CINEMA?

QUÈ US SEMBLA SI PREPAREU UNA SESSIÓ DE CINEMA A CASA?

ESCOLLIU AMB LA FAMÍLIA UNA PEL·LÍCULA QUE US AGRADARIA VEURE… ARA NOMÉS ENS FALTA L’AMBIENTACIÓ:

  • FEU EL CARTELL ON ESCRIUREU EL TÍTOL  DE LA PEL·LÍCULA, TAMBÉ HI PODEU FER UN DIBUIX REPRESENTATIU.
  • FEU LES ENTRADES ON PODEU DETALLAR  EL TÍTOL DE LA PEL·LÍCULA, LA DATA, L’HORA  I EL LLOC DE LA CASA (MENJADOR, HABITACIÓ ESTUDI,…) EN EL QUE ES PROJECTARÀ.
  • PODEU ACOMPANYAR LA VOSTRA SESSIÓ DE CINEMA AMB UN BOL DE CRISPETES.

GAUDIU DE LA PEL·LÍCULA!!

 

LLENGUA DE SIGNES

UNA NENA DE LA CLASSE DELS BATUCAIRES VA PORTAR UN ABECEDARI DE LLENGUA DE SIGNES. A PARTIR D’AQUÍ VAM CONVIDAR A UNA MARE QUE ENS VA ENSENYAR MOLTES MÉS COSES D’AQUESTA MANERA DE COMUNICAR-SE QUE UTILITZEN LES PERSONES SORDES I MUDES..

PER PARLAR S’UTILITZEN PRINCIPALMENT LES MANS I LA CARA.

VOLEU APRENDRE LLENGUA DE SIGNES CATALANA?

EN AQUEST ENLLAÇ  TROBAREU UN VÍDEO AMB EL SEU ABECEDARI. PODEU COMENÇAR AMB ELS NOMS DE  LA VOSTRA FAMÍLIA.

https://sites.google.com/site/llenguasignescatalana/Index/03-DactilologiaLSC

ANGLÈS: HELLO, I’M ANNA, YOUR ENGLISH TEACHER…

HOLA ALS INFANTS DE P5 I A LES FAMÍLIES.

ESPERO QUE ESTIGUEU MOLT BÉ.

ESTEU ANIMATS PER FER COSETES D’ANGLÈS?

AQUÍ TENIU ALGUNES ACTIVITATS PER ANAR FENT.

 LES ACTIVITATS SERAN VARIADES, DES DE CONTES, CANÇONS, JOCS I D’ALTRES…

POSA EL CURSÓ SOBRE LA IMATGE. HI HA UN CONTE MOLT BONIC. SEGUR QUE RECORDES QUIN ÉS

MOLT BÉ, SI HAS VIST EL VÍDEO ARA POTS FER AQUEST JOC

COM ANEM ? T’HA AGRADAT EL JOC?

SAPS FER EL QUÈ FAN AQUESTS INFANTS DEL VIDEO ?

A VEURE SI TU TAMBÉ POTS FER-HO!!!
SÓN CARTES QUE PARLEN!!!

I PER ACABAR RECORDES COM ES DIUEN EL COLORS EN ANGLÈS?

SEGUR QUE SÍ , PERÒ AQUÍ TENS AQUESTS GLOBOS DE COLORS.

A VEURE SI ENDEVINES QUANTS GLOBUS SURTEN!!!!

 

MOLT BÉ , SI HAS ARRIBAT FINS AQUÍ, VOL DIR QUE HAS TREBALLAT MOLT I HAS FET TOTES LES ACTIVITATS…

DONCS ET MEREIXES UNA FELICITACIÓ MOLT GRAN.

FINS AVIAT.

SETMANA  DEL  24  D’ABRIL  AL  1  DE  MAIG

LA LLEGENDA DE SANT JORDI 

HEU GAUDIT ALGUNA VEGADA DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI REPRESENTADA AMB FIGURES DE PLASTILINA?

CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ I DESCOBRIU-LA:

https://www.youtube.com/watch?v=Y3H_Qe4gqpM&t=8s

INVENTEM LA NOSTRA LLEGENDA DE SANT JORDI

UN COP L’HAGUEU VISUALITZAT US PROPOSEM QUE US INVENTEU LA VOSTRA PRÒPIA LLEGENDA DE SANT JORDI (ON EL DRAC POT SER VEGETARIÀ, LA PRINCESA MOLT VALENTA O SANT JORDI UN PORUC).

AMB L’AJUDA DE LA FAMÍLIA  ENS AGRADARIA MOLTÍSSIM QUE LA REDACTÉSSIU I LA COMPARTíSSIU  AMB NOSALTRES AL CORREU ELECTRÒNIC DE LA CLASSE.

FEM UN PUNT DE LLIBRE

D’ENÇÀ QUE LES ESCOLES VAN TANCAR LES PORTES I VA COMENÇAR EL CONFINAMENT A CASA “L’ARC DE SANT MARTÍ” HA ESDEVINGUT EL PROTAGONISTA EN MOLTS BALCONS I FINESTRES AMB EL LEMA “JO EM QUEDO A CASA” I “TOT ANIRÀ BÉ”.

QUÈ US SEMBLA SI FEM DELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ ELS PROTAGONISTES DEL NOSTRE PUNT DE LLIBRE PER AQUEST SANT JORDI?

US PROPOSEM QUE AMB EL MATERIAL QUE DISPOSEU, AMB LA TÈCNICA QUE PREFERIU I AMB ELS ELEMENTS QUE HI VULGUEU REPRESENTAR CONFECCIONEU UN PUNT DE LLIBRE BEN ACOLORIT PER ACOMPANYAR LES PÀGINES DELS VOSTRES CONTES.

EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ

MATERIALS:

  • 3 GOTS O RECIPIENTS TRANSPARENTS
  • AIGUA
  • PINTURA O COLORANT ALIMENTARI BLAU, VERMELL I GROC
  • PAPER DE CUINA

PROCEDIMENT:

  • POSEU DOS GOTS O RECIPIENTS TRANSPARENTS AMB AIGUA I UNA MICA DE PINTURA (DIFERENT EN CADA GOT) I ENTRE ELLS UN GOT UNA MICA MÉS BUIT. 
  • DOBLEGUEU PAPER DE CUINA  I SUMERGIU UN EXTREM EN UN DELS GOTS AMB LÍQUID I L’ALTRE EN UN GOT BUIT.
  • PODEU FER HIPÒTESIS DEL QUE PASSARÀ …
  • AL CAP D’UNES HORES OBSERVEU  EL RESULTAT.

ES POT FER DE FORMA SENZILLA AMB NOMÉS TRES GOTS (DOS COLORS) O AFEGINT MÉS GOTS I PER TANT MÉS COLORS. 

ELS GOTS ELS PODREM AFEGIR EN FILERA O EN CERCLE.

AQUEST EXPERIMENT ÉS UN BON EXERCICI PER TREBALLAR LA PACIÈNCIA I OBSERVAR COM ALGUNES COSES TARDEN  UN TEMPS EN PRODUIR-SE.

 

CÀLCUL MENTAL AMB PETITES HISTÒRIES

US PROPOSEM QUE TREBALLEU EL CÀLCUL MENTAL DE SUMES I RESTES A PARTIR DE PETITES HISTÒRIES INVENTADES PER VOSALTRES (ELS ADULTS).

EXEMPLES: 

 

  • SI EL DRAC ES VA MENJAR 2 GALLINES I 2 PORCS, QUANTS ANIMALS ES VA MENJAR EN TOTAL?
  • SI SANT JORDI TENIA A CASA 3 LLANCES PERÒ UNA SE LI VAN TRENCAR, QUANTES LLANCES LI VAN QUEDAR?
  • SI LA PRINCESA TENIA 7 ROSES AL SEU JARDÍ I SANT JORDI LI VA REGALAR 1, QUANTES ROSES TENIA EN TOTAL?
  • SI AL POBLE HI HAVIA 1 FORN, UNA CARNISSERIA I 1 PEIXATERIA, QUANTES BOTIGUES HI HAVIA EN TOTAL?

 

     CONFIEM EN LA VOSTRA IMAGINACIÓ !!

 

SANT JORDI ONLINE 

US PROPOSEM ALGUNES ACTIVITATS DE LLENGUA I DE MATEMÀTIQUES A PARTIR DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI.

CLIQUEU ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS:

https://clic.xtec.cat/projects/stjordi/jclic.js/index.html

https://clic.xtec.cat/projects/dragona/jclic.js/index.html

SETMANA  DE  SANT  JORDI!  

Aquesta setmana és de ben segur una setmana especial. Una setmana carregada de somnis, màgia i imaginació. Per aquest motiu des de l’escola us volem acompanyar durant aquests dies i proposar-vos tot un seguit d’activitats divertides on pugueu deixar volar la vostra creativitat. Preparats? Som-hi!!!

 

LA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI

AL  LLARG  D’AQUEST  DIES  DE  BEN  SEGUR  US  EXPLICARAN  MIL  VERSIONS  DE  LA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI. LA  MARIA  DEL  MAR  TAMBÉ  US  VOL  PRESENTAR  AMB  TITELLES  LA  NOSTRA.  ESTEM  SEGURES  QUE  LA  GAUDIREU!!!

https://photos.app.goo.gl/mT27veZ8aMEd3g9x6

 

FEM  UN  DRAC!!

UN  DELS  PROTAGONISTES  INDISCUTIBRES  DE  SANT  JORDI  ÉS  EL  DRAC  FEROTGE.. O NO  TANT.. SIGUI  COM  SIGUI  US  VOLEM  PROPOSAR  QUE   CREEU  EL  VOSTRE  PROPI  DRAC. VIGILEU  AMB  LES  FLAMES!!

https://photos.app.goo.gl/bKRAU7VgmvZ3pNeY9

 

FEM  UNA  ROSA

LA  ROSA  SEMPRE  REPRESENTA  UN  SIGNE  D’AMOR, DE  CALIU,  D’AFECTE…QUI  DIU  QUE  NO  PODEM  TENIR  UNA  ROSA  SI  NO  SORTIM  DE  CASA. LA  VERO  ENS  EXPLICA  COM  FABRICAR  LA  NOSTRA  PRÒPIA  ROSA. PRESTEU  ATENCIÓ!

https://photos.app.goo.gl/memHoTEEaJ9qUbWL8

 

EL  CAVALL  DE  SANT  JORDI

QUI  DE  VOSALTRES  US  VOLEU  CONVERTIR  EN  UN  VALENT O  VALENTA  CAVALLER?? LA  SILVIA  US  ENSENYA  COM  AMB  UN  PAL  D’ESCOMBRA  PODEU  CONSTRUIR  EL  VOSTRE  PRÒPI  CAVALL  PER  CAVALCAR  PER  LES  ESTRELLES!

https://photos.app.goo.gl/qyNXdoGXjubJ5Sda6

EL  REI  I  LA  PRINCESA

TOTA  BONA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI  TÉ  UNA  PRINCESA   I  UN  REI.  AQUESTS  PERSONATGES  PODEN  SER  COM  NOSALTRES  ENS  IMAGINEM; UNA PRINCESA  VALENTA  I  DIVERTIDA, PORUGA, ORIGINAL I EXTREMA…. LA  NOSTRA  PRINCESA  SIGUI  COM  SIGUI  PORTA  CORONA  I  LA  CRISTINA  US  PROPOSA  COM  FER-NE  UNA.

https://photos.app.goo.gl/FyGK2SLyoyuhpfXF7

FEM  UN  CASTELL

PER  FER  LA  NOSTRA  PRÒPIA  REPRESENTACIÓ  DE  LA LLEGENDA  NECESSITEM  UN  BON  CASTELL ON  REPRESENTAR  LA  HISTÒRIA.  VOLEU  CONSTRUIR  EL  VOSTRE?  LA  LEO  I  EL  SEU  AJUDANT  ENS  EXPLIQUEN  COM  FER-HO  AMB  UNS  RETALLS  DE  CARTRÓ.

https://photos.app.goo.gl/EMTasjxrHUo4yyuP6

ELS  CONTES!!!

SI  EL  DIA  23  D’ABRIL  HI  HA  ALGUN  PROTAGONISTA  AQUEST  ÉS  SENS  LLOC  A  DUBTES  ELS  LLIBRES  I  ELS  CONTES.  DES DE  L’ESCOLA  US  VOLEM  ANIMAR  A  QUE  SEMPRE  QUE  TINGUEU  OCASIÓ  BUSQUEU  UN  MOMENT  PER  COMPARTIR  UN  CONTE  AMB  AQUELLS  QUE  US  ESTIMEU.  NO  OBLIDEU  QUE  CADA  CONTE  ÉS  UNA  PORTA  OBERTA  AL  MÓN  DELS  SOMNIS  I  LA  IMAGINACIÓ.

LA  LAURA  ENS  VOL  EXPLICAR  UN  CONTE  D’UN  DRAC  UN  XIC  PECULIAR….  A  GAUDIR!

https://photos.app.goo.gl/xcS8BZRUb976p94Y6

 

FEM  PUNTS  DE  LLIBRE

I  PARLANT  DE  TRADICIONS… UNA  DE  LES  NOSTRES  TRADICIONS  DE  CADA  ANY  ÉS  LA  CREACIÓ  DELS  PUNTS  DE  LLIBRE.  ORIGINALS  SEPARADORS…  I   AQUEST  ANY  MALGRAT  LA  SITUACIÓ  TAN  EXTRAORDINÀRIA  QUE  ESTEM  VIVINT  NO  LA  VOLIEM  PERDRE.  PER  AIXÒ  LA  NÚRIA  US  PROPOSA  ALGUNS  PUNT  DE  LLIBRE  BEN  DIVERTITS!

https://photos.app.goo.gl/zXzTcuLLmBGszMAfA

CUINEM  ELS  PERSONATGES

A  LA  PILAR LI  ENCANTA  CUINAR  I AQUESTS DIES  US  PROPOSA  FER  UNA  FUSIÓ  ENTRE  SANT  JORDI  I  LA  CUINA…. A  VEURE  QUE  ENS  TÉ  PREPARAT….

https://photos.app.goo.gl/wpfUUzPFmvXBitQD8

 

 

Nens i nenes de P5, la Vero, la Mar i la Núria us troben molt a faltar, és per això que us fem arribar aquestes salutacions:

P5A: https://photos.app.goo.gl/PsePMen7GFrwgibi6

P5B: https://photos.app.goo.gl/mTFZke9NmDrvApLaA

P5C: https://photos.app.goo.gl/Px8J8ez3xAaD3ya3A

ELS CONTES DEL DRAC DE LA BIBLIOTECA

UN DELS CONTES QUE EL DRAC DE LA BIBLIOTECA ENS VA DEIXAR EN LA SEVA CAIXA MÀGICA ÉS  “SET RATOLINS CECS”.  

Set ratolins cecs troben una “cosa estranya”. Cadascun d’ells surt a explorar-ne una part i arriben a conclusions diferents. Fins que un d’ells s’atreveix a recórrer “allò” en la seva totalitat… què serà?

 PODEU VISUALITZAR EL CONTE EN EL SEGÜENT LINK:

https://www.youtube.com/watch?v=hmlHwRssgqI

UN COP HAGUEU VIST EL CONTE US PROPOSEM UNA DIVERTIDA ACTIVITAT:

 

LES PARTS I EL TOT  (a partir de la vista)

A PARTIR DE LA VISUALITZACIÓ D’UNA PART D’UNA IMATGE S’INTENTARÀ ESBRINAR DE QUÈ ES TRACTA.

MATERIALS:

  • IMATGES DIVERSES (DE REVISTES, CONTES…) 
  • FULL O CARTOLINA DIN-A4 AMB UN FORAT AL MIG DE 3-4 cm DE DIÀMETRE APROXIMADAMENT.

PROCEDIMENT:

SOBREPOSAREM EL FULL AMB EL FORAT A SOBRE DE LA IMATGE DE MANERA QUE NOMÉS ES PODRÀ VEURE UNA PART D’AQUESTA I S’INTENTARÀ ESBRINAR DE QUINA IMATGE ES TRACTA.

LES PARTS I EL TOT  (a partir del tacte)

A PARTIR DEL TACTE DE LES MANS S’INTENTARÀ ESBRINAR QUINS OBJECTES S’AMAGUEN A DINS D’UNA CAPSA O UNA BOSSETA DE ROBA (TIPUS LA DE L’ESMORZAR)

MATERIALS:

  • OBJECTES DIVERSOS
  • CAPSA TANCADA I AMB UN FORAT PER PODER INTRODUIR UNA MÀ O BOSSETA DE ROBA. 

PROCEDIMENT:

S’INTRODUIRÀ LA MÀ A DINS DE LA BOSSETA DE ROBA O DE LA CAPSA I A PARTIR DEL TACTE S’INTENTARÀ ESBRINAR QUIN OBJECTE S’HI AMAGA A DINS.

 

SUMEM I RESTEM

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM PRACTICAR LES SUMES I LES RESTES AMB MATERIALS DIVERSOS.

APROFITANT LA RECOLECTA D’OBJECTES QUE VAU REALITZAR LA SETMANA PASSADA PER CONFECCIONAR LES VOSTRES MANDALES PRACTICAREM AQUESTES OPERACIONS MATEMÀTIQUES.

MATERIALS:

  • OBJECTES PETITS DIVERSOS (BOLETES, BOTONS, CARGOLS, ARANDELES, TAPS, TAPES, PASTA, LLEGUMS, ESCURADENTS, PECES DE CONSTRUCCIONS PETITES,… ). 
  • RECIPIENTS PER EMMAGATZEMAR ELS OBJECTES (BOLS, PLATS…)

PROCEDIMENT:

EN UN PAPER ESCRIUREM L’OPERACIÓ MATEMÀTICA QUE VOLEM QUE ELS NENS CALCULIN, 

 A PARTIR DEL MATERIAL FARAN  EL CÀLCUL I ESCRIURAN EL RESULTAT EN EL PAPER.

JOC DE PISTES

VOLEU FER DE DETECTIUS??

US PROPOSEM UNA ACTIVITAT MOLT SENZILLA ON ELS VOSTRES INFANTS ES CONVERTIRAN EN UNS INTRÈPIDS DETECTIUS BUSCANT PISTES PER TOTA LA CASA!!

MATERIALS

  • FULLS TIPUS POST-IT.

PROCEDIMENT:

PRÈVIAMENT HAUREM AMAGAT PER CASA PARAULES ENCADENADES (EXEMPLE: COMENCEM PER UNA PISTA ENGANXADA A LA PARET ON ES LLEGEIX LA PARAULA SOFÀ, A CONTINUACIÓ HEM D’ANAR AL SOFÀ ON TROBAREM LA SEGONA PISTA, PER EXEMPLE PORTA, A LA PORTA TROBAREM LA SEGÜENT PISTA, I AIXÍ SUCCESSIVAMENT), UNA PISTA ENS DURÀ A L’ALTRA UN COP L’HAGIN LLEGIT. VOSALTRES HEU D’INDICAR QUINA ÉS LA PRIMERA PISTA QUE HAN DE LLEGIR I ELS INFANTS ANIRAN BUSCANT ELS CARTELLS AMAGATS I LLEGINT LES PARAULES. 

LES PRIMERES PARAULES AMAGADES SERAN MOLT FÀCILS (D’UNA SÍL·LABA O DUES SÍL·LABES) I A MESURA QUE AVANÇA EL JOC LES PARAULES PODEN SER DE MAJOR DIFICULTAT.

LA ÚLTIMA PISTA POT SER UN MISSATGE DE FELICITACIÓ PER LA BONA FEINA D’INVESTIGACIÓ.

PLANTEM LLAVORS

QUE N’ÉS DE FASCINANT VEURE LA TRANSFORMACIÓ D’UNA LLAVOR EN UNA PLANTA!!

US PROPOSEM FER L’OBSERVACIÓ CONTINUADA DE LA GERMINACIÓ DE DIFERENTS LLAVORS.

MATERIALS:

  • LLAVORS DE LLENTIES, CIGRONS, MONGETES…
  • COTÓ FLUIX O PAPER DE CUINA
  • POTS DE VIDRE (TIPUS IOGURT) O BOSSES DE PLÀSTIC DE CONGELACIÓ (AQUESTES ENS PERMETRAN ENGANXAR-LES AL VIDRE DE  LA FINESTRA I AIXÍ ASSEGURAR L’ESCALFOR I LA LLUM QUE NECESSITA LA LLAVOR)

PROCEDIMENT: 

  • INTRODUIM EL COTÓ FLUIX O PAPER DE CUINA DINS DEL POT O BOSSA DE PLÀSTIC.
  •  A CONTINUACIÓ INTRODUÏM LES LLAVORS DE MANERA QUE  QUEDIN VISIBLES. 
  • REGUEM UNA  MIQUETA LES LLAVORS
  • I A PARTIR D’ARA COMENÇA EL PROCÉS DE CREIXEMENT
  • PODEU FOTOGRAFIAR O DIBUIXAR AQUEST APASSIONANT PROCÉS

JUGUEM AMB LES OMBRES

QUE N’ÉS DE DIVERTIT OBSERVAR LA PROJECCIÓ DE LES OMBRES DELS OBJECTES. SEGONS EL MOMENT DEL DIA LES OMBRES CANVIEN, S’ALLARGUEN O S’ESCURCEN.

HO VOLEU PROVAR?

MATERIALS:

  • JOGUINES: PLAYMOBILS, NINOS, VEHICLES, ANIMALS, CONSTRUCCIONS…
  • OBJECTES DIVERSOS: GOTS, FIGURES, AMPOLLES…
  • PAPER I LLAPIS

PROCEDIMENT: 

APROFITANT ELS DIES DE SOL SORTIM AL BALCÓ, AL PATI O DAVANT D’UNA FINESTRA, COL·LOQUEM ELS OBJECTES DAVANT O A SOBRE DEL PAPER (SEGONS LA PROJECCIÓ

DE L’OMBRA) I ARA NOMÉS ENS QUEDA RESSEGUIR-LA.

ANEM A LA CERCAVILA

CASTELLERS, GEGANTS, NANS I CAPGROSSOS, BASTONERS, DIABLES, DRACS I BATUCAIRES SÓN ALGUNES DE LES COLLES QUE FORMEN PART DE LA CERCAVILA, PERÒ EN VOLEU CONÈIXER D’ALTRES?

SI CLIQUEU EN AQUEST LINK LES DESCOBRIREU!!

https://clic.xtec.cat/projects/gegants3/jclic.js/index.html

FEM DE PASTISSERS

S’APROPEN LES VACANCES DE PASQUA. AQUEST ANY NO PODREM FER LA MONA A L’ESCOLA, PERÒ LA VERO US PROPOSA FER UN PASTÍS TÍPIC DEL SEU PAÍS, DE L’ARGENTINA.

US ATREVIU A FER UN PIONONO??

INGRENDIENTS:

  • 4 OUS
  • 4 CULLERADES DE SUCRE
  • UNES GOTETES D’ESSÈNCIA DE VAINILLA (OPCIONAL)
  • 4 CULLERADES DE FARINA O FARINA DE BLAT DE MORO (EN CAS D’INTOLERÀNCIES)
  • UNA CULLERADETA DE LLEVAT

ELABORACIÓ: CLICAR EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://photos.app.goo.gl/R9rXxSQFsrD3tWBf8

FEM UN VOLCÀ D’ESCUMA

VOLEU PRESENCIAR L’ERUPCIÓ D’UN VOLCÀ A CASA VOSTRA??

SEGUIU LES NOSTRES INSTRUCCIONS!!

MATERIAL:

  • POTS DE VIDRE
  • VINAGRE (SUFICIENT PER OMPLIR CADA POT FINS LA MEITAT)
  • BICARBONAT DE SODI
  • SABÓ LÍQUID  DE PLATS
  • COLORANTS ALIMENTARIS O TEMPERA LÍQUIDA 
  • PURPURINA, ESTRELLETES DE PLÀSTC…(OPCIONAL)

PROCEDIMENT

  • OMPLIU CADA POT AMB VINAGRE FINS LA MEITAT
  • AFEGIU UNES GOTES DE COLORANT O TEMPERA I BARREGEU
  • AFEGIU DUES CULLERADES DE SABÓ LÍQUID I TORNEU A REMENAR
  • SI VOLEU, AFEGIU LA PURPURINA O ESTRELLETES
  • UN COP TINGUEU PREPARAT CADA POT, AFEGIU UNA CULLERADA DE BICARBONAT I …OBSERVA COM COMENÇA A FER ERUPCIÓ EL VOLCÀ
  • SI VOLEU QUE EL VOLCÀ TORNI A ERUPCIONAR, HAUREU D’AFEGIR MÉS BICARBONAT.

 

Hello again!!!

si voleu podeu dibuixar un ou i el pinteu de molts colors

Bones vacances de Setmana Santa

Happy Easter Egg Junior Shape Foil Helium Balloon 40cm / 16 Inch

Easter egg and Easter the bunny

 

 

Hello to P5

Espero que estigueu molt i molt bé. Voleu conèixer a Masha, també fa P5, clicqueu a la fotografia i….

 

THE ELEPHANT DANCE

 

 

 

EL JOC DEL PENJAT DEL MENÚ

ALS NENS I NENES DE P5 ELS ENCANTA JUGAR AL JOC DEL PENJAT A LA CLASSE ÉS PER AIXÒ QUE US PROPOSEM QUE TAMBÉ HI JUGUEU A CASA.

CADA DIA PODEU ESBRINAR EL MENÚ DE CADA ÀPAT A PARTIR AQUEST JOC.

SUMEM I RESTEM

PER TREBALLAR LA MOTRICITAT FINA I EL CÀLCUL DE SUMES I RESTES AQUESTA SETMANA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT AMB PINCES DE LA ROBA.

MATERIAL: NECESSITAREU PINCES DE LA ROBA I UN SUPORT HORITZONTAL PER PINÇAR-LES (DEPRESSORS, REGLES, TIRES DE PAPER O CARTOLINA…).

PROCEDIMENT: EN UN PAPER ESCRIUREM L’OPERACIÓ MATEMÀTICA QUE VOLEM QUE ELS NENS CALCULIN I EN EL SUPORT HORITZONTAL HAURAN DE REPRESENTAR-LA FENT EL CÀLCUL AMB LES PINCES. PER FINALITZAR HAURAN D’ESCRIURE EL RESULTAT EN EL FULL DE L’OPERACIÓ.

 

FEM TRAÇ AMB PINTURA O ESCUMA

US PROPOSEM UNA ACTIVITAT QUE ALS NENS I NENES ELS ENCANTA, TREBALLAR EL TRAÇ AMB PINTURA O ESCUMA D’AFEITAR.

MATERIAL: BOSSES D’ESCOMBRARIES PER COBRIR LA TAULA I PINTURA LÍQUIDA O ESCUMA D’AFEITAR.

PROCEDIMENT: FOLRAR LA TAULA AMB LES BOSSES D’ESCOMBRARIES OBERTES I ESCAMPAR LA PINTURA O L’ESCUMA I A GAUDIR FENT TRAÇOS (HORITZONTALS, VERTICALS, INCLINATS, PONTS, ONDULATS, ZIGA-ZAGA…),LLETRES, PARAULES, NÚMEROS, DIBUIXOS…

FEM MANDALES AMB DIFERENTS MATERIALS

UNA ALTRA MANERA DE TREBALLAR LA CREATIVITAT I LA CONCENTRACIÓ ÉS A PARTIR DE LES MANDALES.

MATERIALS:

  • FEU UNA RECOL·LECTA DE MATERIALS DIVERSOS I PETITS PER CASA (BOLETES, BOTONS, CARGOLS, ARANDELES, TAPS, TAPES, PASTA, LLEGUMS, ESCURADENTS, PECES DE CONSTRUCCIONS PETITES,…).  
  • BASES DIVERSES: PLATS, ESTALVIS DE CUINA, TAPES DE CAIXES,…

PROCEDIMENT: UN COP HAGUEM FET LA RECOL·LECTA DE MATERIAL PODEM APROFITAR PER CLASSIFICAR-LOS EN DIFERENTS RECIPIENTS, AIXÒ FACILITARÀ L’ORDRE A L’HORA  D’ESCOLLIR ELS MATERIALS PER CONFEGIR DE MANERA HARMONIOSA LA MANDALA.

FEM PASTA DE SAL

LA PASTA DE SAL ÉS UN PRODUCTE MERAVELLÓS QUE S’ELABORA A PARTIR D’UNA RECEPTA MOLT SIMPLE I ES POT FER FÀCILMENT A CASA AMB 3 INGREDIENTS BÀSICS. SI VOLEU PODEU AFEGIR-HI COLORANTS ALIMENTARIS I/O PINTURA.

MATERIALS:

  • 1 TASSA DE SAL FINA
  • 2 TASSES DE FARINA
  • ¾ TASSA D’AIGUA
  • PINTURA O COLORANT ALIMENTARI

PROCEDIMENT: ES BARREGEN ELS INGREDIENTS FINS QUE ES TORNA UNA MASSA TOVA. 

SI VOLEU AFEGIR  PINTURA O COLORANT CALDRÀ FER BOLETES, AFEGIR EL PIGMENT I BARREJAR-LO MOLT BÉ PERQUÈ EL COLOR QUEDI HOMOGENI.

AMB AQUESTA MASSA PODREU CREAR FIGURES DIVERSES, TOT COMBINANT COLORS.

PER ÚLTIM, ES COL·LOCA EN EL FORN PERQUÈ ES COGUI I S’ASSEQUI.

LA PRIMAVERA JA ÉS AQUÍ!!:

LA PRIMAVERA HA ARRIBAT I US PROPOSEM UNES ACTIVITATS ON LES FLORS I ELS INSECTES SÓN ELS PROTAGONISTES.

ELS TROBAREU EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

https://clic.xtec.cat/projects/estacio2/primaver/jclic.js/index.html

 

 

EL MEU DIARI

US PROPOSEM QUE ELS NENS I LES NENES FACIN UN DIARI (EN  FULLS, LLIBRETA O AMB EL MATERIAL QUE TINGUEU A CASA) ON PODRAN ESCRIURE LA DATA I UNA FRASE O PARAULA D’ALLÒ MÉS SIGNIFICATIU DEL DIA.  

EL TEXT POT ANAR ACOMPANYAT D’UN DIBUIX O IMATGE. 

QUAN TORNEM A L’ESCOLA PODREM COMPARTIR EL NOSTRE DIARI AMB ELS COMPANYS. 

FIGURES GEOMÈTRIQUES DIVERTIDES

DIBUIXEM LES FIGURES GEOMÈTRIQUES QUE CONEIXEM, LES RETALLEM I LES ENGANXEM EN UN FULL. 

A CONTINUACIÓ CONVERTIM AQUESTES FIGURES EN ALLÒ QUE VULGUEM.

FER  TRAÇ ÉS  BEN DIVERTIT!! 

EN UNA SAFATA O EN LA TAPA D’UNA CAPSA  HI POSEM SAL, FARINA, SUCRE, SÈMOLA,.. 

AMB EL DIT PODEM FER DIFERENTS TRAÇOS (INCLINAT, ONDULAT, ZIGA-ZAGA,…). 

TAMBÉ PODEM FER LA GRAFIA DELS NÚMEROS QUE CONEIXEM, LLETRES O ALLÒ QUE SE’NS ACUDEIXI.

CAMINETS DE TRAÇ

AMB L’AJUDA DELS ADULTS DIBUIXEM DIFERENTS TRAÇOS EN UN FULL O CARTOLINA I ELS RESEGUIM AMB MATERIALS DIVERSOS (BOTONS, BOLETES DE PLASTILINA, MACARRONS, CIGRONS,…)

EXPERIMENTEM AMB ARRÒS DE COLORS

MATERIAL NECESSARI PER TENYIR L’ARRÒS: ARRÒS, PINTURES DE COLORS I BOSSES TIPUS “ZIP”.

MATERIAL PER EXPERIMENTAR I JUGAR: SAFATA O CAIXA, ESTRIS VARIATS (CULLERES, CULLEROTS, GOTS,… )

PROCEDIMENT PER TENYIR L’ARRÒS:  AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ TUTORIAL

https://pin.it/4GFtroi

LA MEVA CAPSA DE DISFRESSES 

SEGURAMENT AQUESTS DIES HEU APROFITAT PER FER ORDRE I NETEJA DE ROBA A CASA. 

US PROPOSEM QUE  PREPAREU UNA CAPSA O CISTELLA AMB TOTA AQUESTA ROBA (I ALTRES COMPLEMENTS) PERQUÈ  ELS INFANTS PUGUIN UTILITZAR-LA PER DISFRESSAR-SE I PASSAR-S’HO D’ALLÒ MÉS BÉ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>